Man behöver väl inte stoppa in filmer i absoluta fack?
För mig låter det superautistiskt att inte kunna förstå att två personer kan ha två
olika uppfattningar om var en film hör hemma, eller om den ska in i någon subgenre eller bla bla bla.
Vi på Saltkråkan kan svårligen kallas skräck hur man än vrider och vänder på det.

Men så fort vi börjar röra oss mer mot våld och ond bråd död så blir allt en flytande skala som inte är lika enkel att ge några definitiva svar på. Till slut kokar det ju ner till vad JAG tycker är otäckt och vad DU tycker är otäckt. Våra olika rädslor och fobier. Vad vi har med oss i ryggsäcken och så vidare.
Precis av samma anledningar kan man inte heller använda sig av imdb, eller något annan filmdatabas och gå på deras kategorisering av filmer. Man kan få en fingervisning var en viss film hör hemma absolut, men det säger inget om hur just du kommer uppfatta filmen.
Så sluta jollra så jävla mycket och börja recensera mer specifika filmer ingående i stället. Det är roligare att läsa om en denna sandlådediskussion om vilken film som är slasher eller ej. Jag ska återkomma med egna recensioner så fort jag har sett något nytt intressant.