2024-12-13, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Vad är det med att personer som har IQ 70 eller lägre du inte fattar??!! "If a person scores below 70 on a properly administered and scored I.Q. test, he or she is in the bottom 2 percent of the American"

Kanske du själv scorar under 70!!!!

Gå tillbaka till mitt originala inlägg, där jag skriver att normal IQ räknas mellan IQ 70-115... Är du själv efterbliven, så borde du fatta.... Det är självklart att IQ 70 är på nedre skala, och att dessa inte ska försöka bli raketforskare - det bör inte du heller din idiot!!!
Jo men du kan ju inte vara helt seriös med det, om någon har 70 iq så är det knappt en fungerande människa. 70 iq är inte normalt och ingen i robinson har det.
2024-12-13, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leevancleef11
Maxim borde ju utredars för bipolaritet eller anti social personlighets störning samt autism, en färgglad figur minst sagt
Vad tänker du på då?
2024-12-13, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Hon var i Australien. Men hon hade inte husbil. Hon var på samma ställe då. Nu reser Hon runt hela Australien.

Så ja det är Hon som vann Robinson.
Hur kan hon göra det när prissumman betalas ut först efter finalen har sänts?
2024-12-13, 03:49
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Det som gällde var att den som tappar kulan från bågen först förlorar. Inte när den slår i marken. Viktors kula lämnar bågen lite före Nabaz kula.
Nu är inte jag fysiker, men om kulorna väger det samma kommer väl båda kulorna ta lika lång tid att nå marken?

Hade någon av dom varit cirkus artister, kunde dom väl kunnat kasta kulan från bågen och fångat den på bågen igen?

Vad jag hörde var att "den som tappade kulan först" förlorade, sen har du nog lagt till din egen tolkning på vad detta betyder....
2024-12-13, 03:55
Medlem
myh1s avatar
Iq

Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Jo men du kan ju inte vara helt seriös med det, om någon har 70 iq så är det knappt en fungerande människa. 70 iq är inte normalt och ingen i robinson har det.
Har jag sagt att IQ på 70 är normalt? Jag har däremot sagt att dom flesta har +/- 100 i IQ...
Personer med en IQ på 70 kan klara sig själva, men ligger självklart efter den ordinarie populationen.

Mindre än 2-3% hamnar under en IQ på 70, så där har du svar på hur 'normalt' det är...
Senast redigerad av myh1 2024-12-13 kl. 03:57. Anledning: Nytt tillägg
2024-12-13, 05:48
Medlem
Citat:
Har jag sagt att IQ på 70 är normalt? Jag har däremot sagt att dom flesta har +/- 100 i IQ...
Personer med en IQ på 70 kan klara sig själva, men ligger självklart efter den ordinarie populationen.

Mindre än 2-3% hamnar under en IQ på 70, så där har du svar på hur 'normalt' det är...
Vissa klarar sig själva men andra kan knappt ta på sig kläderna själva. Har du sett magmys micke? Han har nog ca 70 iq, han klarar sig lite ensam men han får också hjälp
2024-12-13, 06:50
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Vissa klarar sig själva men andra kan knappt ta på sig kläderna själva. Har du sett magmys micke? Han har nog ca 70 iq, han klarar sig lite ensam men han får också hjälp

"Han har nog ca 70 iq" - låter som du är en vetenskapsman som förlitar sig på 'ca.' vetenskap...... Självklart kan en person på 70 IQ klara sig själv (kanske någon behöver god man el.l.) men man ska inte se ner på dessa personer med funktionsnedsättning - detta är egentligen endast om man har lägre IQ än 70, men måste evalueras individuellt.
Senast redigerad av myh1 2024-12-13 kl. 06:55.
2024-12-13, 06:58
Medlem
Citat:
"Han har nog ca 70 iq" - låter som du är en vetenskapsman som förlitar sig på 'ca.' vetenskap...... Självklart kan en person på 70 IQ klara sig själv (kanske någon behöver god man el.l.) men man ska inte se ner på dessa personer med funktionsnedsättning - detta är egentligen endast om man har lägre IQ än 70, men måste evalueras individuellt.
Oj vad tjurig du är. Vad skulle du själv uppskatta hans iq till då? Jag har aldrig sagt att jag ser ner på dom. Det var väl du som talade ner mot dom. Precis, som jag sa vissa kan klara sig själva men andra behöver hjälp för att leva. Tvek på att sånna människor skulle funka på robinson. Vilket är vad diskussionen handlar om.
2024-12-13, 07:21
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Oj vad tjurig du är. Vad skulle du själv uppskatta hans iq till då? Jag har aldrig sagt att jag ser ner på dom. Det var väl du som talade ner mot dom. Precis, som jag sa vissa kan klara sig själva men andra behöver hjälp för att leva. Tvek på att sånna människor skulle funka på robinson. Vilket är vad diskussionen handlar om.
Jag har vel inte talat ner dom som behöver stöd? Diskussion är att jag hävdat att 70-115 är gränsen för normal IQ... (Man behöver nog 90-100 i IQ för att fatta detta)....

Sen har man någon idiot som kommenterar at man kan komma in i Mensa med en IQ på 120, och svamlar om att man är geni vid en IQ på 140... Personen som ger dessa kommentarer visar ju att han ligger nära 70 strecket på IQ skalan!!!
2024-12-13, 07:34
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Jag har vel inte talat ner dom som behöver stöd? Diskussion är att jag hävdat att 70-115 är gränsen för normal IQ... (Man behöver nog 90-100 i IQ för att fatta detta)....

Sen har man någon idiot som kommenterar at man kan komma in i Mensa med en IQ på 120, och svamlar om att man är geni vid en IQ på 140... Personen som ger dessa kommentarer visar ju att han ligger nära 70 strecket på IQ skalan!!!
I Sverige har organisationen Mensa Sverige cirka 7000 medlemmar. Mensa Danmarks officiella webbplats är mensa.dk. För att bli medlem i Mensa Sverige måste du tillhöra de 2% mest intelligenta, vilket motsvarar en IQ runt 131/132.
2024-12-13, 08:05
Medlem
Citat:
Hon var i Australien. Men hon hade inte husbil. Hon var på samma ställe då. Nu reser Hon runt hela Australien.

Så ja det är Hon som vann Robinson.
Det kan ju också vara så att exponeringen i mini-bikini i TV4 har gett henne tillräckligt med nya följare för att finansera en husbil på reklamintäkterna. Men visst, teorin är kul! Lite som i Maffiabröder, där nåt pucko köper en ny bil det första han gör efter en stöt, och får stryk av Robert de Niro.

Kul att tänka sig att Petra sökt upp Amanda och skällt ut henne för att hon spoilar vinsten... "VAD ÄRRRE FÖR FEL PÅ DEJ? VA?" (*whack whack whack*)
2024-12-13, 08:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Maxim och Nabaz har blivit bröder och det ger ingen underhållning. Nu sista veckan vill jag se Nabaz bli "galen" så det händer något. F.ö. håller jag på Amanda som är både bättre och smartare än vad både hon själv och andra tror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in