2024-12-08, 13:57
  #1177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Maja och Linn lär väl inte vara aktuella ifall de åkt på en förkylning. Ebba, Jonna, Ribom, Ilar, Märta och Elin Henriksson skulle jag ta ut.
Tydligen redan klart att Ebba står över så vem ska in istället, Crusell, Rönnlund eller Sofia H (på gamla meriter i så fall, hennes säsongsinledning har inte varit mycket att hänga i granen), Lundgren är väl också med i diskussionerna om hon blir frisk till dess.
Citera
2024-12-08, 14:15
  #1178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Maja och Linn lär väl inte vara aktuella ifall de åkt på en förkylning. Jonna, Ribom, Ilar, Märta och Elin Henriksson skulle jag ta ut. Svårt med sista platsen.
Crusell?
Citera
2024-12-08, 14:18
  #1179
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Crusell?

Tycker nog det är bättre för henne att åka tre lopp i Skandinaviska cupen.
Citera
2024-12-08, 14:23
  #1180
Bannlyst
Ser Elviras inlägg där hon överlyckligt lägger ut en post; Det är en ära för mig att bära den gula ledartröjan. (Notera att skidskyttarna också har ett VM som väntar under säsongen).

Samtidigt i längden så ser jag att Ebba hoppar av Davos nästa helg, vilket knappast är fördelaktigt i det långa loppet gällande totalen i stort, att man helt enkelt står över tävlingar. Det här verkar vara en genomgående grej hos våra damer, att man hoppar av en helg innan jul. Värderar våra damer inte totalen? Är touren viktigare? Jag hade åtminstone sett att någon svensk värderade den högre än vad man verkar göra. Tänker på Diggins exempelvis som kör igenom allt och sätter sig i ett perfekt läge och vinna totalen över säsongerna.
Citera
2024-12-08, 14:24
  #1181
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inglander
Ser Elviras inlägg där hon överlyckligt lägger ut en post; Det är en ära för mig att bära den gula ledartröjan. Samtidigt i längden så ser jag att Ebba hoppar av Davos nästa helg, vilket knappast är fördelaktigt i det långa loppet gällande totalen i stort. Det här är en genomgående grej, att man hoppar av en helg innan jul. Värderar våra damer inte totalen? Är touren viktigare? Jag hade åtminstone sett att någon svensk värderade den högre än vad man verkar göra. Tänker på Diggins exempelvis som kör igenom allt och sätter sig i ett perfekt läge och vinna totalen över säsongerna.

VM är viktigare.
Citera
2024-12-08, 14:25
  #1182
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
VM är viktigare.


Inser detta faktum men tycker det känns som en trist inställning bara kring totalen (hos damerna genomgående)
__________________
Senast redigerad av Inglander 2024-12-08 kl. 14:33.
Citera
2024-12-08, 14:37
  #1183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
VM är viktigare.
To viktige forskjeller dog. Skiskyting har ikke tour de ski. Og de har også VM hvert år.
Citera
2024-12-08, 15:56
  #1184
Medlem
PornKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Herregud, vilket försvarstal!
Är det skrivet på Dalbygda-mål och kört genom Google Translate till svenska??

Therese Johaug hade redan 2016 massor av erfarenhet av att få munsår i den starka solen bland glaciärerna i södra Europa - och, varför använde inte Johaug den typ av salva alla andra använder för att förebygga munsår??

Alla äventyrare och alpinister använder den vita lagliga salvan på läpparna konstant - Therese var faktiskt 28 år när hon dopade sig med Clostebol, det var inte ett misstag av en juvenile…

Jannik Sinners uppdiktade historia är lika skrattretande - skillnaden är att hans fall fortfarande är öppet då WADA överklagat dom från Tennisens organisation…

Försvarstal och försvarstal nja snarare bara drar upp saker som jag minns från tiden det begav sig. Så som jag förstod det så hade hon då grövre problem med djupa munsår som hindrade henne från att träna tillräckligt, så den salvan från hennes läkare var i så fall en desperat åtgärd för att avhjälpa problemet. Jag köper inte att hon regelbundet tagit stora mängder salva över hela kroppen bara för att få en eventuell liten anabola effekt som förbättrar hennes prestanda. Hon är ju i grunden en gudabenådad talang och effektmonster som är som gjord för den här sporten. De gjorde ju på SVT en grundlig analys av hennes karriär och utvecklingen hon hade framstod som naturlig både prestandamässigt och kroppsligt. Det var ingen indikation på onaturlig utveckling i något avseende.

Sen har jag ju problem med de där astmamedicinerma och syrgasen som norrmännen håller på med. Men det är fortfarande oklart hur mycket det ger? Och det är ju tillåtet trots allt men jag hade helst sett att det förbjöds.
Citera
2024-12-08, 16:08
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Tycker nog det är bättre för henne att åka tre lopp i Skandinaviska cupen.
Vågar man kasta in Moa L igen?

Hon får ofta "ställa upp" när det är frånvaro på A-lagsåkarna.

edit.
Glömde bort att Moa L också hade symtom så hon kanske inte blir aktuell till Davos.
__________________
Senast redigerad av smokieknife 2024-12-08 kl. 16:35.
Citera
2024-12-08, 16:22
  #1186
Medlem
rainbowias avatar
Skall Edvin Anger köra touren, vad är sagt?
Citera
2024-12-08, 17:18
  #1187
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vågar man kasta in Moa L igen?

Hon får ofta "ställa upp" när det är frånvaro på A-lagsåkarna.

edit.
Glömde bort att Moa L också hade symtom så hon kanske inte blir aktuell till Davos.

På tal om ställa upp, noterar att Sverige kritiseras för att man inte fyller sin kvot med åkare i dagens skiathlon. Vet inte riktigt vad man ska göra åt att 3 åkare får kasta in handduken med väldigt kort varsel. Man kan ju inte ha flera reservåkare stand-by.
Citera
2024-12-08, 17:51
  #1188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
På tal om ställa upp, noterar att Sverige kritiseras för att man inte fyller sin kvot med åkare i dagens skiathlon. Vet inte riktigt vad man ska göra åt att 3 åkare får kasta in handduken med väldigt kort varsel. Man kan ju inte ha flera reservåkare stand-by.
Ev. reserver hade ju tävling i Idre i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in