2024-12-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Man kan ha många olika tankar, och känslor, angående Pia, där medlidande kan vara en känsla, och någon annan känner något annat, man får uttrycka olika saker i en diskussion, även ogillande, men för den skull anser jag att man kan ha en anständig ton...

Det saknas i väldigt många inlägg här...

Flashback har alltid varit så. Folk är lite grövre bakom sina skärmar, anonymt förstås.
Du kan nog inte övertala de att inte bete sig som de gör...

Hon bryr sig inte om någon annan än sig själv, hon vägrar andras (fans!!) tips på boende/jobb/kontakter. Då blir det ju till slut "hennes egna fel". Hur tänker du att man når fram till henne som bäst?
Citera
2024-12-11, 21:01
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Varför skulle jag vilja det...?

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, att jag vill bara föra in lite andra åsikter i tråden...

När man diskuterar något brukar det ju finnas minst två olika åsikter, som man kan väga mot varann, utan att det för den skull ska vara självklart att någon har väldigt, väldigt fel och ska mobbas ut...
Så upplever jag det här...

Jag vill se Pia som en människa, och inte ett spektakel, som verkar vara den rådande åsikten här...

Ja men Pia är både en människa och ett spektakel! Man måste kunna se båda siderna av der här. Och jag upplever att du har svårt att se att Gräddis gör saker för att synas.
Citera
2024-12-11, 21:14
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusdemorte
Ja men Pia är både en människa och ett spektakel! Man måste kunna se båda siderna av der här. Och jag upplever att du har svårt att se att Gräddis gör saker för att synas.

Det gör hon kanske till viss del, men, enligt henne själv så är det ju genom att finnas på TikTok, och 'den berömda ostronfabriken' som hon får sin 'inkomst', (hon säger sig ju inte få något jobb då ingen vill anställa henne, och hon heller inte orkat med att söka jobb nu på senaste tiden när allt varit så krångligt och svårt,) så då är det väl inte riktigt helt självvalt 'att synas'...

Tror mig ha hört att hon ibland sagt i en del 'lajv's' att det kan vara jobbigt att hela tiden dela med sig så av sitt liv...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-12-11 kl. 21:17.
Citera
2024-12-11, 21:34
Medlem
MrsLibras avatar
Hennes senaste post på tiktok...Hur hon sitter där packad och hyllar hostel-livet. Helt jävla galen ju.
Men en mening provocerade skiten ur mig, när hon uppmanade andra tjejer att lämnade sina sambos och komma dit:
"...det kostar ingenting!"
JASÅ????? Inte för dig kanske din oförskämda dåre som utpressar folk emotionellt att betala för henne!!! Fattar de inte att de har skapat ett monster??

Hon kan mycket väl betala för sig. Eller säga ja till socialens erbjudande om att de lägger ut boendekostnaden sålänge åt henne. Men nej, som Pia sagt själv "folk gillar betala...", "bara korkade betalar"... Vad sägs om att ni som betalar för henne istället söker upp folk i RIKTIG nöd, som hade gett vad som för en natt på ett hostel???? De som inte ens har en mobil för att kunna be om hjälp??
Nej utan ni väljer Pissfittan så att ni kan dunka er själva i ryggen och tro att ni gjort årets gärning, gärna få lite följare och likes också...Ni är inte godhjärtade, utan självgoda hycklare helt ärligt. Som gynnar hennes fortsatta missbruk. Det fördröjer att hon söker hjälp. Ni är medberoende.
Socialen bad henne söka hjälp för alkoholmissbruket. Så det är därför hon duckar dem och utnyttjar er istället. Ni stjälper.
Citera
2024-12-11, 21:56
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det gör hon kanske till viss del, men, enligt henne själv så är det ju genom att finnas på TikTok, och 'den berömda ostronfabriken' som hon får sin 'inkomst', (hon säger sig ju inte få något jobb då ingen vill anställa henne, och hon heller inte orkat med att söka jobb nu på senaste tiden när allt varit så krångligt och svårt,) så då är det väl inte riktigt helt självvalt 'att synas'...

Tror mig ha hört att hon ibland sagt i en del 'lajv's' att det kan vara jobbigt att hela tiden dela med sig så av sitt liv...

Senaste tiden = sen skiljsmässan.
Citera
2024-12-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hennes senaste post på tiktok...Hur hon sitter där packad och hyllar hostel-livet. Helt jävla galen ju.
Men en mening provocerade skiten ur mig, när hon uppmanade andra tjejer att lämnade sina sambos och komma dit:
JASÅ????? Inte för dig kanske din oförskämda dåre som utpressar folk emotionellt att betala för henne!!! Fattar de inte att de har skapat ett monster??

Det stod ut till mig också!!! Du sa vad jag missade att säga.

(FB) Gräddrumpan Olycksbarnet, första stycket
Citera
2024-12-12, 11:04
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Hon kan mycket väl betala för sig. Eller säga ja till socialens erbjudande om att de lägger ut boendekostnaden sålänge åt henne. Men nej, som Pia sagt själv "folk gillar betala...", "bara korkade betalar"... Vad sägs om att ni som betalar för henne istället söker upp folk i RIKTIG nöd, som hade gett vad som för en natt på ett hostel???? De som inte ens har en mobil för att kunna be om hjälp??
Nej utan ni väljer Pissfittan så att ni kan dunka er själva i ryggen och tro att ni gjort årets gärning, gärna få lite följare och likes också...Ni är inte godhjärtade, utan självgoda hycklare helt ärligt. Som gynnar hennes fortsatta missbruk. Det fördröjer att hon söker hjälp. Ni är medberoende.
Socialen bad henne söka hjälp för alkoholmissbruket. Så det är därför hon duckar dem och utnyttjar er istället. Ni stjälper.
Vet du helt säkert att det är följare som betalar hostel åt henne?
Förstår att det inte är hon själv med tanke på vad hon säger, men har hon gått ut med att det är följares pengar? Eller soc? Har missat det isåfall.
Citera
2024-12-12, 11:34
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Vet du helt säkert att det är följare som betalar hostel åt henne?
Förstår att det inte är hon själv med tanke på vad hon säger, men har hon gått ut med att det är följares pengar? Eller soc? Har missat det isåfall.

Generator var följare i alla fall.
Citera
2024-12-12, 12:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Den här miljonutbetalningen det talas om lite här & var, är den på riktigt eller en "trådsanning"?
Citera
2024-12-12, 13:13
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Den här miljonutbetalningen det talas om lite här & var, är den på riktigt eller en "trådsanning"?

Den är på riktigt.
Citera
2024-12-12, 13:14
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Kronofogden sålde lägenheten. Det som blir över efter alla hennes skulder ska utbetalas till henne. Hur mycket som blir över efter försäljningen, skatt osv är svårt att veta. Minns inte vad lägenheten gick för men runt 2 miljoner tror jag.
Citera
2024-12-12, 13:26
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Kronofogden sålde lägenheten. Det som blir över efter alla hennes skulder ska utbetalas till henne. Hur mycket som blir över efter försäljningen, skatt osv är svårt att veta. Minns inte vad lägenheten gick för men runt 2 miljoner tror jag.

Den slutade på 1.750.000, efter att alla skulder och avgifter är dragna borde det bli iallafall minst 1.3 in på kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in