Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Om du fick åka polisbil och någon spred så att alla grannar, familj, vänner och kollegor trodde du hade blivit gripen för något hemskt, tex misshandel av din partner. Dessa människor kommer fortsätta tro att du har misshandlat din partner även om det inte var så.
Man ska se till att man vet vad man pratar om innan man sprider saker som sanning.
Om du kollar så ser du hur användare kommenterade hemska och elaka saker baserat på pintos information i flera sidor, ibland t.o.m dagar. Och när det visade sig inte vara sant kom inte pinto ut och sa förlåt eller sa att han hade fel, han hoppade på nästa lögn och fortsatte som ingenting.
Han försöker inte ens rätta folk som fortfarande säger att chrippa blivit gripen.
Jag har varit likadan sen start, jag har alltid stört mig på lögner som försöker spridas som sanning, som man sen vägrar bevisa, jag har några dagar gjort en lista på alla pintos påståenden och bett honom bevisa dem, vilket han aldrig kan. Det är tröttsamt att han får fortsätta sprida lögner, och att folk pratar om det som att det vore sanning.
Pinto borde kanske lära sig att enbart sprida det han faktiskt vet, och sluta gissa och sprida vad han tror som sanning, eftersom han nu flera gånger har haft fel.
Om jag gjort något som lett till att polis tillkallats och jag fått åka polisbil från platsen och dessutom haft Chrippas record på den punkten hade jag faktiskt inte brytt mig (och även utan hans record hade jag förstått att det hade spekulerats och snackats). Sen hade jag vid hemkomsten själv försökt förklara vad som hände. Men i Chrippas fall kommer ju inte misstankarna från ingenstans och jag skulle helt ärligt tro att han tycker det är värre om folk fått höra att han blev tagen och skjutsad hem till lilla mamsen och pappsen än att det snackas om att han blev gripen.
Nu har ju inte Pinto något ansvar för andra användare och h*n har flera gånger rättat sig själv. Det som däremot gör att dessa påståenden lever kvar är ju uppmärksamheten det går av exempelvis dig. När det mals på sida efter sida så hjälper ju det enbart till att befästa påståenden.
Nej du har inte varit likadan hela tiden, visst om du är emot lögner det är vi många som är men du har inte varit lika manisk som du är nu, sida efter sida. Och det verkar ju inte heller bara lögnerna som driver dig för du går ju bara på ens sidan, den som går emot Chrippa och Linnea. Lögnerna som kommit fram dem kan du tydligen blunda för utan problem.