2024-12-10, 21:45
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Så mördaren tillhör en rik familj som äger flera företag.

Själv är kommunisten rikebarn men hatar tydligen andra rika personer. En rik, arrogant, narcissistisk skitstövel till mördare. Han lär aldrig någonsin bli en fri man igen. Hoppas att han själv eller någon annan intagen tar livet av honom.

hans twitterhistorik placerar verkligen inte honom i ett kommunistiskt åsiktsfack. vet du något vi inte vet, och isf vad? har han bytt åsikt väldigt nyligen och skrivit i kommunistisk anda på någon annan plattform?
Citera
2024-12-10, 21:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoversInJapan
https://x.com/politvidchannel/status/1866574098970841363

Luigi skriker:

Undra vad han menar.. Att amerikanska folket blir helt scammade av sjukvårdsindustrin eller att de ska tro att det är han som är mördare.
Svårt att veta hur en sådan person tänker.
Men nu har det väl i alla fall gått upp för honom att det blir fängelse mycket länge.
Citera
2024-12-10, 21:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Svårt att veta hur en sådan person tänker.
Men nu har det väl i alla fall gått upp för honom att det blir fängelse mycket länge.

Jag tror att han kommer ta sitt liv så fort han får chansen (efter avslutad rättegång).
Citera
2024-12-10, 21:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Måste rätta mig själv, siffrorna handlar om att United H.C nekade äldre som drabbades av stroke eller fall.

Vinsten ska vara 281 miljarder dollar.

För detta var de under utredning av US senate.

Brian Thompson och företaget var under ännu en utredning för ha brutit mot "the anti trust law" av the justice department.

https://youtu.be/bMfssjo92G8?si=0LjriNPjzutd7dau

Videon är bara ca 7 minuter lång

Jag har ingen koll alls på "the anti trust law" och vad allt det handlar om. Tydligen ska Brian Thompson och andra toppar inom företaget sålt alla sina andelar i företaget innan den här utredningen blev känd(?)

Edit: ska ha varit New York Times som skrivit om allt detta

anti-trust handlar primärt om storlek och marknadsposition, att motverka oligopol och monopol. blivande vicepresidenten jd vance har utmärkt sig genom att stödja sådan lagstiftning, liksom delar av nuvarande regering. historiskt sett är det väl främst theodor roosevelt man förknippar med anti-trust, om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2024-12-10, 21:57
Medlem
BombaySaphires avatar
Suspect in the killing of UnitedHealthcare’s CEO struggles, shouts while entering courthouse

https://apnews.com/article/unitedhealthcare-ceo-shooting-suspect-c68d0328f278d85fcf201ae89f634098
Citera
2024-12-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrorelefanter
Vart kan man läsa om att han hade borrelia och hjärndimma?

CNN, han skrev det själv då han var aktiv på bloggar mm men sedan plötsligt drog sig ur. Han verkar varit mycket av en friluftsmänniska så borrelia kom väl den vägen.
Citera
2024-12-10, 21:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag tror att han kommer ta sitt liv så fort han får chansen (efter avslutad rättegång).
Ja det känns som han skulle kunna vara en som väljer den vägen.
Citera
2024-12-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Han kommer säkert få ett lägre straff pga av sitt snygga utseende. Han kanske kan bli model när han kommer ut? Sett massor från kommentarer av kvinnor som säger hur snygg han är, vill ha sex med honom, gifta sig och skaffa barn. Som många andra "kända" mördare så kommer han nog få gott om kärleksbrev och kvinnliga beundrare. Blir säkert en del besök och sex med.

Han kommer få mycket kärlek i fängelset

Killen han sköt var ett riktigt svin. Läs på om offret
Citera
2024-12-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
anti-trust handlar primärt om storlek och marknadsposition, att motverka oligopol och monopol. blivande vicepresidenten jd vance har utmärkt sig genom att stödja sådan lagstiftning, liksom delar av nuvarande regering. historiskt sett är det väl främst theodor roosevelt man förknippar med anti-trust, om jag inte är helt ute och cyklar.

Ett riktigt svin var killen som blev skjuten. Läs på Wikipedia om honom
Citera
2024-12-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Inte en chans. Han älskar uppmärksamheten alldeles för mycket. Det var hans ego som hann ikapp honom efter bara fem dagar på flykt. Han kunde inte stå ut med tanken på att inte få erkännandet för dådet. Han ville att världen skulle veta att det var han. Allt pekar på en narcissistisk personlighet.

Jag har tjatat om det här hela dagen och ska sluta nu, men jag måste säga det en gång till: jag lovar och svär att INGENTING den där jävla Luigi har att säga om sjukvårdssystemet inte redan har sagts av Bernie Sanders de senaste 20 åren. Och nu lyssnar man på honom – den narcissistiska mördaren och rikemansgossen – som om han vore en profet. Som om han äntligen säger något ingen annan vågat säga. Som om han står upp för rättvisa. Suck. Stackars Bernie, säger jag bara.
Citera
2024-12-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Inte en chans. Han älskar uppmärksamheten alldeles för mycket. Det var hans ego som hann ikapp honom efter bara fem dagar på flykt. Han kunde inte stå ut med tanken på att inte få erkännandet för dådet. Han ville att världen skulle veta att det var han. Allt pekar på en narcissistisk personlighet.

Jag har tjatat om det här hela dagen och ska sluta nu, men jag måste säga det en gång till: jag lovar och svär att INGENTING den där jävla Luigi har att säga om sjukvårdssystemet inte redan har sagts av Bernie Sanders de senaste 20 åren. Och nu lyssnar man på honom – den narcissistiska mördaren och rikemansgossen – som om han vore en profet. Som om han äntligen säger något ingen annan vågat säga. Som om han står upp för rättvisa. Suck. Stackars Bernie, säger jag bara.

Handlar väl mer om metoden. Att dom säger och tycker samma sak om systemet gör dom ju inte till samma sorts röst. Terrorism är förstås alltid ett vinnande koncept om man har majoriteten på sin sida. Då kallas det inte ens terrorism.
Citera
2024-12-10, 22:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Han kommer få mycket kärlek i fängelset

Killen han sköt var ett riktigt svin. Läs på om offret
Någon vidare kärlek tror jag inte att det blir.
Fortsätter han att skrika och gapa så här så vill dom nog få tyst på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in