Citat:
Ursprungligen postat av
lindajkpg
Enligt dottern Cecilia så får barnen inte ett öre & PG’s förmögenhet va 500miljoner 2021… Frun visste vad hon gjorde.
Jag förstår mig inte på sådana föräldrar som gynnar en del av bröstarvingar - och skiter i andra. Med ”gynnar” menar jag att ifall alla andra barn i detta fall blir utan arv än 8-åringen, då är det ju en djup orättvisa i mina ögon.
Jag förstår inte heller varför man skulle vänta tills man själv dör innan man börjar dela med sig. För då får man själv bara med om att glädjas å barnens vägnar.
Man kan också följa hur duktiga de är med pengarna och ge goda råd ifall de tycks behövs några.
En vän till mig gav 50milj till var sitt barn som förskott till arvet. Sen kunde han se vilken effekt pengarna hade på ungarna. Skulle de börja bråka? Skulle de vara nöjda? Vad gjorde de med pengarna?
Jag anser att det är en bättre strategi än gifta om sig vid 80, skaffa ett sladdbarn och sen visa långfingret till de fyra barn man frivilligt skaffade långt tidigare.
PG må ha varit framgångsrik i sitt yrke, men någon vidare förälder har han inte varit. Inte ens som pensionär.