2024-12-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Svensk media kan ju typ rapportera om ”2000 ryska soldater skadade eller dödade på ett dygn”, varför rapporterar de knappt om hur många Ukrainska soldater som skadas eller dör under samma tidsperiod?

För att ukrainarna inte lider helt makalösa och spektakulära förluster på samma nivå som ryssen. Klart ryssens "taktik" av köttvågor och självmordsuppdrag är uppseendeväckande.
Citera
2024-12-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Ja Ukraina har börjat förbereda sig på en förlust, Pokrovsk faller antagligen inom några dagar och många oskyldiga får lida i onödan då de måste evakueras.

https://londonlovesbusiness.com/ukrainian-foreign-minister-warns-if-it-continues-like-this-we-will-lose-the-war/

Alla som stödjer Ryssland vill att oskyldiga ska lida.
Citera
2024-12-01, 14:56
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
1. Jag talar om landsbygden.
2. De har inte gjort nånting med karelen.
1. Landsbygden ser ut så att många saknar en fungerande toalett, trähus som ser ut att falla sönder inom kort och kommunisthus som ger mer depression än vad en depression ger.
2. Karelen är i så pass katastrofalt skick att inte ens Finland ansåg det lönsamt när de har erbjudits att ta tillbaka det området
Citera
2024-12-01, 15:01
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Två elitsoldater tillfångatagna..
https://x.com/gloooud/status/1862979276049445215?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Vilka jävla fula trynen, inte konstigt att alla Olgas inte släpper till musen och att det rövknullas så mycket mellan männen m inom armé Z. Kan alla barnkidnappningar av Ukrainska barn vara resultatet av dåligt ryzzkt barnafödande som måste kompenseras?
Citera
2024-12-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nya områden blev befriade senaste dygnet runt Pokrovsk.

Annat område som ser ut att vara kritiskt är Kupiansk. En fjärdedel av staden typ har Ryssland befriat senaste tiden.. Ukriana och västerländska ledarna tror fortfarande dom ska vinna kriget..💀

Befriade från vad?
Citera
2024-12-01, 15:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Har jag sagt att de är tysta?
Med "tysta" använder jag en liknelse, ngt som man ofta gör i Sverige när man vill förklara något för lite korkade människor. Om medierna är "tysta" om ett visst ämne betyder det att de inte tar upp vissa frågor. Bra att du frågar när du inte förstår vårt sätt att resonera.
Citera
2024-12-01, 15:15
Medlem
Befinner sig Assad i Moskva? Tja, kommer han att ramla ut ett fönster eller röka nära ett fönster han också?
Citera
2024-12-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Nej men undrar mest om det inte endast är FN som är den berättigade för fredsbevarande insatser.

Litar inte heller på FN men vet inte hur folkrätten skulle se på situationen där polacker och britter går in och bevakar

Jag tror inte behöver vara under FN flag nej. Inte för att jag expert på det. FN bevakar inte gränsen till Nordkorea men å andra sidan kallas det kanske inte fredsbevarande.

Edit. US var ju med i kriget så Korea är ett väldigt dåligt exempel.
Senast redigerad av kalle632 2024-12-01 kl. 15:19.
Citera
2024-12-01, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Två elitsoldater tillfångatagna..
https://x.com/gloooud/status/1862979276049445215?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww

Dom där måste ju tillhöra en specialstyrka, av något slag. Specialutbildade och specialtränade.
Citera
2024-12-01, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Nu bor jag förvisso i Singapore din fattiglapp. Här reser många från hela Asien och i princip alla avskyr Väst, Det är så illa. dom kollar alla krig över alla åren, se hur ryssland har omringats år för år trots varningar osv.

Ja, se bara hur Finland har omringat piss-ryzzland. 130 nya Nato-mil, helt i onödan.
Citera
2024-12-01, 15:26
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Nu bor jag förvisso i Singapore din fattiglapp. Här reser många från hela Asien och i princip alla avskyr Väst, Det är så illa. dom kollar alla krig över alla åren, se hur ryssland har omringats år för år trots varningar osv.
Och spännputten Putin fullbordade den västliga "inringningen" genom att knuffa in Finland
(Ytterligare 1300 km Nato gräns) och Sverige i Nato vilket fullbordade Östersjön som Nato-innanhav. Fakta negligeras och blir ovidkommande när uppgiften är att ersätta sanningen med ryska lögner.
Citera
2024-12-01, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Följer inte dessa kartor slaviskt men senaste jag var inne ser man stora skillnader... Kursk är ju typ 40-50% befriat också..

Hörde om att Ukraina skulle starta en offensiv i jag tror Kupiansk mn om det stämmer vet jag inte.. sen om det ens kommer lyckas kan man ju också diskutera.

Fan vad hemskt, för piss-ryzzen. Dom skulle ha återtagit Kursk inom en månad. Nu har det gått 4 månader och de har inte ens tagit tillbaka hälften av det förlorade området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in