2024-11-22, 21:36
Medlem
Van Nostrands avatar
Nej, nu har Dumpen förlorar all respekt. Så jävla dåligt. Har alltid gillat Sjöberg, ända sedan OS -84. Frispråkig. Fantastisk idrottare. Men nu har han gått helt fel.
Citera
2024-11-23, 09:29
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Nej, nu har Dumpen förlorar all respekt. Så jävla dåligt. Har alltid gillat Sjöberg, ända sedan OS -84. Frispråkig. Fantastisk idrottare. Men nu har han gått helt fel.

Gillat? Jag tycker att det alltid har varit något obehagligt och översittaraktigt över honom. Att det liksom ligger en vuxenmobbare i honom som hela tiden vill komma ut. I Dumpen har han låtit den sidan blomma ut.
Citera
2024-11-23, 13:17
Medlem
st33rs avatar
Kul att mefarbetaren som dumpen hänger ut för att hon golat i dumpens kommentarfält beskrivs som opålitlig kriminell narcissist psykopat osv ..

”Jacqu****** G*sta*sson förekommer under åtta avsnitt i belastningsregistret. /../im, motsvarande fängelse två månader.”
En väldigt strulig och kriminell person. Dumt att låta henne bli en volontär. Det var dömt att leda till trassel.

Skulle inte nån kunna länka igen till Saras brottaregister? Känner dumplingarns till att Sara med stor sannolikhet har antisocial personlighetsstörning?

HON hade väl nya domar fram till för bara några år sen? Och har betydligt mer kriminellt belastad än den här personen de kastar under bussen
Citera
2024-11-23, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Kul att mefarbetaren som dumpen hänger ut för att hon golat i dumpens kommentarfält beskrivs som opålitlig kriminell narcissist psykopat osv ..

”Jacqu****** G*sta*sson förekommer under åtta avsnitt i belastningsregistret. /../im, motsvarande fängelse två månader.”
En väldigt strulig och kriminell person. Dumt att låta henne bli en volontär. Det var dömt att leda till trassel.

Skulle inte nån kunna länka igen till Saras brottaregister? Känner dumplingarns till att Sara med stor sannolikhet har antisocial personlighetsstörning?

HON hade väl nya domar fram till för bara några år sen? Och har betydligt mer kriminellt belastad än den här personen de kastar under bussen

Det finns en viss arbetsprocess och hierarki när det kommer till busskastningar inom koncernen Dumpen AB. Vem som ska kastas och vem som får kasta.
Citera
2024-11-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ett riktigt barn hade blockat honom direkt.

Tyvärr inte alltid.
Riktiga barn, riktiga domar:

https://childhood.se/stella-polaris/det-var-en-kansla-av-att-han-befann-sig-i-rummet-bredvid/plattformar-dar-forovare-tagit-kontakt-med-barnen/
Citera
2024-11-23, 20:11
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Tyvärr inte alltid.
Riktiga barn, riktiga domar:

https://childhood.se/stella-polaris/det-var-en-kansla-av-att-han-befann-sig-i-rummet-bredvid/plattformar-dar-forovare-tagit-kontakt-med-barnen/

De förövarna är nog oftast mer slipade än de som Dumpen hänger ut... bara en tanke.

Sedan vänder jag mig inte helt och fullt mot fisket i sig, utan mest mot metoden med uthängning. För att inte tala om det numera skandaliserade och nedlagda "Impulskollen" då.
Citera
2024-11-23, 21:47
Medlem
Citat:
De förövarna är nog oftast mer slipade än de som Dumpen hänger ut... bara en tanke.

Sedan vänder jag mig inte helt och fullt mot fisket i sig, utan mest mot metoden med uthängning. För att inte tala om det numera skandaliserade och nedlagda "Impulskollen" då.

Håller med om Impulskollen. Uthängningarna är nödvändiga. Pöbelbeteende är ett otyg, men faktiskt pöbelns ansvar (och de ska förstås lagföras om de går över gränsen).
Citera
2024-11-24, 17:05
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Håller med om Impulskollen. Uthängningarna är nödvändiga. Pöbelbeteende är ett otyg, men faktiskt pöbelns ansvar (och de ska förstås lagföras om de går över gränsen).

Jag är helt emot uthängningarna. Kontakter med socialtjänsten på orten, vidtala anhöriga eller meddela personalen på demensboendet etc är rätt väg att gå.
Citera
2024-11-24, 17:31
Medlem
Citat:
Jag är helt emot uthängningarna. Kontakter med socialtjänsten på orten, vidtala anhöriga eller meddela personalen på demensboendet etc är rätt väg att gå.

Det går av juridiska skäl inte att bara informera anhöriga, arbetsplats etc. Det vore solklart förtal.

Det krävs alltså en publicering i grundlagsskyddat medium för att det ska kunna vara försvarbart att informera någon (såsom anhöriga, arbetsplats etc).
Citera
2024-11-24, 17:33
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det går av juridiska skäl inte att bara informera anhöriga, arbetsplats etc. Det vore solklart förtal.

Det krävs alltså en publicering i grundlagsskyddat medium för att det ska kunna vara försvarbart att informera någon (såsom anhöriga, arbetsplats etc).

Det är inte förtal I ett sådant läge.
Citera
2024-11-24, 19:44
Medlem
När Sjöberg kom hem från Brasilien för ca 10-15(?) år sedan var han i princip pank. Han började synas i diverse underhållningsprogram och media och sen kom det även ut en bok.

För mig stod det tidigt klart att hans roll i Dumpen måste ha varit förknippat med ekonomisk vinning. Eller om jag uttrycker mig såhär; jag är inte förvånad att peddo-torskarna har kunnat köpa sig fria. Och att Sjöberg skott sig på detta.

Money talks helt enkelt. Eller i detta fallet inte
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2024-11-24 kl. 19:47.
Citera
2024-11-24, 20:09
Medlem
Semperexians avatar
Var IK med från första början eller dök de upp lite senare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in