2024-12-11, 14:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Han är åtalad och kommer åtalas för ännu mer!

Begär Åklagaren mer tid kommer det bli åtal.

Har du missat åtalet Banal lade uop innan idag? Häng med lite tack.
Banal la inte upp något åtal.
Du säger ju själv att chrippa kommer bli åtalad = han är inte åtalad ännu.
Jag sa för många månader sen att chrippa kommer bli åtalad för skattefusket.

Varför gick du ut igår och sa att chrippa var åtalad när det inte var så?
Citera
2024-12-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Banal la inte upp något åtal.
Du säger ju själv att chrippa kommer bli åtalad = han är inte åtalad ännu.
Jag sa för många månader sen att chrippa kommer bli åtalad för skattefusket.

Varför gick du ut igår och sa att chrippa var åtalad när det inte var så?

Chrippa är åtald lär dig läsa
Citera
2024-12-11, 14:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Chrippa är åtald lär dig läsa
Vart står det åtalad?
Jag kan läsa "Christofer Berg är i vart fall skäligen misstänkt för"
Jag ser inget "åtalad", men jag kan ta missat det, så hänvisa gärna till var det står åtalad.
Citera
2024-12-11, 14:13
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag behöver inte veta vad Chrippa är misstänkt för, mer intressant vad som går till åtal, FUPen och domen.
Och min poäng är att Pinto sprider felaktiga uppgifter om och om igen. Han gör en höna av en fjäder. Fjädern är att det börjar hända saker för Chrippa rättsligt, Pinto tar fjädern, gör en höna, och går ut och påstår att Chrippa blivit åtalad. Om Pinto hade insyn, varför spred han inte den korrekta informationen? varför gick han ut och påstod att Chrippa var åtalad när det inte är sant?

Vad menar du med frågan om penningtvätt?
Jag frågade igår om penningtvätten gick under samma åtal. Tekniskt sett är ju svaret nej eftersom Chrippa inte är åtalad ännu. Jag påstod att ofta går olika åtalspunkter gällande samma brott under samma åtal, vilket jag hade rätt om.
Jag frågade igår vart pengarna han "tvättat" kom ifrån. Det svaret kommer vi troligen få först när FUPen kommer ut.
Var det något annat gällande penningtvätten du tänkte på?

Det visar sej ju värre idag tom än jag hintade om 😆 Jag hinner inte svara på all din skit. Men fokusera mer på Christofer än mej. Det är bara du som reagerar på att det jag säger inte är 100 %. Vet du vad? Från och med nu: Allt jag säger har en substans. Det kanske inte är 100 % korrekt. Så sluta tolka det så. Vad fan har du bidragit med på 4 000 inlägg mer än bråk?
Citera
2024-12-11, 14:14
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag behöver inte veta vad Chrippa är misstänkt för, mer intressant vad som går till åtal, FUPen och domen.
Och min poäng är att Pinto sprider felaktiga uppgifter om och om igen. Han gör en höna av en fjäder. Fjädern är att det börjar hända saker för Chrippa rättsligt, Pinto tar fjädern, gör en höna, och går ut och påstår att Chrippa blivit åtalad. Om Pinto hade insyn, varför spred han inte den korrekta informationen? varför gick han ut och påstod att Chrippa var åtalad när det inte är sant?

Vad menar du med frågan om penningtvätt?
Jag frågade igår om penningtvätten gick under samma åtal. Tekniskt sett är ju svaret nej eftersom Chrippa inte är åtalad ännu. Jag påstod att ofta går olika åtalspunkter gällande samma brott under samma åtal, vilket jag hade rätt om.
Jag frågade igår vart pengarna han "tvättat" kom ifrån. Det svaret kommer vi troligen få först när FUPen kommer ut.
Var det något annat gällande penningtvätten du tänkte på?

Du har btw förnekat penningtvätten. Idag fick du ett hårt slag i ansiktet!
Citera
2024-12-11, 14:15
Medlem
Citat:
Vart står det åtalad?
Jag kan läsa "Christofer Berg är i vart fall skäligen misstänkt för"
Jag ser inget "åtalad", men jag kan ta missat det, så hänvisa gärna till var det står åtalad.

Har du någon idé själv om han är åtalad eller inte? Vill gärna förstå var förståelsen brister för dig för att kunna leda dig rätt. Vi måste få förstå vad det är du pratar om, du förklarar inte så bra. Så du brukar ju TRO, och vad är det du tror just nu i detta skede?
Citera
2024-12-11, 14:17
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag ska ta ett exempel.
Om jag går och sprider till alla att chrippa är friad från misstanke om eko brott, jag sprider det som en sanning så alla tror på det. Sen kommer det ut att chrippa inte alls är friad, han är fortfarande misstänkt. Då menar ni att ni inte skulle påpeka att jag hade fel? Ni skulle inte ifrågasätta att jag spred saker som sanning när det inte var så?

Tror du nån bryr sej?

Du är så jävla basted.
Citera
2024-12-11, 14:18
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Debatt? Debatt om vad?
Jag påpekade att chrippa inte var åtalad ännu.
Du sa att det var till chrippas fördel.
Jag undrade hur du menade att det var till chrippas fördel?

Du påstår något men kan inte ens själv förklara varför du säger så? Mår du bra?

Tycker du det är det viktiga idag? Ärligt?
Citera
2024-12-11, 14:22
Medlem
Domkallarmighakans avatar
Från att ha guldläge att kapitalisera på good standing i början av året, till att ett år senare ha behöva be om lov för att lämna Östergötland. Är det vad vi kallar, en rejäl kalldusch?
Citera
2024-12-11, 14:24
Medlem
Citat:
Jag har bara förnekat penningtvätt i din fantasi, som vanligt.
Hänvisa gärna till inlägget där jag säger att jag vet att chrippa inte begått penningtvätt.
För det kan du inte. Eftersom det enda jag gjort är fråga om och om igen vilka pengar han tvättat, vilket ingen kan svara på.
Men du brukar börja ljuga och påstå saker jag aldrig sagt när du blir påkommen med att det faktiskt är du som ljuger i tråden.

Men du sa ju att Pinto hade rätt i går. Och att du redan förutsett att det skulle bli ett åtal. Vad förespår du i dag då? Vad TROR du ska hända? Kommer Linnea att ta körkort?
Citera
2024-12-11, 14:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Har du någon idé själv om han är åtalad eller inte? Vill gärna förstå var förståelsen brister för dig för att kunna leda dig rätt. Vi måste få förstå vad det är du pratar om, du förklarar inte så bra. Så du brukar ju TRO, och vad är det du tror just nu i detta skede?
Han är inte åtalad just nu. Baserat på det som kommit ut i dag.
Han kommer bli åtalad för skattefusket.
Och jag tror med stor säkerhet att han kommer bli dömd skyldig till skattefusket.

Men är han åtalad redan nu kan du ju hänvisa till vart jag kan läsa att han är åtalad.
Citera
2024-12-11, 14:25
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Det är inte alls konstigt att det tar tid. Det som tar mest tid är att få ut kompletterande information från alla banker. Men allt kommer såklart till sin slutpunkt när man har allt samlat och kunnat få ihop allting och dokumenterat det i tidslinjer etc. Det tar tid.

Ja. Nu kan ingen förneka att eko kommer åtala eller det blir fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in