2024-11-26, 06:54
Medlem
olasvenssons avatar
Kollektiv skuld har man bara i Nord Korea.
Citera
2024-11-26, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
nån kanske kan förklara för sydSVENSKAN att dom bör ägna sig åt SVERIGE.
men det kanske är för mycket begärt att en svensk tidning ägnar sig åt sverige när dom rapporterar om saker och ting.

vi kanske ska jämföra svenska förhållande med hur afrikanska kvinnor har det i en krigszon i afrika.

eller också kanske vi inte ska det, då det inte tåls att göras.

Nej nej och åter nej!! Hur ska då kvinnor i Sverige kunna stå och skrika på kvinnovåld om det sker mest i Afrika? Eller i arabländer? Bättre att ta hit problemet, inom en snar framtid har vi samma problem här och då kan svenska kvinnor iaf säga vad vad det vi sa!
Citera
2024-11-26, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Samma sak med kvinnor. Alla slidisar vill ha och behöver rejäla omgångar. Sen stryker några med, kanske av bara farten. Det är självvalt.

Läste om en kvinna som är helt uppgiven över att Lexbase m.m kan komma att försvinna för att hon inte kommer våga dejta då.

Så ni har fel. Iofs så tänker hon också fel. Lexbase har inte funnits så länge. Hur gjorde man innan då
Citera
2024-11-26, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Diskussionsfrågor:
Bör män ha kollektiv skuld för mäns våld mot kvinnor?
Bör kvinnor ha kollektiv skuld för kvinnors våld mot män?
Varför belyser inte media att dödligt partnervåld är betydligt mer jämställt än exempelvis uttag av föräldraledighet?
Nej. Våld i nära relationer är precis lika vanligt åt båda håll. Kvinnors våld mot män syns i självmordsstatistiken. I Sverige dödas ca 15 kvinnor varje år av våldsamma män. Ca 1000 män och 400 kvinnor begår självmord varje år. Många av dessa, både kvinnor och män, pga psykologisk misshandel, ekonomisk misshandel mm och att de sedan inte blir trodda av socialtjänst och rättsväsende när deras borderline- och narcissist-partners ljuger, manipulerar och spelar offer.

Media, liksom socialtjänst består till stor del av vänsteraktivister och manshatande feminister som har en politisk agenda.
Citera
2024-11-26, 07:18
Medlem
Citat:
Som rubriken säger, 140 kvinnor dödas i hemmet varje dag.
https://www.sydsvenskan.se/2024-11-25/140-kvinnor-dodas-i-hemmet-varje-dag/

Artikeln bygger på den här rapporten:
https://www.unwomen.org/sites/default/files/2024-11/femicides-in-2023-global-estimates-of-intimate-partner-family-member-femicides-en.pdf

Varken artikeln eller rapporten belyser det faktum att antalet män som dödas i hemmet är 110 - varje dag. Utifrån medias rapportering om dödligt våld i nära relationer kunde man ledas att tro att det nästan bara är kvinnor som drabbas, men det är alltså 44% män och 56% kvinnor bland mordoffren.

Diskussionsfrågor:
Bör män ha kollektiv skuld för mäns våld mot kvinnor?
Bör kvinnor ha kollektiv skuld för kvinnors våld mot män?
Varför belyser inte media att dödligt partnervåld är betydligt mer jämställt än exempelvis uttag av föräldraledighet?
140 kvinnor på årsbasis är ju 50 000 kvinnor som dödas, på en tioårsbasis skulle en halv miljon dödas, det är 5% av befolkningen. Denna siffra faller på sin egen orimlighet!
Citera
2024-11-26, 07:40
Medlem
Jag såg en summering av rapporten och de geografiska likheterna och olikheterna. Min första tanke var att de värsta regionerna är de so vi importerar mycket folk ifrån.
Så när vi kikar på statistiken om Sverige så kan man tänka sig att förövarna inte är svenskar utan ”svenskar”.
Citera
2024-11-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
140 kvinnor på årsbasis är ju 50 000 kvinnor som dödas, på en tioårsbasis skulle en halv miljon dödas, det är 5% av befolkningen. Denna siffra faller på sin egen orimlighet!

140 kvinnor i hela världen. Inte bara i Sverige
Citera
2024-11-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Du tänkte att det var 140 svenska kvinnor/dag som dödas?
Citera
2024-11-26, 08:18
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fake-News-
Mycket projicering från din sida tycker jag. Du kallar män gnälliga, känslostyrda, irrationella och ologiska. Alla dessa egenskaper är kvinnliga, och lägg därtill även galna. Det är ni kvinnor som är allt du beskriver samt oresonliga och sämre människor helt enkelt.

Män är labila. Kan få plötsliga raseriutbrott när som helst. Oberoende av huruvida kvinnor är bättre eller sämre så är män tillräckligt labila för att kallas gnälliga, känslostyrda, irrationella och ologiska.

Sök bara på roadrage incidenter på youtube så ser du hur labila män är.
Citera
2024-11-26, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nu är det ju rätt sällan som kvinnor får ordentliga skador av att en man kör kuken i dem när de är medvetslösa, och ännu mindre dör av det.
Det finns få saker som är mer äcklande än att en kvinna försöker förringa problemet med kvinnor som våldtas vakna, och därtill försöker få det att verka som att medvetslösa kvinnor på något sätt skulle ha samma lidande som de vakna kvinnorna.

Ditt äckel.
Nu jämför du att få en örfil eller lättare slag med att bli våldtagen. Behöver jag säga mer?
Citera
2024-11-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kvinnor dödar också, läs min signatur längst ned i inlägget.

Jag har alltid undrat varför det är mer hemskt att dödas i sitt eget hem jämfört med att dödas i någon annans hem eller på allmänna platser? Mord är mord oavsett.

80 procent av alla mordoffer är dessutom män. Eller är kvinnor mer värda än män? Är det någon som har frågat alla dessa mammor till de mördade männen vad de anser?
Jämför du gängkriminalitet med att mörda en partner i sitt hem i vad som ska föreställa ett kärleksfullt förhållande? Dessutom där den ena parten är betydligt starkare än den andra.
Citera
2024-11-26, 08:52
Medlem
Citat:
Låt mig förklara så att även en matematiskt utmanad person kan förstå.
80% av alla mordoffer är män. 11,8% av de mördade männen dödas i en nära relation. 0,80*0,118=0,0944. Det innebär att 9,44% av alla mord begås mot en man i en nära relation.
20% av alla mordoffer är kvinnor. 60,2% av de mördade kvinnorna dödas i en nära relation. 0,20*0,602=0,1204. Det innebär att 12,04% av alla mord begås mot en kvinna i en nära relation.
0,0944+0,1204=0,2148
0,0944/0,2148=0,44
0,1204/0,2148=0,56

Jag hoppas att ovanstående inte är allt för högt över din matematiska begåvning.

Det är inte varken uträkningen eller antalet jag syftar på, jag kan räkna. Som jag skrev ovan, det är skillnad på morden och om man inte kan se att det finns ett betydligt större problem med mäns våld mot kvinnor än kvinnors våld mot män, då lever man antingen i förnekelse av verkligheten, eller har svårigheter med att dra slutsatser utifrån relevant information. Detta oavsett vilka matematiska förmågor och kunskaper du besitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in