2024-12-12, 09:25
Medlem
Ja vad var det jag sa era idioter !
Man kan inte döma någon på en jäkla efterhandskonstruktion eller uttalande.
Det jag skulle vilja veta nu är VEM det är som han knullat och/eller VEM som gjort anmälan.
Citera
2024-12-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Förundersökningen läggs ner:
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2024/december/forundersokning-om-misstankt-valdtakt-i-stockholm-laggs-ned/

Väntat och inte en sekund försent. Kommer väl garanterat drivas ett civilrättsligt mål om förtal nu.
Citera
2024-12-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vän? Läs vad jag skrev i stället. Nej, han är inte oskyldig utan frågan är bara omfattningen

Jo, Mbappe är oskyldig! 🥳🥳🥳
Citera
2024-12-12, 09:46
Medlem
Smart att dra igång allt för att sedan två månader senare lägga ner i brist på bevis. Hans varumärke lär ju ha skadats en del och Sveriges också.
Citera
2024-12-12, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PutaKablablah
Jo, Mbappe är oskyldig! 🥳🥳🥳

Tror personligen det var någon brud som inte fick ligga och då anmälde hon honom för våldtäkt.
Citera
2024-12-12, 09:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Ja vad var det jag sa era idioter !
Man kan inte döma någon på en jäkla efterhandskonstruktion eller uttalande.
Det jag skulle vilja veta nu är VEM det är som han knullat och/eller VEM som gjort anmälan.

Det kan man till 100% och det sker.

Problemet för åklagaren i det här fallet är att det är en miljardär med superadvokater där hela världen kommer granska denne åklagares arbete.
Karriären läggs på spel.
Då väljer man att inte gå vidare såvida inte bevisningen är stark.
Citera
2024-12-12, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jilin
Man kan ju fråga sig vad som tar sån tid att utreda?
Förhör med offer finns, förhör med andra deltagare finns, kamerabevisning har hämtats, prover har tagits och analyserats (borde inte ta lång tid kan man tycka). Eller lägger man bara 1 timme i veckan på detta nu?

Ännu en dum hora som slösat skattebetalarnas medel och försökt att förstöra en talangfull fotbollspelares karriär.
Citera
2024-12-12, 09:58
Medlem
Det anmärkningsvärda här är att åklagaren lägger ned utredningen, som alltså inte ens lett till att personen delgivits någon misstanke formellt, med hänvisning till dåligt bevisläge. Annars är det väl kutym att skriva något neutralt som inte skitar ned personen. Nu blir ju effekten tvärtom - alla får reda på två andra brott (sexuellt ofredande) och att det är problem med bevisningen snarare än någon form av oskuld som för att man lägger ned. Vore jag personen så skulle jag vara besviken idag - det här gör ju att han måste agera för att rentvå sig själv ändå!
Citera
2024-12-12, 10:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det kan man till 100% och det sker.

Problemet för åklagaren i det här fallet är att det är en miljardär med superadvokater där hela världen kommer granska denne åklagares arbete.
Karriären läggs på spel.
Då väljer man att inte gå vidare såvida inte bevisningen är stark.

Tror inte riktigt på din tes. Det som har hänt här är alldeles säkert att anmälaren inte ringt till ett antal kompisar efteråt.
Citera
2024-12-12, 10:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tror inte riktigt på din tes. Det som har hänt här är alldeles säkert att anmälaren inte ringt till ett antal kompisar efteråt.

Vad är det du inte tror på?
Vi ser gång på gång tunn bevisning i förundersökningar på flashback där folk döms för ett brott en annan tidigare har friats för.

Du tror inte att anmälaren som är en hora uppe till 5 på natten på en vardag, som knullar kändisar första natten, inte är pratglad av sig?
Citera
2024-12-12, 10:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad är det du inte tror på?
Vi ser gång på gång tunn bevisning i förundersökningar på flashback där folk döms för ett brott en annan tidigare har friats för.

Du tror inte att anmälaren som är en hora uppe till 5 på natten på en vardag, som knullar kändisar första natten, inte är pratglad av sig?

Finns väl betydligt högre uppsatta och rikare personer än Mbappe som blivit åtalade men friade. Där har tydligen åklagare vågat gå vidare fastän bevisningen då inte räckt till.

Du verkar ha kännedom kring dessa horor.
Citera
2024-12-12, 10:29
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waba
Väntat och inte en sekund försent. Kommer väl garanterat drivas ett civilrättsligt mål om förtal nu.
Mot vem?
Medierna har enbart rapporterat om själva utredningen ingen har väl påstått att han är en våldtäktsman utan enbart misstänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in