2024-12-03, 15:54
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieudonne
Först var det att skäggbabben mördade sin familj, vad är det nu för galenaktig tes du driver?

Jag har aldrig skrivit något annat än att han har kört som dåre i sin BMW.
Citera
2024-12-03, 16:20
Medlem
Nestor Xs avatar
Finns det inget vittne som uttalat sig? Ingen som tidigare blivit omkörd av en BMW som kört klart för fort? Var detta enda olyckan som inträffade på Linderödsåsen under söndagskvällen?
Vid underkylt underlag krävs inga höga hastighet för att åka av vägen med svåra konsekvenser. Räcker att trycka på bromsen för att tappa greppet helt och hållet även med fungerande ABS och ESP. Extra otäckt är att det inte heller syns på en mörk obelyst väg hur pass halt det är.
Citera
2024-12-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Finns det inget vittne som uttalat sig? Ingen som tidigare blivit omkörd av en BMW som kört klart för fort? Var detta enda olyckan som inträffade på Linderödsåsen under söndagskvällen?
Vid underkylt underlag krävs inga höga hastighet för att åka av vägen med svåra konsekvenser. Räcker att trycka på bromsen för att tappa greppet helt och hållet även med fungerande ABS och ESP. Extra otäckt är att det inte heller syns på en mörk obelyst väg hur pass halt det är.

Jag är, med tanke på polisens uttalande, ganska säker att det finns andra trafikanter som har vittnat om att den aktuella bilen INTE framfördes på något vårdlöst sätt eller i anmärkningsvärt hög hastighet:

– Det var väldigt halt på platsen och vi gissar att det har med det att göra. Just på Linderösåsen skiftar vädret ganska snabbt. Det kan vara barmark nedanför åsen men när man kommer upp på åsen kan det vara ett helt annat väderläge. Det är lurigt, säger förundersökningsledare Johan Berntsson.

Brottsmisstanken om vållande till annans död ligger kvar för att ”öppna verktygslådan”.

– Vi har inga indikationer på att ett brott skulle ligga bakom. Allt pekar mot att det är en tragisk olycka
Citera
2024-12-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Detta är viktig information, (Aftonbladet 2024-12-03):

Det kan vara barmark nedanför åsen men när man kommer upp på åsen kan det vara ett helt annat väderläge. Det är lurigt, säger förundersökningsledare Johan Berntsson.

Brottsmisstanken om vållande till annans död ligger kvar för att ”öppna verktygslådan”.

– Vi har inga indikationer på att ett brott skulle ligga bakom. Allt pekar mot att det är en tragisk olycka

Är det skyltat med varningsskyltar för detta på sträckan?

Om det nu är allmänt vedertaget borde det ju varnas för detta. Inte alla som är lokalbor/pendlare och så vidare.

Någon som vet?

Några skyltar kan de väl smälla upp om det nu är så förrädiskt som det sägs.
Citera
2024-12-03, 16:45
Medlem
Har själv voltat med allround däck och denna olycka väckte minnen
Hemskt att de missade barnen HUR???
Citera
2024-12-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Men snälla....fattar du inte att han var chockad? Bara för han var "talbar" är det inte troligt han var klar i knoppen! Inte ett dugg konstigt!
Han borde sagt
”Barnen Barnen”
Har han gjort det och inte fått respons kan han stämma ambulanspersonalen dvs sjukvården
Citera
2024-12-03, 16:50
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X

Märkligt att inte fler familjer voltade av och brann upp.

Vill också att något vittne som blivit omkört innan uttalar sig i media snart så vi får tyst på denna diskussion.
Citera
2024-12-03, 16:50
Medlem
ziggarillens avatar
Verkar orimligt att hamna på taket om man kört efter väglaget. I så fall skulle ju varenda bil ligga uppochner vid lite väderomslag. Klart det är tragiskt men troligen självförvållat.
Citera
2024-12-03, 16:56
Medlem
Raggarspinns avatar
Det är mycket ovanligt att en bil tar eld efter att de kört av vägen. Därför misstänker jag att BMWn tog eld innan bilen kördes av vägen. Med brand i motorrummet så kan bromsar, antisladd, styrning, motor och växellåda påverkas negativt. Motorn dör, styrningen blir trög, ABS slutar fungera och med det också antisladdsystemet. Ingen bra kombination med halka.
Citera
2024-12-03, 17:00
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Kommer nog att hittas i databoxen, men om vi får reda på det är något helt annat...

2 separata utredningar minst.

https://www.nsk.se/artikel/trafikverket-ska-utreda-dodsolyckan-vi-tittar-pa-alla-delar/

Citat:
Polisen utreder söndagskvällens dödsolycka på E22 vid Linderöd – där två barn och en kvinna dog.
Även Trafikverket kommer utreda olyckan, säger Katarina Wolffram på Trafikverkets presstjänst.
– Alla sådana olyckor utreds som djupstudier, där vi tittar på alla delar. Hur vägen ser ut, hur fordonens säkerhet var och beteendet hos inblandade.
Citera
2024-12-03, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Det var när bärgarna skulle dra bilen som barnen hittades. Polis tillkallades. Räddningstjänsten hade lämnat platsen tidigare men missat de två barnen. Bärgare ska inte behöva se lik, än mindre barn.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/dodsolyckan-pa-e22-darfor-missade-raddningstjansten-barnen-i-bilen

Läs istället vad jag citerade så det blir rätt och varför jag skrev detta..
Står tydligt i Expressen...
Citera
2024-12-03, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Så.
Du förklarar olyckan med "ishalkan" och dålig väg, och då frågar jag varför inte alla andra bilar också flög av vägen och gjorde tio volter i terrängen.
Jag misstänker att det berodde på denna förarens ansvarslösa körning.

Jag förklarade inte något alls. Jag skrev som det står i media..
Dessutom hur i helvete vet du att bilen voltade 10 ggr i terrängen..
Var du på plats eller, för det verkar vara så iallafall...
Alla kanske inte kör som du o kan parera en sladd på halt väglag, men med din åsikt så kan man inte det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in