Citat:
Ursprungligen postat av
GretaForPresident
Herregud, vilket försvarstal!
Är det skrivet på Dalbygda-mål och kört genom Google Translate till svenska??
Therese Johaug hade redan 2016 massor av erfarenhet av att få munsår i den starka solen bland glaciärerna i södra Europa - och, varför använde inte Johaug den typ av salva alla andra använder för att förebygga munsår??
Alla äventyrare och alpinister använder den vita lagliga salvan på läpparna konstant - Therese var faktiskt 28 år när hon dopade sig med Clostebol, det var inte ett misstag av en juvenile…
Jannik Sinners uppdiktade historia är lika skrattretande - skillnaden är att hans fall fortfarande är öppet då WADA överklagat dom från Tennisens organisation…
Försvarstal och försvarstal nja snarare bara drar upp saker som jag minns från tiden det begav sig. Så som jag förstod det så hade hon då grövre problem med djupa munsår som hindrade henne från att träna tillräckligt, så den salvan från hennes läkare var i så fall en desperat åtgärd för att avhjälpa problemet. Jag köper inte att hon regelbundet tagit stora mängder salva över hela kroppen bara för att få en eventuell liten anabola effekt som förbättrar hennes prestanda. Hon är ju i grunden en gudabenådad talang och effektmonster som är som gjord för den här sporten. De gjorde ju på SVT en grundlig analys av hennes karriär och utvecklingen hon hade framstod som naturlig både prestandamässigt och kroppsligt. Det var ingen indikation på onaturlig utveckling i något avseende.
Sen har jag ju problem med de där astmamedicinerma och syrgasen som norrmännen håller på med. Men det är fortfarande oklart hur mycket det ger? Och det är ju tillåtet trots allt men jag hade helst sett att det förbjöds.