2024-11-22, 08:16
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Såg på TV programmet Babel en gång som handlar om böcker. Avsnittet handlade om P.Gs då nysläppta biografi, och han blev i programmet intervjuad.

När han fick frågan om vad det var som gjort honom så framgångsrik.

, svarade han att: Det som fått honom att "klättra" så högt var att han aldrig sagt emot eller på ngt sätt varit en käpp i hjulet för det företag han jobbat för, eller styrelse han varit med i. En riktig "JA" sägare, som sagt vad som önskats.

Respekt till det, att under ett helt liv "spela med", utan att få psykbryt.

RIP PG!!

Hans lojalitet upphörde dock när det avslöjades att han var omgiven av förrädiska medarbetare, inte minst Sören Gyll.
Citera
2024-11-22, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Enligt dottern Cecilia så får barnen inte ett öre & PG’s förmögenhet va 500miljoner 2021… Frun visste vad hon gjorde.
Vem är hon egentligen
Dök upp i rättan tid, slipad
Citera
2024-11-22, 08:41
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Enligt dottern Cecilia så får barnen inte ett öre & PG’s förmögenhet va 500miljoner 2021… Frun visste vad hon gjorde.
Är det sannt att pg förde sina över tillgånger fruns ägande ?
Citera
2024-11-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Mr Volvo trodde aldrig på elbilar
Så rätt han hade
Före sin tid
Både att det inte håller i längden att folk alltid har egen bil som de kör själv och elbilar som nej.. usch
Citera
2024-11-22, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilpericus
PG Gyllenhammar tillhör adelsätten Gyllenhammar https://sv.wikipedia.org/wiki/Gyllenhammar_(adels%C3%A4tt)

PGs mamma, efternamn Kaplan, var däremot judinna. Så halvjude är mer korrekt.

Det räcker med att en av föräldrarna är jude så har barnet tillåtelse att bli jude med. Utan någon förälder som är jude kommer personen aldrig att bli det.
Det är i princip omöjligt att konvertera till jude, det föds man till. Vad jag vet så är det enda religionen som inte handlar om "tro".

Släkten Gyllenhammar är sionister och högt uppsatta.
Citera
2024-11-22, 09:12
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Såg på TV programmet Babel en gång ... att han aldrig sagt emot eller på ngt sätt varit en käpp i hjulet för det företag han jobbat för, eller styrelse han varit med i. En riktig "JA" sägare, som sagt vad som önskats ... att under ett helt liv "spela med"
Låter jättekonstigt, var det verkligen han. I hans tidigare memoarer (tryckt år 2000) var vanligaste ordet "integritet", och vad han tyckte var positivt om andra. Att han skulle framställt sig nu som det omvända låter som att han snarare försökte skoja.
Citera
2024-11-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Passa dig. Det finns dolda viltkameror i träden. Som även spelar in de nyfikna… och grantjyvar

tackar, jag hatar fan kameror de finns överallt nu
Citera
2024-11-22, 09:17
Medlem
Citat:
Såg på TV programmet Babel en gång som handlar om böcker. Avsnittet handlade om P.Gs då nysläppta biografi, och han blev i programmet intervjuad.

När han fick frågan om vad det var som gjort honom så framgångsrik.

, svarade han att: Det som fått honom att "klättra" så högt var att han aldrig sagt emot eller på ngt sätt varit en käpp i hjulet för det företag han jobbat för, eller styrelse han varit med i. En riktig "JA" sägare, som sagt vad som önskats.

Respekt till det, att under ett helt liv "spela med", utan att få psykbryt.

RIP PG!!

oväntat ärligt svar av honom, det hjälpte honom säkert också att hans farsa var vd för skandia o gav sin son en vd tjänst tidigt. vad är inte detta om korruption, vi gnäller på ryssland mfl är korrupta men vad fan är inte sverige
Citera
2024-11-22, 09:25
Medlem
Citat:

Jag förstår mig inte på sådana föräldrar som gynnar en del av bröstarvingar - och skiter i andra. Med ”gynnar” menar jag att ifall alla andra barn i detta fall blir utan arv än 8-åringen, då är det ju en djup orättvisa i mina ögon.

Jag förstår inte heller varför man skulle vänta tills man själv dör innan man börjar dela med sig. För då får man själv bara med om att glädjas å barnens vägnar.

Man kan också följa hur duktiga de är med pengarna och ge goda råd ifall de tycks behövs några.

En vän till mig gav 50milj till var sitt barn som förskott till arvet. Sen kunde han se vilken effekt pengarna hade på ungarna. Skulle de börja bråka? Skulle de vara nöjda? Vad gjorde de med pengarna?

Jag anser att det är en bättre strategi än gifta om sig vid 80, skaffa ett sladdbarn och sen visa långfingret till de fyra barn man frivilligt skaffade långt tidigare.

PG må ha varit framgångsrik i sitt yrke, men någon vidare förälder har han inte varit. Inte ens som pensionär.
Citera
2024-11-22, 10:10
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår mig inte på sådana föräldrar som gynnar en del av bröstarvingar - och skiter i andra. Med ”gynnar” menar jag att ifall alla andra barn i detta fall blir utan arv än 8-åringen, då är det ju en djup orättvisa i mina ögon.

Jag förstår inte heller varför man skulle vänta tills man själv dör innan man börjar dela med sig. För då får man själv bara med om att glädjas å barnens vägnar.

Man kan också följa hur duktiga de är med pengarna och ge goda råd ifall de tycks behövs några.

En vän till mig gav 50milj till var sitt barn som förskott till arvet. Sen kunde han se vilken effekt pengarna hade på ungarna. Skulle de börja bråka? Skulle de vara nöjda? Vad gjorde de med pengarna?

Jag anser att det är en bättre strategi än gifta om sig vid 80, skaffa ett sladdbarn och sen visa långfingret till de fyra barn man frivilligt skaffade långt tidigare.

PG må ha varit framgångsrik i sitt yrke, men någon vidare förälder har han inte varit. Inte ens som pensionär.

Man lever sitt liv som man själv vill. Hans vuxna barns hårda ord föll honom inte i smaken och skar honom från all kontakt, så han gjorde rätt i att inte ge dem ett öre av sitt arv.
Citera
2024-11-22, 10:14
Medlem
volvo 240s avatar
Minns när han presenterade Volvo760 och journalister bara woooow. Det är nog e snyggaste bilen Volvo gjort. Synd att de sabbade fronten iom 1990 års modell.
Citera
2024-11-22, 10:17
Medlem
grey.eagles avatar
Tyckte det var ganska trevligt när han offentligt klädde av Medias gunstling Refaat el Sayeed att denna hade ingen doktorshatt i något enda ämne och den då så populära fermenta aktien störtdök, vill minnas att han blev årets Svensk till o med tills PG klädde av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in