Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-29, 07:57
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Äntligen någon som inser hur mycket hinderbaneavslutningen sabbar den svenska upplagan. Programmet bara tvärdör när det sociala spelet i stort sett är över när utröstningarna är över.

Den som kommer sist i tävlingarna ska automatiskt ut tycker jag, då behöver man inget öråd.

Måste kännas hårt för Oliver att förlora mot tanten dock.
2024-11-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet

Det var nog ett misstag att välja Gertrud, fan vad hon spelar spelet väl, smyger i bakgrunden som hon knappt existerar och är bra på tävlingar, även fast det ser ut som hon nyligen proppat i sig 10 kanelbullar.
Yes, att hon valde Gertrud gjorde det bara bättre. Hon tog det svagaste kortet och torska. Man såg på Gertruds blick att hon var flyförbannad och fokuserad på vinna. Där ser man hur psyket kan flytta berg. Emmeli blev tok ägd av gammelmormor. Ali borde ligga pyrt till i nästa öråd.

Aldrig att Oliver la sig, det är skitsvårt att lyckas ta sig från gränslandet till Robinson igen.
2024-11-29, 08:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Yes, att hon valde Gertrud gjorde det bara bättre. Hon tog det svagaste kortet och torska. Man såg på Gertruds blick att hon var flyförbannad och fokuserad på vinna. Där ser man hur psyket kan flytta berg. Emmeli blev tok ägd av gammelmormor. Ali borde ligga pyrt till i nästa öråd.

Aldrig att Oliver la sig, det är skitsvårt att lyckas ta sig från gränslandet till Robinson igen.
Oliver lade sig absolut säkert, han vet att det bara är kvinnor där och han är övertygad om att han kan slå alla i tvekamp. Hade han varit kvar så hade han riskerat en duell mot Maxim, det är hans stora fasa.
2024-11-29, 09:00
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Att hon är ledsen över att hamna i minoritet kanske innebär att hon är självisk men det innebär inte att det är falska tårar.

Tårarna handlade således inte om att lagkamraten åkte ut dock framställde hon det på det sättet, det är ju definitionen på falska krokodiltårar.
2024-11-29, 09:08
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Den som kommer sist i tävlingarna ska automatiskt ut tycker jag, då behöver man inget öråd.

Det skulle bli ett astråkigt program som vilket som helst. Det är öråden som skapar spänningarna.
2024-11-29, 09:17
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Ja, slutet är alltid en antiklimax. Nånting borde göras, oklart vad. En ren röstning är väl inte helt optimalt heller. Då kan ju en besegrad pakt "ge igen" trots att dom blivit utspelade. Någon typ av kombination mellan tävling och röstning kanske.

En jury i slutet gör ju att man måste delvis försöka hålla sig väl med dem man röstat ut också och lägger ytterligare en dimension till det sociala spelet. Detta har exempelvis "the cockroach from Bankstown" George i australiska upplagan helt misslyckats med trots sina i övrigt lysande intriganta talanger. En jury är den bästa slutlösningen och finns vad jag förstår i alla upplagor utom den svenska.
2024-11-29, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
En jury i slutet gör ju att man måste delvis försöka hålla sig väl med dem man röstat ut också och lägger ytterligare en dimension till det sociala spelet. Detta har exempelvis "the cockroach from Bankstown" George i australiska upplagan helt misslyckats med trots sina i övrigt lysande intriganta talanger. En jury är den bästa slutlösningen och finns vad jag förstår i alla upplagor utom den svenska.

Hade inte svenska Robinson i början av programmets historia en jury som röstade på den som skulle vinna?
2024-11-29, 10:04
Medlem
1754s avatar
Vilka som ska vara med i finalen och den som vinner ska enbart vara baserat på prestationer i tävling. Nån jävla jury ska inte ha något med det att göra.

Bäst är om paktandet förbjuds så det blir en riktig Robinsonvinnare.
2024-11-29, 10:10
Medlem
Man måste även ge Nabaz en eloge för att återuppliva den gamla klassikern med att ge fuck-off-fingret kombinerat med up-yours-vänsterarmen. Den ser man inte alltför ofta.
2024-11-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
-”Jag ljuger inte, jag svär på mina barn!”
Vem kan lita på någon som inte ens respekterar sina barn?

Haha är du också sådan som bryr dig om att svära på någon eller något. Det är något som vi människor har hittat på för att bli skrämda till att tala sanning och det betyder ingenting. Tycker det är rätt så löjligt att svära på något för vill man ljuga så gör man det ändå. Så det va väl lite löjligt av Ali att svära på sina barn och det kom han säkert på för att Ida gjorde det innan. Men nej jag tycker absolut inte Ali va respektlös mot sina barn när han gjorde det.
2024-11-29, 11:16
Medlem
Visst är många duktiga i de olika tävlingarna, men fan va folk är korkade nu för tiden. Tänker på när de skulle räkna på gränslandet. Herregud! Iq fiskmås! Är unga människor så jävla spåniga i gemen verkligen? Somalienivå!
2024-11-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Ja, vi tyckte det såg märkligt ut när Emmeli bara kastade ifrån sig grejorna i slutet. Såg ut som om hon gav upp, men fick säkert en tillsägelse att hon blev diskad.

Jag har inte haft en åsikt om Emmeli innan men fy fan vad hon sjönk efter gårdagens avsnitt. Där kom den riktiga sidan fram, arrogant å feg. Väljer Gertrud å blir diskad. Det är sällan karma jobbar så snabbt.

Skulle gärna se att svenska Robinson kör som Australiensiska med en jury med gamla deltagare å skippar hinderbanan. En som Gertrud har ju inte en chans i en hinderbana å det vore en fröjd att se finalisterna grillas med frågor från förbannade lagkamrater. De skulle aldrig kunna släppa det sociala spelet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in