2024-11-23, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Kommer aldrig hända, och det vet du själv.
Vad ska ryssen göra? Invadera länder som inte erkänner de områden?
Det kommer definitivt att hända. När Trump är tillbaka kommer världens ledare agera som valpar runt honom och rätta sig efter vad han säger. Tror du de vågar behandla honom som de gör med Viktor Orbán?

När det gäller Ryssland finns det inga bevis för att de skulle ha ambitionen att invadera andra länder. Ukraina väckte björnen 2014 när de började flygbomba Lugansk – något som aldrig hade inträffat annars. Ryssland har agerat för att skydda den ryska befolkningen i det som tidigare var östra Ukraina. Jag förstår att det kan vara svårt att ta till sig detta, särskilt med tanke på hur effektivt narrativet i väst har indoktrinerat många, men du är inte ensam.
Citera
2024-11-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
När Expressen skriver samma saker som YouTubern Military Summary eller Weeb Union redan har sagt, då kan man anta att det är verklighetsförankrat. Men när källorna är den ukrainska eller brittiska underrättelsetjänsten, kan man med största sannolikhet räkna med att det handlar om propaganda. Detta är fakta, bara att gå tillbaka och jämföra.

Skall vi ta några exempel för att se om det du säger är lögn eller sanning?

Brittiska underrättelsetjänsten, respektive dina youtubers.

Vi kan ta några nedslag, tex första ryska invasionen av hela Ukraina och sedan Ukrainas anfall på Kursk. Vad skrev de respektive källorna och hur gick det sedan?

Som du förstås redan vet så har dina youtubers lika hög träffsäkerhet som Macgregor och Ritter medan brittiska underrättelsetjänsten går ut med det man faktiskt VET och i övrigt de bedömningar som görs utifrån det man VET, vilket gett dem en mycket hög trovärdighet över tid. Såklart.

Vi kan också studera din egen inläggshistorik i denna tråd och se om det överhuvudtaget finns ett enda (1) inlägg som avspeglar verkligheten. Kan du hitta något, såhär i efterhand?
Citera
2024-11-23, 14:25
Medlem
Kursk var inte rätt drag. Man behövde mycket större styrka än vad man gick in med. Och då menar jag mycket. Nu sitter Ukrainas bästa styrkor fast utan möjlighet till avancemang eller reträtt som det låter. Ist har man gett Ryssland öppningar i öst. Man kan nu se början på slutet. Ukraina har visat motståndskraft utan dess like, men tyvärr vinner den större fisken.
Citera
2024-11-23, 14:25
Medlem
Citat:
I ärlighetens namn så hittar jag inte bevis, jag hörde det från någon podcast eller om det var general Douglas McGregor men måste tyvärr ta tillbaka det tills jag kan bevisa det.

Hur gick det tex med detta? Hittat några bevis ännu på att det finns högt uppsatta ukrainare i den ryska armén?

För du sitter väl inte och ljuger?
Citera
2024-11-23, 14:26
Avstängd
”En front på väg mot kollaps
Det blev dock precis tvärtom. Ryssland verkar inte ha någon stress med att ta tillbaka Kursk och håller i stället de ukrainska elitsoldaterna fast utan möjlighet att varken accelerera eller att ta sig där ifrån.
Samtidigt som de ryska styrkorna trycker på inne i Ukraina och tar allt mer mark i landets östra delar, enligt den öppna data som finns tillgänglig över hur fronten rör sig.”

Kiev är så nöjda med sitt genidrag att invadera Kursk 🥳 deras bästa får nöjet att slåss mot sneögonen medan den östra fronten mals ner. Ryssarna har återigen visat hur anpassningsbara dom är i strid och att det krävs uppoffringar. Imponerande med tanke på att man slåss med spadar, tvättmaskiner och knivar.
Citera
2024-11-23, 14:28
Medlem
ariberts avatar
Det går tungt nu för AFU, hela den långa fronten håller på att rivas upp.
I Kursk området saknar AFU kraft att avancera och drivs tillbaka.
Finns nu ingen annan möjlighet för Ukraina än att lägga ned vapnen, det är den bittra sanningen.
Citera
2024-11-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det går tungt nu för AFU, hela den långa fronten håller på att rivas upp.
I Kursk området saknar AFU kraft att avancera och drivs tillbaka.
Finns nu ingen annan möjlighet för Ukraina än att lägga ned vapnen, det är den bittra sanningen.

Nej ”Till den sista ukrainaren säger väst”.. sorgligt men sant!!!
Citera
2024-11-23, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Skall vi ta några exempel för att se om det du säger är lögn eller sanning?

Brittiska underrättelsetjänsten, respektive dina youtubers.

Vi kan ta några nedslag, tex första ryska invasionen av hela Ukraina och sedan Ukrainas anfall på Kursk. Vad skrev de respektive källorna och hur gick det sedan?

Som du förstås redan vet så har dina youtubers lika hög träffsäkerhet som Macgregor och Ritter medan brittiska underrättelsetjänsten går ut med det man faktiskt VET och i övrigt de bedömningar som görs utifrån det man VET, vilket gett dem en mycket hög trovärdighet över tid. Såklart.

Vi kan också studera din egen inläggshistorik i denna tråd och se om det överhuvudtaget finns ett enda (1) inlägg som avspeglar verkligheten. Kan du hitta något, såhär i efterhand?

Du är välkommen att granska min historik. Det jag har sagt har gång på gång visat sig stämma. Jag har tidigt påpekat att Kursk var ett självmordsuppdrag, att den ukrainska armén lider av brist på manskap, att Ryssland har en överlägsenhet i både material och resurser, och att många ukrainare flyr för att undvika att bli inkallade.

Jag har också lyft att Donbass går åt pipan för Ukraina, att konflikten är ett proxykrig för NATO och att Ryssland förskonar civila – särskilt om man jämför med Israel och Palestina.

Listan kan göras längre, men det kanske är bättre om du istället pekar ut vilka specifika felaktigheter du menar att jag har gjort i min historik.
Citera
2024-11-23, 14:34
Medlem
Citat:
NATO och dess proxy Ukraina har i praktiken redan förlorat, och även traditionella medier börjar inse vad som håller på att ske. Kursk var ett stort misstag som nu visar sig vara mycket kostsamt.

Det är dock oroande att majoriteten av alla i tråden fortfarande litar så blint på mediernas och politikernas narrativ och tror att Ukraina kan besegra ett så mäktigt land som Ryssland. Detta trots att Ryssland inte ens har tagit till sina fulla resurser, medan NATO fortsätter att misslyckas fatalt.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/stora-oron-fronten-pa-vag-att-kollapsa/
Hehe mäktiga ryssland.

Ryssland har använt upp sina fulla resurser. Nordkoreaner kallas in. Ryssarna har behövt gräva fram någon prototyp på en robot som inte ens tillverkas.
Citera
2024-11-23, 14:40
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
”En front på väg mot kollaps
Det blev dock precis tvärtom. Ryssland verkar inte ha någon stress med att ta tillbaka Kursk och håller i stället de ukrainska elitsoldaterna fast utan möjlighet att varken accelerera eller att ta sig där ifrån.
Samtidigt som de ryska styrkorna trycker på inne i Ukraina och tar allt mer mark i landets östra delar, enligt den öppna data som finns tillgänglig över hur fronten rör sig.”

Kiev är så nöjda med sitt genidrag att invadera Kursk 🥳 deras bästa får nöjet att slåss mot sneögonen medan den östra fronten mals ner. Ryssarna har återigen visat hur anpassningsbara dom är i strid och att det krävs uppoffringar. Imponerande med tanke på att man slåss med spadar, tvättmaskiner och knivar.

Har du koll på hur det står till med "stödet" Ukraina fått sista månaden?

Miljarder eller biljoner?

Knarkaren kan snart köpa en villa i El Gouna, Egypten eller en lyx-lägenhet i Dubai för att mingla med ryssarna där.

Strategiskt korkad som knarkaren är!

Nåväl...

Former Army Chief Zaluzhnyi predicts Russia may achieve a major breakthrough on the front after 2027, once resources and technology are accumulated. Until then, they rely on attrition tactics, gradually pressing Ukrainian forces with heavy losses.

https://news.telegraf.com.ua/ukr/ukraina/2024-11-23/5887419-zaluzhniy-rozpoviv-koli-rosiyani-zmozhut-zrobiti-potuzhniy-proriv-na-fronti
Senast redigerad av CanisMinor 2024-11-23 kl. 14:49.
Citera
2024-11-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Kursk var inte rätt drag. Man behövde mycket större styrka än vad man gick in med. Och då menar jag mycket. Nu sitter Ukrainas bästa styrkor fast utan möjlighet till avancemang eller reträtt som det låter. Ist har man gett Ryssland öppningar i öst. Man kan nu se början på slutet. Ukraina har visat motståndskraft utan dess like, men tyvärr vinner den större fisken.

Har du tittat på kartan?
Citera
2024-11-23, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
"Det är lättare att lura någon än att få någon att förstå att denne blivit lurad." Det sitter alltid hårt inne att acceptera att man missuppfattat en sak totalt, enklare att bara fortsätta i samma spår och hoppas på en vändning när man insett faktum.
Exakt rätt. Du passar in på bägge kriterierna. Efter att jag läst dina inlägg är det odiskutabelt att du är lurad av ryssarnas propaganda och lögnerna som kallas vranyo.

Du har gått på allt skit från ryssland din lättlurade stackare. Dessutom är du som du skrev oförmögen som att inse att du blivit lurad.

Du fortsätter, precis som du skriver att inte acceptera att du totalt missupfattat saken, att du bara fortsätter i samma spår och hoppas på en vändning. I detta fall rysslands ständiga fadäser i sitt krig mot Ukraina som vill vara fritt från ryssland.

Jag tycker synd om både ukrainare och ryssar som får sätta livet till pga av skräckhelvetet ryssland vars politik leds av en demon vid namn Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in