2024-12-06, 22:55
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
VDn för världens 9e största bolag, Brian Thompson har blivit mördad utanför ett hotell på Manhattan.

https://www.di.se/live/amerikansk-sjukvards-vd-skjuten-till-dods/

Han sköts till döds utanför ett Hilton-hotell på centrala Manhattan där bolaget skulle hålla en investerardag, enligt källor till Bloomberg.

Enligt New York Post, som var först med att rapportera om händelsen, var det en maskerad man som sköt Brian Thompson klockan 06.46 lokal tid. Gärningsmannen ska därefter ha flytt platsen. Brian Thompson uppges ha befunnit sig i ett kritiskt tillstånd då han kördes till sjukhus, där han senare dödförklarades.

United Health Group är noterat på New York-börsen och har ett börsvärde på 557 miljarder dollar, motsvarande 6.130 miljarder kronor.

Med hög lön kommer stor risk.
Citera
2024-12-06, 23:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Han har nog planerat flykten i detalj, han har på något sätt lyckats med det omöjliga, hur? Medhjälpare, inside information, inte många som vill få fast honom heller då han ses som en hjälte av dom flesta

Om det är fler än GM som är bakom detta, så finns ju möjligheten att GM även har blivit klippt.
Citera
2024-12-06, 23:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Polisen har säkert redan hans namn/identitet. De har bara inte lyckats lokalisera honom än.

Det kan vara så.
Citera
2024-12-06, 23:36
Medlem
Tittade på Youtube om Pistolen om det är en station 6 jag säger OM
Så år det ett speciellt vapen a $ 2300 inte vem som helst har i vapenskåpet
Förstod 1 jag det rätt ett par tusen stycken förväntad försäljning
Förstod 2 jag det rätt har det som nytt en serie gummibrickor projektilen går igenom som gör att det är extremt tyst.

Kort sagt ett vapen ett Pro Kunde ha nytta av.

Jag är fortfarande vid att det fanns inside Info
Hoppa på bussen i Atlanta falskt ID ..det kan jag köpa ....men där det börjar slira är när han sätter väckar klockan
En vinter morgon reser till ett hotell låt vara att konferensen är känd
Kommer till platsen kort tid innan ..Rätt dörr
VD kommer ut utan livvakter .trots känd hotbild och där står skytten med ett "Exklusivt Agentvapen "
Som kan vara världens bästa i termer av att vara tyst ( igen om det är det vapnet )

Det finns en cykel att använda Hur gick det till ??
,, han har en telefon att använda och använder

Så pistolen är kass från en del synvinklar men världens bästa som tyst antagligen . hade han behövt skjuta på lite avstånd inne i stan eller inomhus en avgörande fördel .

Känns som att det är ett utmärkt tillfälle att hålla käften .Syns ett vittne på filmen som drar
Citera
2024-12-06, 23:44
Medlem
okok1s avatar
Citat:
The masked gunman not only appears have meticulously planned his shocking hit on Thompson, 50, outside a Midtown Hilton hotel, but also took great pains to conceal his identity, Kenny said.

The suspect said nothing to his roommates during his days-long stay at an Upper West Side hostel, Kenny said.

He even kept his mask on while eating, the chief said.

Sources have said the sole image showing the suspect's face only came about because he was flirting with a receptionist at the hostel.

Tank om han faller pga att han flirta?
Citera
2024-12-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Latinamerikanskt utseende på gm på hostel-fotot? Utan att det behöver betyda nåt iofs.
Ser väldigt många vid detta lagret säga att det inte ser ut att vara samma person.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kan vara så.
Ligger väl i polisens intresse att gå ut med namnet? Dels för att få in tips och för att sätta press på GM att begå misstag eller rakt av lämna in sig själv.
Citera
2024-12-07, 00:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tank om han faller pga att han flirta?

Ja, mycket talar för att det kommer att bli så. Hur kunde han klanta sig så enormt? Han lyckades alltså dölja sitt ansikte från 24/11-4/12 utom vid ETT enda tillfälle. Han måste ju för fan ha sett att det fanns övervakningskameror på vandrarhemmet. Enligt diverse vittnen runt om i stan var han maskerad hela tiden under vistelsen i New York.
Citera
2024-12-07, 00:06
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Latinamerikanskt utseende på gm på hostel-fotot? Utan att det behöver betyda nåt iofs.

Jag håller inte med. Utseendet är mer arabiskt eller persiskt eller så är han möjligen av italiensk härkomst.
Citera
2024-12-07, 00:17
Medlem
gm har troligtvis en militär-bakrund och har tjänstgjort i US ARMY. Den bettar jag på.
Citera
2024-12-07, 00:28
Medlem
BombaySaphires avatar
Ny övervakningsfilm där skytten gör sig av med skräp på väg till brottsplatsen:

https://www.nbcnews.com/news/us-news/unitedhealthcare-ceo-shooting-brian-thompson-suspect-what-know-rcna183155
Citera
2024-12-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
gm har troligtvis en militär-bakrund och har tjänstgjort i US ARMY. Den bettar jag på.
Ja någon form av militär/vapenvana har han absolut, men det som förbryllar mest är hur han så detaljaktigt kunnat planera detta, han verkar ha tänkt på i princip allt, han hade ju aldrig lyckats komma så långt annars, jag menar mitt i New York bland allt folk
Citera
2024-12-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Polisen har säkert redan hans namn/identitet. De har bara inte lyckats lokalisera honom än.
Då borde dom gått ut med bild och namn så nej det tror jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in