2024-12-02, 12:50
Medlem
I många länder får man bara arbetstillstånd om kompetensen inte redan finns i landet och det råder brist inom yrket.
Så borde det vara i Sverige också, jag antar att vilken svensk medborgare som helst kunde utfört arbetet, och att kompetensen inte är unik för Marocko.
Citera
2024-12-02, 12:51
Medlem
Dömd och utvisas

https://www.expressen.se/noje/doms-till-fangelse-och-utvisas-hotade-influencer/

Sju månaders fängelse och utvisning på fem år.
Citera
2024-12-02, 13:24
Medlem
och då har vi en kärleksrelation som döljer sig här med inte mindre än sin svåger och det är därför den är så maskad. Sidan 288 och framåt.
Yassir har bott hos Camilla, de har hamnat i sängs någongång. Efter det ville Camilla säga upp honom pga sin ångest. Yassir ser ingen anledning till det. Camilla har legat med en annan person samtidigt (FUP 288/289). Yassir vill veta vem den andre personen är men det ville hon inte säga. Så Camilla kasta ut honom och med det uppsagt på jobbet med.

Yassir hotade henne och sa åtminstone låt mig ha jobbet kvar hon ville ej, så han hotade henne.

Äcklig människa denna Camilla. Usch som ligger med sin svåger. Hur kan hennes ex man ens acceptera det?
Citera
2024-12-02, 13:25
Medlem
Domen
https://gofile.io/d/gzuiep
Citera
2024-12-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Dömd och utvisas

https://www.expressen.se/noje/doms-till-fangelse-och-utvisas-hotade-influencer/

Sju månaders fängelse och utvisning på fem år.

För en gångs skull känns ett kort straff ganska bra eftersom han ändå ska lämna landet. Skönt att landet slipper betala för hans uppehälle speciellt lång tid.
Citera
2024-12-02, 14:32
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fria tider hänger på

https://www.friatider.se/svts-slojaktivist-hjalpte-invandrare-till-sverige-blev-misshandlad
Citera
2024-12-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
För en gångs skull känns ett kort straff ganska bra eftersom han ändå ska lämna landet. Skönt att landet slipper betala för hans uppehälle speciellt lång tid.
Jo men efter 5 år är han tillbaka och söker bidrag
Citera
2024-12-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det finns tråd, det är Camilla Hamid som plockade hit sin svåger från Marocko.

(FB) Influencer jagades och misshandlades – man häktad Stockholm (2024-08-30)

Och det ska vi lägga rättegångsresurser på och pengar. En jäkla våldsam illegal.
Citera
2024-12-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbb100
och då har vi en kärleksrelation som döljer sig här med inte mindre än sin svåger och det är därför den är så maskad. Sidan 288 och framåt.
Yassir har bott hos Camilla, de har hamnat i sängs någongång. Efter det ville Camilla säga upp honom pga sin ångest. Yassir ser ingen anledning till det. Camilla har legat med en annan person samtidigt (FUP 288/289). Yassir vill veta vem den andre personen är men det ville hon inte säga. Så Camilla kasta ut honom och med det uppsagt på jobbet med.

Yassir hotade henne och sa åtminstone låt mig ha jobbet kvar hon ville ej, så han hotade henne.

Äcklig människa denna Camilla. Usch som ligger med sin svåger. Hur kan hennes ex man ens acceptera det?

Jag uppfattar det inte så. Jag uppfattar det som om hon har en relation med en tredje person (ej exet eller Yassir) och Yassir vill veta vem hon ligger med.

Förresten, om man är en rättrogen muslim får man väl inte ha sex utanför äktenskapet?
Citera
2024-12-02, 19:09
Medlem
Citat:

Haha jävlar vad du är ute och cyklar, alternativt är släkting till den åtalade. Han är nog avundsjuk för att hon mest troligt träffat en ny man. Och anser väl då att hon inte skulle få det på grund av att hon har barn med hans bror. Så nej där är du helt ute och cyklar min vän.
Citera
2024-12-02, 19:24
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:

Ok, så Camilla utnyttjade en person i direkt beroendeställning till henne sexuellt och fick honom utvisad? Väldigt fint av henne och det svenska rättsväsendet…jag menar, vänd på könsrollerna här!
Senast redigerad av detektiven789 2024-12-02 kl. 19:27.
Citera
2024-12-02, 19:35
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
I många länder får man bara arbetstillstånd om kompetensen inte redan finns i landet och det råder brist inom yrket.
Så borde det vara i Sverige också, jag antar att vilken svensk medborgare som helst kunde utfört arbetet, och att kompetensen inte är unik för Marocko.

Vet att det är så i Australien. Tror att det är detta som regeringen vill uppnå genom att höja kravet på lön för arbetskraftsinvandring. Likaså borde det vara krav på att om kompetensen finns i Sverige t.ex genom arbetsförmedlingen då ska kompetensen hämtas där. Pizzabagare, vaktmästare, frisörer som klipper för 250 kr, personliga assistenter och liknande ska inte flygas in från Mellanöstern och Afrika.
Enda undantaget ska få vara säsongsarbetare så som bärplockare från Thailand. Det har gång på gång visats att lokala bärplockare inte håller samma mått som thailändarna.

Citat:

Är detta något du har läst om i förhören eller nån artikel? Eller är detta din egen slutsats baserat på dina fördomar?
Det låtar osannolikt nämligen. Lite som hämtat från en skvallerblogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in