2024-11-27, 15:56
Medlem
truly.adolphines avatar
Skälla, skrika, peka finger. Det är ju obetydligt för alla som inte hyser något slags illvilja mot demokratin som beslutsform i sig. Vet inte om han är bra på att argumentera, men även om han är det är det inte mer än en ihålig tunna. Vilka resultat kan han visa på? Vilken konkret nytta har han gjort för örebroarna?
Citera
2024-11-27, 16:21
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Man kan visst få en plats om man har stort stöd lokalt. Jag vill minnas att KDs alf svensson behövde 12% av rösterna i JÖnköpings län för en riksdagsplats (jag kan minnas fel siffror). Har för mig han var nära innan de kom in i riksdagen.

Men "örebro"-partiet sätter liksom ett tak för hur stora de kan bli.
Jag vet inte vad exakt vad markus står för. Mot slöseri vet jag men inte så mycket mer.

Störst utrymme för ett nytt parti är det idag för ett hårdare invandringskritiskt parti.

Markus Allard är hård i invandringspolitiken. Dessutom är han mycket mer populär och karismatisk än din Kasselstrand.
Citera
2024-11-27, 16:29
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Inte omöjligt, men mycket osannolikt. Personer med en överdriven självbild kan nå långt och deras närvaro i politiken är mer regel än undantag. Inte konstigt att politiken fungerar så dåligt när så många som bara ser om sig själva är där.

Hans argumenterande/grälande för installation av hjärtstartare är en uppvisning av vad han går för som debattör, vilket inte är mycket.
Citera
2024-11-27, 16:38
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fildur
Killen är ju helt grym på att argumentera. Det är inte många som slår honom på detta.

Han har en förmåga att låta väldigt vettig när han är påläst och förberedd. Exempelvis i kommunfullmäktige. Han framstår som en sån man VILL ska styra landet; en person som ser saker för vad de är. I podcasts och intervjuer skiner däremot hans omogenhet och bristande politiska förmåga genom och det är tydligt att hans teoretiserande har väldigt stora brister. Jag har lyssnat på Markus och Malcom väldigt länge och de förutspår så mycket dynga som inte slår in att det som en gång lät rimligt och kittlande nu endast kan tas som humor.

Skulle Örebropartiet eller någon betydande konstellation av althögerpartier få vind i seglen så skulle högerväljare skrämmas bort av att han kallat sig marxist och vänsterväljare skulle skrämmas bort av att han uttryckt sig tydligt rasistiskt många gånger. Sen skulle någon vuxen ta plats vid talarstolen. Allard är en Ekeroth, ingen Åkesson.
Citera
2024-11-27, 16:47
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Jag tycker Allard borde gå med i SD och ställa upp för dem i riksdagsvalet. Han har ju redan en viss koppling till SD, i och med att han så ofta är med i Riks.
Citera
2024-11-27, 17:24
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag tycker Allard borde gå med i SD och ställa upp för dem i riksdagsvalet. Han har ju redan en viss koppling till SD, i och med att han så ofta är med i Riks.

Tror du att SD skriker efter, och är i behov av bångstyriga snorungar av Allards sort? Har de inte uteslutet och "omplacerat" tillräckligt med spån genom åren för att vilja ha en plump diagnosunge som Allard? Tror du han skulle förmå att uppföra sig i riksmedia? Grodorna skulle sannolikt stå som spön i backen, och han skulle rätt fort få munkavle och uteslutas, är min gissning. Kikar man på hur han uppför sig, skriker, pissar på folk och viftar med armarna som om han lajvar valfri talare från Berlin 1938 i fullmäktige i Örebro, så är det nog inte många som vill ta i honom med tång. Han får vackert bilda sina egna organisationer om han vill avancera från sitt lokalparti. Tror inte han har vidare respekt i hemstaden. Han ses sannolikt mest som en udda fågel, som har problem med både ditten och datten, mest datten.
Citera
2024-11-27, 17:31
Medlem
Svavelbryggas avatar
Han behöver slå ihop sig med ett par andra liknande partier runt om i landet för att det ska gå. Tyvärr blir det besvärligt eftersom samtliga sådana partier bildats av folk som är lite för upptagna av sin egen förträfflighet för att kunna samarbeta.
Citera
2024-11-27, 17:34
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Han behöver slå ihop sig med ett par andra liknande partier runt om i landet för att det ska gå. Tyvärr blir det besvärligt eftersom samtliga sådana partier bildats av folk som är lite för upptagna av sin egen förträfflighet för att kunna samarbeta.

Ja, Allard borde gå med i SD.
Citera
2024-11-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vem Fan har ett intresse av att rösta på Örebropartiet utanför Örebro?
För att Markus Allard skall få mer spridning.
Han är en kommunist, men låter mer som en SDare.
Har vettiga åsikter.
Jag kunde tänka mig att rösta på honom eller Örebropartiet.
2026 är det sista gången jag röstar på SD om dom inte slutar vika ned sig för Tidö/Moderaterna.
Då behöver jag något annat att rösta på, att vara en soffliggare gynnar bara dom etablerade partierna.

”Vad SD behöver är stake.
Stake nog att sätta ned foten mot Moderaterna/Tidö och kräva att SDs frågor genomförs som planerat INNAN SD genomför Tidös politik.
En femåring fattar ju att man inte om och om igen röstar för andras förslag, och om och om igen blir lurad på sina egna förslag.”
Citera
2024-11-27, 17:51
Medlem
Inte som ÖP men om han startar ett vänsterkonservativt parti kommer många rösta.
Citera
2024-11-27, 18:08
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Allard hör så klart inte hemma i Riksdagen, skulle han uppföra sig i kammaren som han gör i fullmäktige i Örebro skulle han bli utslängd illa kvickt och bannlysas. Han är ett barn med sannolikt många bokstavskombinationer och diagnoser. Han borde ta tag i dem i stället och efterpå börja arbetsträna på ett lager någonstans. Möjligen kunde han ta värvning som cirkusapa eller uppträda på Kiviks marknad. Sicken byfåne.
Så klart somliga tycker det är fruktansvärt när det kommer en politiker som faktiskt kallar en spade för en spade...
Citera
2024-11-27, 18:09
Medlem
Västkustskts avatar
Jag gillar honom men han måste byta namn på partiet om han ska lyckas nationellt.

Skulle kunna tänka mig rösta på honom om han har rätt inställning i vapenfrågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in