2024-12-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Fniss. ”Popp-Upp-Bok” och ”Australiénska”. Skrattar högt

Tråkigt att Longlegs inte riktigt höll för hypen tycker jag. Ikväll står det eventuellt mellan Azrael som kommit på hyrfilm nu via SF Play. Eventuellt också Oz Perkins andra film The Blackcoat’s Daughter.

För att slippa få sina inlägg raderade som vissa andra herrar får i tid och otid kommer filmernas handling nedan

The Blackcoat’s Daughter:
Otäcka saker börjar hända på internatskolan Bramford, där Kat och Rose blivit kvar över lovet. I en parallell historia sitter en ung, psykiskt sjuk kvinna i en bil, fast besluten att ta sig till Bramford. De två historierna flätas samman i ett chockerande och oförglömligt klimax.

Azrael:
Ett mystiskt och gudfruktigt samfund letar ivrigt efter en ung kvinna vid namn Azrael som har lyckats fly från deras fångenskap.

Den så kallade enligt det Svensk språket för
Popp-Upp-Boken vilken illustrerad bok förekommer i den Australiénska och paranormala skräckfilmen som titlades: [ " The Babadook " ] från året 2014.

Att poppa upp betyder, att oväntat dyka upp från någonstans eller ur någonting samt att det enligt det Engelska språket är skrivet [ Pop up ]

Popp-Upp-Boken eller The Pop-up-book, är den mörkröda boken som förekommer i den paranormala skräckfilmen
[ " The Babadook " ] från året 2014 vilken regisserades av den Australiénska filmregissören Jennifer Kent.

När man sakta öppnar upp två sidor i boken titlad:
[ " Mister Babadook " ] så ser man hur en svartklädd figur, klädd i svart höghatt, poppar upp.

Jag har en kopia av Popp-Upp-Boken eller The Pop-up-book [ " Mister Babadook " ] och jag är väldigt stolt över
att ha denna mycket fina bok.

Den paranormala skräckfilmen [ " The Babadook " ]
( 2014 ) är en mycket speciell skräckfilm, till och med så speciell att de allra flesta film-tittarna hamnat på ett sidospår.

Själv tycker jag att [ " The Babadook " ] ( 2014 ) är en suveränt fantastisk paranormal skräckfilm så tillika Samuel's och Amelia's framträdande i skräckfilmen.
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-06 kl. 15:23.
Citera
2024-12-06, 19:06
Medlem
Citat:
Nej. Det finns inget i det ”Svensk språket” (sic!) som heter Popp-Upp-Bok din gamla virrpanna

Som ett exempel: Hon Poppar Upp i alla möjliga sammanhang, det vill säga, hon dyker oväntat upp
i olika sammanhang.

Då Amelia Vanek en kväll skall läsa en liten godnatt-
saga för sin lille son Samuel, det vill säga, [ " Den stora stygga Vargen och de tre små Grisarna " ] ( 🎩 🐷 🐷 🐷 ) så dyker plötsligt en för de tvenne helt okänd liten röd
bok upp titlad: [ " Mister Babadook " ]

Då Amelia nyfiket tar till sig den lilla röda boken tillsammans med sin lilla son Samuel och, då de båda sitter på Amelia's säng.

När Amelia öppnar upp boken, så Poppar plötslig en svartklädd figur Upp med en svart topp-hatt på sitt
huvud ( 🎩 )

I den paranormala skräckfilmen som titlades:
[ " The Babadook " ] från året 2014, så förekommer
det en röd liten bok som titlades: [ " Mister Babadook " ] och när Amelia öppnar upp olika sidor i boken, så
Poppar Mister Babadook Upp.

Boken som sådan, är en så kallad Popp-Upp-Bok
som innehåller så kallade Popp-Upp-figurer och på det
Engelska språket kallas boken för Pop-Up-Book.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-06 kl. 19:11.
Citera
2024-12-09, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Kalk-Allan och tack för ditt svar

Bra observerat min gode @Kalk-Allan och, att
du hade ögonen med dig, när du på nytt igen, såg
om den paranormala skräckfilmen som titladas:
[ " The Babadook " ] från året 2014 ( 🎩 )

Mister Babadook ( 🎩 ) kunde metamorfosera sig
till en Ink-varelse och sålunda sedan kunna ta sig in
i Amelia Vanek's kropp samt, via hennes öppna mun
och också, för att sålunda skaffa sig kontroll över
Amelia's tankar och beteenden.

Efter det, att Mister Babadook besatt Amelia, så lever
han inom Amelia's kropp som en tjockflytande Ink-sjö, denna tjockflytande Ink-sjö vomerade sedan Amelia ut
ur sin kropp över, och på husets källargolv, och det var sålunda som Amelia befriades från Mister Babadook's fortsatt kontroll över hennes kropp.

Det här kommer att låta väldigt underligt för dig beträffande [ " Mister Babadook " ] ( 🎩 )

Den så kallade [ Popp-Upp-Boken ] eller enligt det
Engelska språket [ The Pop-Up-Book ] är en skapelse
av [ Oskar Vanek ]

The Pop-Up-Book titlad: [ " Mister Babadook " ] är en
bok, vilken kommer ifrån det underjordiska dödsriket.

Mister Babadook ( 🎩 ) Poppar oväntat Upp på olika platser inom familjen Vanek's hem och, som till
exempel mellan olika sidor i den röda lilla boken titlad:
[ " Mister Babadook " ]

Citat: " Do The Spirits Come Back ? " ... slut citat/
[ The Great Magician Howard Thurston ] samt den upphängda tavel-affischen i Samuel Vanek's sovrum ovanför leksaks-tåget som står placerat på en hylla.

Oskar Vanek's mål som gengångare, var att kunna
komma åt sin son Samuel's och, sin maka Amelia's
själar vilket endast kan äga rum om Samuel och Amelia hädangår sina jordeliv, men, den 6-åriga Samuel har något som förhindrade Mister Babadook att kunna nå
sitt mål.

Den unga pojken Samuel förhindrar detta med hjälp av
en så kallad [ Magic Beam ]

@Kalk-Allan, nu vill jag mer än gärna att du svarar på
detta inlägget och berättar lite grann om dina egna
innersta tankar kring detta av mig ovan skrivet.

Jag kommer, att i denna tråden, berätta mera om
Samuel, Amelia och framför allt om Mister Babadook så att du bland annat skall kunna förstå Popp-Upp-Bokens egentliga mål och varför boken gjordes.

[ " The Babadook " ] från året 2014, det är en mycket speciell paranormal skräckfilm och som är väl värd att
titta närmare på och därtill sagt, även diskutera om.

Då jag tidigare i skräckfilms-tråden framförde
beträffande, att Mister Babadook besatte Amelia
Vanek's kropp då hon var vilandes på sin säng inom sitt sovrum och tillika, att Amelia lät sig vomera upp Mister Babadook på, och över husets källargolv mot slutet av filmen.

Då påstod medlemmen @JuniorDahlen, att detta var ingenting annat, än rent svammel.

Och nu har både du och jag @Kalk-Allan framfört
svammel i våra skrivna och postade inlägg.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Jag är helt enig med dig här Joker att Oskar vill åt sin familj igen, men får ingen uppfattning egentligen om varför? man får ingen indikation på att han skulle vara en ond människa, inte som jag uppfattat det .. MEN magi är det som omsluter hela filmen.
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-09 kl. 19:21.
Citera
2024-12-09, 22:53
Medlem
Citat:
Hej @Kalk-Allan och tack för ditt svar

Bra observerat min gode @Kalk-Allan och, att
du hade ögonen med dig, när du på nytt igen, såg
om den paranormala skräckfilmen som titladas:
[ " The Babadook " ] från året 2014 ( 🎩 )

Mister Babadook ( 🎩 ) kunde metamorfosera sig
till en Ink-varelse och sålunda sedan kunna ta sig in
i Amelia Vanek's kropp samt, via hennes öppna mun
och också, för att sålunda skaffa sig kontroll över
Amelia's tankar och beteenden.

Efter det, att Mister Babadook besatt Amelia, så lever
han inom Amelia's kropp som en tjockflytande Ink-sjö, denna tjockflytande Ink-sjö vomerade sedan Amelia ut
ur sin kropp över, och på husets källargolv, och det var sålunda som Amelia befriades från Mister Babadook's fortsatt kontroll över hennes kropp.

Det här kommer att låta väldigt underligt för dig beträffande [ " Mister Babadook " ] ( 🎩 )

Den så kallade [ Popp-Upp-Boken ] eller enligt det
Engelska språket [ The Pop-Up-Book ] är en skapelse
av [ Oskar Vanek ]

The Pop-Up-Book titlad: [ " Mister Babadook " ] är en
bok, vilken kommer ifrån det underjordiska dödsriket.

Mister Babadook ( 🎩 ) Poppar oväntat Upp på olika platser inom familjen Vanek's hem och, som till
exempel mellan olika sidor i den röda lilla boken titlad:
[ " Mister Babadook " ]

Citat: " Do The Spirits Come Back ? " ... slut citat/
[ The Great Magician Howard Thurston ] samt den upphängda tavel-affischen i Samuel Vanek's sovrum ovanför leksaks-tåget som står placerat på en hylla.

Oskar Vanek's mål som gengångare, var att kunna
komma åt sin son Samuel's och, sin maka Amelia's
själar vilket endast kan äga rum om Samuel och Amelia hädangår sina jordeliv, men, den 6-åriga Samuel har något som förhindrade Mister Babadook att kunna nå
sitt mål.

Den unga pojken Samuel förhindrar detta med hjälp av
en så kallad [ Magic Beam ]

@Kalk-Allan, nu vill jag mer än gärna att du svarar på
detta inlägget och berättar lite grann om dina egna
innersta tankar kring detta av mig ovan skrivet.

Jag kommer, att i denna tråden, berätta mera om
Samuel, Amelia och framför allt om Mister Babadook så att du bland annat skall kunna förstå Popp-Upp-Bokens egentliga mål och varför boken gjordes.

[ " The Babadook " ] från året 2014, det är en mycket speciell paranormal skräckfilm och som är väl värd att
titta närmare på och därtill sagt, även diskutera om.

Då jag tidigare i skräckfilms-tråden framförde
beträffande, att Mister Babadook besatte Amelia
Vanek's kropp då hon var vilandes på sin säng inom sitt sovrum och tillika, att Amelia lät sig vomera upp Mister Babadook på, och över husets källargolv mot slutet av filmen.

Då påstod medlemmen @JuniorDahlen, att detta var ingenting annat, än rent svammel.

Och nu har både du och jag @Kalk-Allan framfört
svammel i våra skrivna och postade inlägg.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Framkommer det på något vis att Oskar är ond i filmen? Jag kan inte minnas det.
Citera
2024-12-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Framkommer det på något vis att Oskar är ond i filmen? Jag kan inte minnas det.

Oskar Vanek's själ som överflyttats till flera olika
typer av sammansatta varelser som till exempel StormvindsGuden och Konunga-demonen [ " Pazuzu " ] vilken förekommer i den Amerikanska och paranormala skräck- och demon-filmen som titlades:
[ " Thé Exorcist " ] från året 1973.

Svar ja, det framgår med klar tydlighet att
Mister Babadook är en ond varelse i den paranormala skräckfilmen [ " The Babadook " ]

Mister Babadook's mål i skräckfilmen
[ " The Babadook " ] är att få Amelia Vanek att först bryta nacken av familjens hund [ " Bugsy " ] och sedan därefter, att få Amelia att strypa sin lilla 6-åriga son [ " Samuel " ] och slutligen, och till sist, med hjälp av en kniv, få Amelia att skära av sin egen halspuls-åder.

Mister Babadook's uppsatta mål förhindras
genom att den 6-åriga pojken Samuel Vanek har en så kallad [ " Magic Beam " ]

Extra tillägg, Mister Babadook lyckades med att komma
så långt, att han fick Amelia till att bryta nacken av familjens hund [ " Bugsy " ] men, längre än så kom han inte, Mister Babadook med sitt på förhand uppsatta mål tack vare Samuel Vanek's [ " Magic Beam " ]

Mvh JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-10 kl. 00:18.
Citera
2024-12-10, 00:46
Medlem
Citat:
Oskar Vanek's själ som överflyttats till flera olika
typer av sammansatta varelser som till exempel StormvindsGuden och Konunga-demonen [ " Pazuzu " ] vilken förekommer i den Amerikanska och paranormala skräck- och demon-filmen som titlades:
[ " Thé Exorcist " ] från året 1973.

Svar ja, det framgår med klar tydlighet att
Mister Babadook är en ond varelse i den paranormala skräckfilmen [ " The Babadook " ]

Mister Babadook's mål i skräckfilmen
[ " The Babadook " ] är att få Amelia Vanek att först bryta nacken av familjens hund [ " Bugsy " ] och sedan därefter, att få Amelia att strypa sin lilla 6-åriga son [ " Samuel " ] och slutligen, och till sist, med hjälp av en kniv, få Amelia att skära av sin egen halspuls-åder.

Mister Babadook's uppsatta mål förhindras
genom att den 6-åriga pojken Samuel Vanek har en så kallad [ " Magic Beam " ]

Extra tillägg, Mister Babadook lyckades med att komma
så långt, att han fick Amelia till att bryta nacken av familjens hund [ " Bugsy " ] men, längre än så kom han inte, Mister Babadook med sitt på förhand uppsatta mål tack vare Samuel Vanek's [ " Magic Beam " ]

Mvh JokerSpöket 👋👻
Hur får du det till att Oskar är Babadook?
Exakt var framkommer det?
Citera
2024-12-10, 00:48
Medlem
Citat:
Nej. Det är bara JokerMannens knäppa svammel och fantasier. Det finns oändligt av den varan

Ta nu och var vänlig och beskriv Mister Babadook's
ansikte och tillika hans fingrar för oss övriga trådmedlemmar. Vi har nu länge väntat på detta.

När den 6-åriga Samuel Vanek plötsligt och helt oväntat transporteras i hög fart och upp för trappan och sedan
in i ett av husets sovrum medans Amelia var ståendes strax medför det första trappsteget, hur vill du @JuniorDahlen beskriva den scenen ... ?

Kom nu bara inte och påstå att det handlade om Amelia's sorg-krafter som skulle ha orsakat detta.

[ " The Babadook " ] från året 2014 är en mycket, mycket speciell paranormal skräckfilm och där filmens flera olika ledtrådar och andra små detaljer kringått de allra flesta som har sett denna skräckfilmen [ " The Babadock " ]

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Citera
2024-12-10, 01:02
Medlem
Citat:

Det framgår klart och tydligt när man dels har tittat på samtliga Popp-Upp-bilder i boken som titlades:
[ " Mister Babadook " ] och framför allt läst och förstått
de olika textraderna som förekommer skrivna på olika platser på Popp-Upp-Bokens olika sidor.

Svar ja, Oskar Vanek är Mister Babadook men, inte i en mänsklig form.

Jag har en fråga till dig som lyder, av vilken anledning
tror du att Mister Babadook ville få Amelia att först bryta nacken av hunden [ " Bugsy " ] och sedan därefter få Amelia till att strypa sin lilla 6-åriga son Samuel och för
att slutligen få Amelia att skära av sig sin
halspulsåder ... ?

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-10, 01:09
Medlem
Citat:

Nej, Oskar Vanek är inte Babadook, det är skräckfilmens titel med bestämd artikel före titeln, det vill säga, ( The )

Oskar Vanek är Mister Babadook och som förekommer både inuti Popp-Upp-Boken så som även utanför boken.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-10, 01:15
Medlem
Citat:

Ba-Ba-Dook, det betyder Fader Dimma.

Skräcfilmens titel The Babadook betyder Faders-dimman.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-10, 17:29
Medlem
Citat:
Kraftigt fniss. Har länge undrat om du egentligen bara trollar och nu fick jag svaret. Tack för föreställningen. Mästerligt

Ordet [ Dook ] har betydelsen ( Dimma och Mist )
vilket ord blivit sammanfogat med [ Baba ]

[ Dook ] är den andra ord-parten i det fullständiga
namnet [ Baba-Dook ]

Den Australiénska filmregissören Jennifer Kent's
filmtitel blev [ " The Babadook " ] samt att den svarta
Popp-Upp-figuren som klädde bokens sidor titlades:
[ " Mister Babadook " ] ( 🎩 )

Jag har en fråga till dig beträffande den paranormala skräckfilmen [ " The Babadook " ]

Mister Babadook säger till Amelia, att han lovar henne
att återkomma i normal mänsklig form om hon är bredd
att överlämna sonen Samuel till honom, det vill säga citat: " You can bring me the boy " ... slut citat/

Jag undrar, vad är dina tankar kring just detta ... ?

Extra tillägg, till genren: skräck hör bland annat
Vampyrer, Varulvar och andra övernaturliga varelser.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-10 kl. 17:31.
Citera
2024-12-10, 18:33
Medlem
Citat:
Nej. Det är bara JokerMannens knäppa svammel och fantasier. Det finns oändligt av den varan

Jag har ytterligare en fråga till dig beträffande den paranormala skräckfilmen [ " The Babadook " ] från
året 2014 ( 🎩 )

Tror du att den Australiénska filmregissören
Jennifer Kent lät sig hänga upp den inramade
tavel-affischen av
[ The Great Magican Howard Thurston på väggen
i Samuel Vanek's sovrum enbart för skoj skull eller,
för det dekorativas skull ... ?

Den vita texten med majuskler som kan läsas på
den inramade tavel-affischen längst ner till höger
sett, lyder, citat:
" Do The Spirits Come Back ? " ... slut citat/ ( 💀 )

Denna uppsatta tavel-affischen på väggen i Samuel Vanek's sovrum var en av skräckfilmens ledtrådar.

Bakom familjen Vanek's frys-skåp inom deras kök upptäckte Amelia ett hål i väggen var ur det fram-
sprang kackerlackor, detta var också en av skräck-
filmens ledtrådar.

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in