Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
ÄNTLIGEN!
Tack för ett nyanserat inlägg i den här tråden!
Den tillväxt på 6-8 cm som det har skrivits om i tråden gäller för ca 50% av befolkningen.
Man kan allts å INTE applicera dom siffrorna på vilken person som helst utan att veta mer om personens bakgrund.
Vad det gäller Fossesholm så "fick" hon ju TUE för sina mediciner och i min värld så skulle hon inte få tävla på många år.
Det är ingen rättighet att bli en elitidrottare.
Saknar man en eller flera av dom fysiska(eller psykiska) attributen för att bli en elitidrottare ska man inte kunna medicinera bort dessa saknade egenskaper med tex anabola steroider.
Då får man finna en annan livsuppgift.
Jag är tyvärr inte alls övertygad och tycker det låter otroligt konstigt med medicineringen av stavås, orsaken till den samt pressmeddelandet. Totalt ologiskt med den förklaring som ges. Ostens teori låter ju mycket mer logiskt.
Med det sagt håller jag verkligen med dig om fossessholm. Ska man kunna ge ungdomar anabola och sen skylla på olika normalkurvor. Så kan de då bli små muskelpaket i ung ålder och vinna jvm och what not. Tänk om det vore boxning istället. Låter som rysk metodik, ett annat dopingland. Ingen mänsklig rättighet som sagt och gäller alla idrotter.
Pallen för dopingländer för mig är I denna ordning: Ryssland, USA, Norge.