Citat:
Ursprungligen postat av
Enigma.
Dum på riktigt? Det var den sedan tidigare dömda dåren som själv satt sitt ego i första rummet och bestämde träff med en minderårig, före det hade han stått i och groomat som en lusig gris, både ringt, skickat vedervärdiga kukbilder för att sedan slänga sig i bilen på jakt efter en våldtäkt av någon annans barn.
Det är hopplöst att försöka förklara det där med att orsak och verkan sker i flera led för vissa personer. De fixerar sig vid ett enskilt samband i ett större system och kan inte tänka mer överskådligt än så. De lyckas inte koppla problemen som pedofilens anhöriga upplever till pedofilens behov att få utlösning inuti andras barn. Det är för många led bort och således bortom deras föreställningsförmåga, någonstans på vägen figurerar ju även Dumpen så därför är det såklart i deras huvud "Dumpens fel" alltihopa.
Lycka till med att försöka övertyga personer med begränsad kognitiv slutledningsförmåga att tänka som dig som inte har begränsad kognitiv slutledningsförmåga! Jag beundrar dig som försöker - men tyvärr så kommer du inte att lyckas, det är dömt att misslyckas.
För såna som oss, med en hjärna som fungerar korrekt, så är det glasklart att Dumpen i sambanden måhända är en länk i hela orsakssambandet - men vi ser också att det inte är en nödvändig länk utan den skulle kunna ersätta av vad, eller vem, som helst som leder till att pedofilens intresse av att få utlösning inuti barn blir känd för allmänheten. Således blir källan till alla problem alltid pedofilen själv, hur man än vänder och vrider på saken. Jag har viss förståelse för att personer kan se Dumpen som huvudproblemet - men det har att göra med att jag förstår att det existerar personer som inte kan tänka bättre/längre/djupare än så.