2024-12-12, 15:03
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Nu har ju Tove också fått vara med tidigare...så din teori faller. Och ja, det är svårare på Gränslandet än att sitta i Robinson. Tove har aldrig varit i skottlinjen.

Oliver har ju fått en räkmacka, kom dit, fick mkt mat direkt och en superimmunitet direkt.

Patrick började (båda) sina säsonger på Gränslandet (från dag ett) utan att ha blivit ditskickad eller att ha förlorat någon Robinson-tävling överhuvudtaget, där kan man tala om allt annat än räkmacka.
2024-12-12, 15:05
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Vilket gapskratt du fick mig att dra av. Baby-Patrik har väl knappt gjort annat än att gnälla och grina?

Hejsan Junior, såg att Freja har gått på grund för något år sen, visste inte att du hängde på Flashback, har du fortfarande kontakt med Uno Kronkvist och gänget?

Skämtåtsido, har inte Putte som på vinnarlista men är OK med att han vinner ifall inte Maxim,Nabaz eller Amanda tar hem det.
2024-12-12, 15:09
Medlem
Uppstår det aldrig några attraktioner mellan deltagare i Robinson? Alltså attraktioner i fysisk synlig form? Klipps bort kanske? Verkar helt soprent med sånt. Märkligt.
2024-12-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
En sak jag tänkte på med Amanda är att hon sa att hon skulle back packa i Australien om hon vann Robinson, och på hennes Tik-Tok är det just det hon gör.
Och vad gjorde hon innan Robinson?
2024-12-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Uppstår det aldrig några attraktioner mellan deltagare i Robinson? Alltså attraktioner i fysisk synlig form? Klipps bort kanske? Verkar helt soprent med sånt. Märkligt.
Jag skulle säga att det förekommer en del, men de brukar vara rätt... konstiga

Han den där kampsportkillen för ett par år sedan hade väl iaf en halvpatetisk kram-grej med en mycket yngre tjej. Julia Franzén och Kristove körde någon märklig torr-tantra? Två bögar var rätt närgångna med varandra, och för länge sedan hade Robinson-Jerker (gay) och en urskum gula blend-tant någon slags icke-sexuell intimitet där de låg tillsammans i hängmattan och flinade.

Det verkar som att ön snurrar till det för deltagarna. Eller så klipper produktionen bort allt som osar vanliga känslor. Sen dämpas väl begäret en del av att vara konstant trött och ha diarre 5 ggr om dagen.
2024-12-12, 15:24
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad grundar ni detta på? Maxim framstår som rätt intelligent.

En riktig jäkla killgissning! Patrik kan vara på 120 likväl. EQ har han inte så mycket av dock. Ingen av deltagarna har gett sken av att vara mer inelligenta än genomsnittet. Ingen som är en riktigt slug räv. Ingen som löser logiska uppgifter bättre än någon annan. Vad ser du i Maxims uppförande som indikerar en högre intelligens?
2024-12-12, 15:36
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
En riktig jäkla killgissning! Patrik kan vara på 120 likväl. EQ har han inte så mycket av dock. Ingen av deltagarna har gett sken av att vara mer inelligenta än genomsnittet. Ingen som är en riktigt slug räv. Ingen som löser logiska uppgifter bättre än någon annan. Vad ser du i Maxims uppförande som indikerar en högre intelligens?

Jag tycker man får den känslan i synkarna och när han pratar med andra deltagare. Inget särskilt så som jag kan nämna.
2024-12-12, 15:50
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jag tycker man får den känslan i synkarna och när han pratar med andra deltagare. Inget särskilt så som jag kan nämna.

Kan vara så. Jag hade så gärna velat se en sorts tävling med logiskt tänkande och annat, som kan ge en bra inledande bild över deras styrkor och svagheter. Men det vore väl diskriminerande mot deltagarna i svenska Robinson...

Jag håller Nabaz som en av de smartare, då han ibland saknar empati. Det brukar innebära att personen lättare kan tänka utan att blanda in känslor. Dock är han allt annat än kall när det brinner till i huvudet på honom. Han blandar och ger minst sagt.
2024-12-12, 15:58
Avslutad
Såg att Robinson UK börjar sändas på tv4. Det ska bli kul!
2024-12-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Dina 'västerlänska standarder' avviker från västerlänsk standard.... Kanske du själv har IQ på 65????? 😊👍😂🤣
'retarded' är förövrigt ett nedsättande ord för dom som inte når IQ på 70.... Men om detta sägs av någon med lägre IQ än 70, får man ta det för vad det är..........!

Dessutom är skalan symmetrisk runt genomsnittet, vilket innebär att samma antal människor exempelvis har en IQ under 70 som över 130.

Nu ska tilläggas att dom flesta håller sig inom +/- 100 på IQ skala...

När det kommer till Mensa, så får nog dom flesta på Flashback önska mer.... (Inkluderat mig själv som har 115 i IQ) Man kan tro man är Mensa-kandidat för att man kan dom 5 första frågorna dom ställer i 'Postkodmilljonären', men detta visar väl att man är en idiot????
75 iq har folk som är utvecklingsstörda
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intellectual_disability
Genomsnittet i Sverige är ca 100. Du kan inte på riktigt tro att någon i robinson har 75, 90 kanske vissa har. "Mental retardation" är inte nödvändigtvis ett nedsättande ord, det är vad det kallas.
2024-12-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
75 iq har folk som är utvecklingsstörda
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intellectual_disability
Genomsnittet i Sverige är ca 100. Du kan inte på riktigt tro att någon i robinson har 75, 90 kanske vissa har. "Mental retardation" är inte nödvändigtvis ett nedsättande ord, det är vad det kallas.
To be diagnosed as having mental retardation, a person must have an I.Q. below 70-75, i.e.*significantly*below average.*
https://www.hrw.org/reports/2001/ustat/ustat0301-01.htm
Så det är på gränsen till att vara mentalt retarderad
2024-12-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Du vet att det händer saker som inte filmas?

Ja no shit men jag tänker logiskt. Tommy och Maxim var väl ändå inte nära. Mellan Tommy och Ludde valde Ida Tommy och hon var TVUNGEN hon kunde inte behålla båda. Så varför skulle Tommy springa till Maxim och säga rösta ut Ida när Ida valde Tommy framför Ludde? Tommy åkte dessutom ut självmant pga sitt knä så Ida har ju räddat honom. Ologiskt att kasta henne under bussen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in