2024-12-08, 16:18
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Kvinnan som gjort fel i mitt ärende gick i pension veckan efter detta och gick inte att nå. Jag riktade därför in mig på hennes chef och de andra på avdelningen. Chefen slängde på luren åt mig.

Beklagar, men jag hänger inte med. Var denna chef hemma hos dig och la på luren åt dig?
Citera
2024-12-08, 17:04
Medlem
Till alla idioter:
Poängen är inte TS betalningsrutiner utan att Kronofogden har gjort en felregistrering. Just en sådan är allvarlig i Kronofogdens fall. Av lätt insedda skäl. Därav följer att man har rätt till skadestånd.
Sluta tjafsa nu om vad ni tycker om TS beteende.
Citera
2024-12-08, 17:07
Medlem
Det här låter ytterst snurrigt... Har du verkligen koll på någonting?

För det första så har betalningsanmärkningar ingenting med KFM att göra. Så det blir svårt att förstå hur KFM skulle gett dig en felaktig betalningsanmärkning och sen tagit bort den då dom varken har makten att ge någon en betalningsanmärkning och dom kan heller inte ta bort någon betalningsanmärkning???
Citera
2024-12-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Till alla idioter:
Poängen är inte TS betalningsrutiner utan att Kronofogden har gjort en felregistrering. Just en sådan är allvarlig i Kronofogdens fall. Av lätt insedda skäl. Därav följer att man har rätt till skadestånd.
Sluta tjafsa nu om vad ni tycker om TS beteende.

Men det har ju inte kf gjort. Det står klart och tydligt att pengarna skall vara fogden tillhanda senast ett datum, då håller det inte att betala fakturan den dagen eftersom det ej kommer fogden tillhanda förrän typ dagen efter, alltså en dag försent.
Att bråka om detta är egentligen löjligt. Ts har haft typ 6 mån på sig att betala och fått minst 10 påminnelser att göra detta och gör det på absolut sista dagen som dessutom är försent!
Han ska bara vara ruggigt glad att han fick bort anmärkningen vilket får mig att tro att allt inte är korrekt återberättat, varför skulle en anmärkning tas bort pga dessa omständigheterna?
Senast redigerad av 81032041X6 2024-12-08 kl. 17:14.
Citera
2024-12-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Men det har ju inte kf gjort. Det står klart och tydligt att pengarna skall vara fogden tillhanda senast ett datum, då håller det inte att betala fakturan den dagen eftersom det ej kommer fogden tillhanda förrän typ dagen efter, alltså en dag försent.
Att bråka om detta är egentligen löjligt. Ts har haft typ 6 mån på sig att betala och fått minst 10 påminnelser att göra detta och gör det på absolut sista dagen som dessutom är försent!
Han ska bara vara ruggigt glad att han fick bort anmärkningen vilket får mig att tro att allt inte är korrekt återberättat, varför skulle en anmärkning tas bort pga dessa omständigheterna?
Jo, Kronofogden har felregistrerat enligt TS och uppföljande inlägg. Att du tycker något annat är inte relevant.
Citera
2024-12-08, 17:20
Medlem
Citat:
Jo, Kronofogden har felregistrerat enligt TS och uppföljande inlägg. Att du tycker något annat är inte relevant.

Ts tror det eftersom han menar på att han betalt sista dagen vilket är ett generalfel.
Citera
2024-12-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico

För det första så har betalningsanmärkningar ingenting med KFM att göra. Så det blir svårt att förstå hur KFM skulle gett dig en felaktig betalningsanmärkning och sen tagit bort den då dom varken har makten att ge någon en betalningsanmärkning och dom kan heller inte ta bort någon betalningsanmärkning???
Sluta märka ord, det är inte heller relevant, alla som begriper sig på juridik fattar vad TS menar.
Citera
2024-12-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ts tror det eftersom han menar på att han betalt sista dagen vilket är ett generalfel.
TS skriver flera gånger att Kronofogden gav honom rätt och rättade uppgiften. Har du läst inläggen?
Senast redigerad av Smulgubbe 2024-12-08 kl. 17:28.
Citera
2024-12-08, 17:33
Medlem
Citat:
TS skriver flera gånger att Kronofogden gav honom rätt och rättade uppgiften. Har du läst inläggen?

Det är just därför jag inte tror att storyn återberättats korrekt!
Läser du ens mina inlägg?
Citera
2024-12-08, 17:40
Medlem
Citat:
Det är just därför jag inte tror att storyn återberättats korrekt!
Läser du ens mina inlägg?
Tyvärr gör jag väl det.
Citera
2024-12-08, 18:07
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Batalar man på förfallodagen så hamnar skulden inte hos KFM. Lärde inte mamsen dig detta?
Mja, man kan inte vänta till förfallodagen med att betala - det tar ett par dagar innan pengarna når mottagaren.
Citera
2024-12-08, 18:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico

KFM fastställer skulden (om gäldenären inte bestrider).
Betalningsanmärkningen hos kreditupplysningsföretagen är en konsekvens av att KFM fastställt skulden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in