Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Hej snutten.
Ja, det beror ju på vilken risk ni vill dra på er. Ni har ju ett EK på 65M va?
Ni ligger som sagt fortfarande -13M på året. Fanne drar in en del stålar i Q4 men ni har också en drift som kostar och inte direkt några matchintäkter som hjälper.
Du sa ju själv så sent som igår att det är svårt att veta hur många som försvinner och behöver ersättas.
Det enda vi vet är att det kommer bli kostsamt att bygga en trupp om det blir många som behöver ersättas.
Jag hoppas ju inget annat än att eran pajasklubb inte lär sig ett skit av de 2-3 senaste åren, utan fortsätter att gå all in på ålderstiget skit.
Men jag tänker utgå ifrån att det finns gränser för pajaserierna även ute i Solna, så jag gissar att ni kommer värva ungt, billigt och chansartat. Och ställer upp med en trupp som få experter kommer tippa som ett topp 5 lag inför säsongen. Sedan får vi antagonister hoppas på att eran sportsliga expertis inte är bättre än att detta lag också håller sig utanför topp 5, men det återstår ju att se.
Jag tror topp 5 kommer inför nästa säsong i mångt och mycket kommer handla om MFF, Bajen, Djurgården, Elfsborg och Häcken.
Varför tror du att DIF's budget har någon korrelation till vår budget? Hur sätter deras 40 miljoner "ljus på spektrumet" kring vad vi tror att vi kommer värva för? Jag har en känsla att du tror att bara för DIF har mer pengar i skattkistan översätts det till att DIF har högre övergångsbudget, men det tror du bara för du är dum i huvudet. Det finns många fler faktorer att beakta. Du fattar att DIF värvade 8 spelare under en period där vi värvade typ 2 spelare? Varav en kom gratis? Att vi har 3 spelare som försvann nu, iaf. en med typ topp 5 lön i ligan för försvarare, och har redan rensat en hel del innan dess? Att det är på väg ut kanske 2-4 ytterligare spelare? Att vi till skillnad från DIF kommer kvala till Europa? Att vi har en fucking tränare på plats med högst förtroende på många år?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skarparattarn
Han är så ute och seglar som vanligt han tror vi har sämre ekonomi än Råsunda IS…
Otroligt tröttsamt hela tiden samma tjatande om VÅR ekonomi.
Dessutom lär Pittas säljas för en bra slant innan säsongen startar.
Jag tror nog Salétros lämnar också, dessvärre. Kanske även någon, eller några, av Celina/Besirovic/Tychosen. Vraken har ingen stolthet. Dom satt och firade vår seger mot Real Apa helt ogenerat i flera veckor. Sånt där säger typ allt.