2024-11-25, 23:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men programmet ligger ju på SVT play? Alltså det där de meddelar om de fortsätter som gifta eller inte.

Nej det kommer ett "Så gick det sen"-avsnitt på torsdag. Allt fram till beslutet får man spoila nu, men ifall de fortfarande är gifta enligt Ratsit etc måste man lägga spoilertaggar på fram tills efter sista avsnittet sänts i SVT (alltså typ 21-22-tiden på torsdag)
Citera
2024-11-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Nej det kommer ett "Så gick det sen"-avsnitt på torsdag. Allt fram till beslutet får man spoila nu, men ifall de fortfarande är gifta enligt Ratsit etc måste man lägga spoilertaggar på fram tills efter sista avsnittet sänts i SVT (alltså typ 21-22-tiden på torsdag)

Okej, då fattar jag. Jag blev faktiskt uppriktigt förvånad över att Elsa sa ja.
Citera
2024-11-26, 08:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Okej, då fattar jag. Jag blev faktiskt uppriktigt förvånad över att Elsa sa ja.

Jag tror t.o.m Elsa blev förvånad att Elsa sa ja 🤣
Citera
2024-11-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tror t.o.m Elsa blev förvånad att Elsa sa ja 🤣

Ja… jag tror att hon menade vad hon sa när hon sa att hon insett att hon behövde och mådde bra av någon som Adam. Men jag trodde inte att hon ville fortsätta med just honom. Men men… vi får väl se vad som händer.
Citera
2024-11-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Kim Taehyung är med på nästan alla listor över världens vackraste män. Kolla en intervju med honom, går knappt att höra vad han säger då tjejerna i närheten blir så till sig. Men bland kvinnor över 30 vinner nog Henry Cavill

Varför tjatar ni om detta i den här tråden?
Citera
2024-11-26, 10:48
Medlem
Citat:
Därför att någon i tråden sa att Järvsö-Andreas var snygg. Alla höll inte med, och sen snöbollade diskussionen.

Möjligen tyder den stora mängden off-topic också på att den här säsongen inte var den mest upphetsande. Eller att programmet börjar tappa lyskraft. Ändå borde det finnas rätt mycket att säga om årets deltagare (som i flera avseenden är mer extrema än tidigare).
Citera
2024-11-26, 10:57
Medlem
Vesna Prekopic tycker att experterna borde titta mer på knullbarhet vid matchningen:

https://www.dn.se/kultur/vesna-prekopic-varfor-missar-experterna-betydelsen-av-lust-vid-forsta-ogonkastet/

Hon har den del poänger. Kanske borde man frågat Märtha hur de tre senaste killarna hon låg med såg ut (och antagligen få svar med förbehåll i stil med att "egentligen brukar jag inte"...). Å andra sidan är ju en av huvudpoängerna med programmet att se om attraktion kan växa fram över tid. Men Prekopic är antagligen en känslovarelse som anser att det är bara det som uppstår i stunden som räknas.

Ett intressant citat:
Citat:
Det är mycket möjligt att det är ett publikdragarknep från SVT att det i varje säsong måste finnas en version av konstellationen besviken och allt drygare kvinna och hoppfull och allt mer underdånig man
Detta sades på Flashback för flera år sedan. Jag lutar åt att det är en högst rimlig teori. Eller så är det bara en ytterst vanlig pardynamik.
Citera
2024-11-26, 12:17
Avslutad
Love is blind - Sverige har större träffsäkerhet än GVFÖ. 3 av fem par fortfarande gifta efter 1 år. 1 person som sa nej på bröllopet och en person som lämnade innan bröllopet.
Senast redigerad av sirsia0 2024-11-26 kl. 12:44.
Citera
2024-11-26, 13:10
Medlem
Spider-Girls avatar
I GVFÖ England tittar experterna på om de är lika attraktiva innan de parar, något som kanske skulle behöva övervägas här.
Whitney i GVFÖ England är så elak mot sin partner att hon övertrumfar Carro, Magnus, Lina och Susanna tillsammans. Hånade sin svinsnygga man redan vid altaret och har fortsatt med det. Han är för ful och för kort för henne (1.88 men hon vill inte ha någon under 1.95)
Citera
2024-11-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ja… jag tror att hon menade vad hon sa när hon sa att hon insett att hon behövde och mådde bra av någon som Adam. Men jag trodde inte att hon ville fortsätta med just honom. Men men… vi får väl se vad som händer.
Vi får se på torsdag om de fortsatt är gifta eller om de är skilda nu.
Adam Blucher och Elsa Månsson.
Citera
2024-11-26, 15:11
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Love is blind - Sverige har större träffsäkerhet än GVFÖ. 3 av fem par fortfarande gifta efter 1 år. 1 person som sa nej på bröllopet och en person som lämnade innan bröllopet.

Helt enkelt för att där är det människor som bokstavligt talat är beredda att koppla bort utseendet HELT, och bara bli kära i en personlighet. De flesta av oss kan inte tänka oss det.
Citera
2024-11-26, 16:26
Medlem
Citat:
För att para-ihop-experterna inte bryr sig om att para ihop kvinnorna med någon de anser är attraktiv.
Kvinnor vill såklart också ha en snygg partner, och de bryr sig i allra högsta grad om mäns utseende, vilket populäriteten runt exempelvis Henry Cavill, Kim Taehyung och Travis Fimmel visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in