Instämmer. Han måste av nån anledning ha blivit psykiskt sjuk den senaste tiden. Jämför hans glada blick från alla de privata fotona med den sorgsna, sjuka blicken i taxin på fotot från häromdagen. Svårt att se att det är samma kille. Undrar vad som har utlöst denna kris hos honom?
Han har gått upp i svinottan, just skjutit en kille och cyklat i högsta fart ett par kilometer. Klart han är lite spänd då.
Finns det någon chans tror ni att detta kan komma att definieras som ett terrordåd och därmed falla under federal lagstiftning? Då blir det stolen för Luigi.
Den här tråden är en underbar uppvisning i svartvitt tänkande. Som vanligt på FB är det antingen heaven or hell, bra eller anus – inget mellanting. Seriöst, är ni katoliker hela högen? För 24 timmar sedan var den misstänkte mördaren en folkhjälte, en supersmart mastermind som aldrig skulle åka fast. Tydligen också en Don Juan som kunde snacka receptionister till salig extas. Och nu? Nu är han plötsligt en simpel psykopat eftersom han åkte dit på Donken.
Den här tråden är en underbar uppvisning i svartvitt tänkande. Som vanligt på FB är det antingen heaven or hell, bra eller anus – inget mellanting. Seriöst, är ni katoliker hela högen? För 24 timmar sedan var den misstänkte mördaren en folkhjälte, en supersmart mastermind som aldrig skulle åka fast. Tydligen också en Don Juan som kunde snacka receptionister till salig extas. Och nu? Nu är han plötsligt en simpel psykopat eftersom han åkte dit på Donken.
Jag vrider mig av garv här nu. Tack! Så sant. Jag tar åt mig.
Så vad har han för fel i huvudet? Han verkar finnas på twitter PepMangione men kan inte läsa skiten för man måste vara inloggad...
Trolig ledtråd, GM repostar ett inlägg om Asperger:
Citat:
Luigi Mangione reposted
Arjun Khemani@arjunkhemani
Jun 6
Peter Thiel on many great startups being run by people suffering from a mild form of Asperger’s and how we should view this as an indictment of our society.