Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
För er som sett Netflix specialavsnitt bakom kulisserna. Är det bara jag som tycker att regissören Espinosa glorifierar kriminaliteten och nästintill försvarar rånet?
Han säger att han vill att tittarna ska tänka att ”vad duktiga de här pojkarna var”. Trots att de är yrkeskriminella och förstört en del liv, SAMT att de faktiskt inte är så duktiga rånare då de åkte dit inte ens en vecka efter rånet. Totalt misslyckat.
Han säger även att de hade varit ”briljanta samhällsmedborgare om de haft en annan uppväxt”. Baserat på det faktum att han tycker att de kan planera ett bra rån. Han vill alltså ta bort helt egenansvaret och ansvaret på individen, och menar alltså att ens arv och miljö påverkar helt och hållet om man blir kriminell eller en laglydig medborgare. Smått bisarra uttalanden tycker jag. Jag skulle vilja tala med honom och ge honom några exempel på människor som haft bedrövliga uppväxter i förorter men ändå varit första generationen i släkten som vidareutbildar sig, tar ansvar för sin framtid och blir laglydig. Att säga att deras eventuella dåliga barndomar har påverkat deras liv helt o hållet och de hade inte kunnat påverka deras liv alls är bara pinsamt att säga.
han är ju en idiot.
helikopterpiloten var ju redan en framgångsrik samhällsmedborgare.
sprängaren hade väl jobb osv också, han verkar ju mest ha hängt på för kickens skull.
han som har huvudrollen hade ju arbete på restaurang, tjej och barn. sist jag kollade är man ganska etablerad i ett samhälle då.
och den andra snubben med danska tjejen verkar det inte gå nån nöd på heller.
zoran eller va han kallades, va hade han 3-4 restauranger och alla möjliga affärer?
så det är ju bara skitsnack.