2024-11-21, 23:38
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det är inte lätt att leva 4 veckor med kamera i ansiktet dygnet runt, stöd av coacher och dessutom vara sambo med någon man parats ihop med, det är ju ändå en upplevelse som gör något med en.

Ursäkta, varför svarar du på mitt ena inlägg med att kopiera texten från mitt andra inlägg som om du skrivit det själv? Helt stört ju!!
Citera
2024-11-21, 23:40
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har definitivt barnasinnet kvar men reagerade ändå som du, detta var något HELT annat. Så stört 🤣
Nu tycker jag ni är emotionellt platta, hon gjorde ett helt vanligt race mellan en stor och en liten ring som besjälade känslan att hon önskar att Andreas och hon har samma viljetempo in i det fortsatta förhållandet, ringarna var i två filer och höll samma fart jämsides, det är alltså Andreas sädescell kontra äggets väg "och vill ej vad med om nån krock, dido di damm damm, di do di damm damm damm damm"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ursäkta, varför svarar du på mitt ena inlägg med att kopiera texten från mitt andra inlägg som om du skrivit det själv? Helt stört ju!!

För att belysa din dubbelmoral.
Citera
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Syftet är att hitta en partner. Inte att göra inre resa.

Jag håller med dig helt, och jag tycker det är jävligt fel mot den man parats med att man bara sökt för att göra en "inre resa". Det var exakt det som Carro gjorde mot Agust. Hon ville inte ens gifta sig.
Men någon skrev att man inte kan utvecklas på fyra veckor och det är det jag svarade på.
Citera
2024-11-21, 23:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nu tycker jag ni är emotionellt platta, hon gjorde ett helt vanligt race mellan en stor och en liten ring som besjälade känslan att hon önskar att Andreas och hon har samma tempo in i det fortsatta förhållandet, ringarna var i två filer och höll samma fart jämsides, det är alltså Andreas sädescell kontra äggets väg "och vill ej vad med om nån krock, dido di damm damm, di do di damm damm damm damm"

Ja tänk så mycket man kan läsa ut av en vuxen kvinna som gör pruttljud med munnen samtidigt som hon rullar med två ringar 😍
Citera
2024-11-22, 00:46
Medlem
Göteborgsposten har en vass krönika om sista avsnittet:

https://www.gp.se/kultur/kulturkronika/har-gvfo-knackt-karlekskoden.f11bc2ba-c43d-495b-aeb3-33706b1ba46e

” SVT och experterna har, i vanlig ordning, parat ihop de sökande efter några få gemensamma attribut och presenterat det som expertkunskap och haft tur i år – än så länge.”

”Att ta kärleksråd från SVT är lika säkert som att lyda en spådam på Tiktok, man kan låtsas att de funkar men egentligen betyder de ingenting.”

Citera
2024-11-22, 05:55
Medlem
Utförlig artikel i Expressen, fortfarande öppen nu på morgonkvisten:
https://www.expressen.se/noje/slutval-i-svts-gift-vid-forsta-ogonkastet--sa-valde-karleksparen/

Det verkar ha varit jobbigt för Nicklas med spekulationerna om att han och killkompisen legat.
Och Expressen har pratat med alla deltagarna. Utom Selma, henne fick de inte fatt i. Intressant.
Elsa ångrar ingenting.
Citera
2024-11-22, 06:15
Avslutad
Jag började kolla på beslutsavsnittet men var uttråkad efter 10 minuter. Hade inte den här tråden funnits hade jag inte sett de tre senaste säsongerna för jag har bara sett enstaka program innan dess (och nu också, har sett hela avsnitt 5 bara).

Selma och Andreas:
Tycker inte alls de ska vara tillsammans, det är obehagligt att se de manipuleras av en ”expert” att det finns nån slags expertis bakom deras matchning. De borde ha en ”inre resa” på varsitt håll och bryta kontakten. De har enbart traumabindning.

Adam och Jennifer/Jessica/Nathalie:
Samma här men det kommer de på själva så fort kamerateamet åkt.
Jessicas ansikte när Adam sa att han inte är kär i henne heller 🤣🤣.
Det trodde hon hela tiden att han var.

Ninni och Niklas:
De är jättefina ihop, obehagligt att läsa all trångsynt missunnsamhet gentemot dem i tråden.
”AI-robot”, Niklas är ju högst mänsklig, båda visar väldigt mycket känslor och nyanser överlag. Ser man inte det är det fel på ens ögon och mentaliseringsförmåga, inte på Niklas och Ninni.
Hans kompis däremot är jävligt obehaglig, får panik av honom, men det har inte Niklas insett. Och inser han det får jag kalla kårar.

Håller med GP-krönikan, vilka charlataner SVT och ”experterna” är.
Instämmer inte att 1 av 4 par säger nåt om hur bra experterna är när det är uppenbart att de skapar den statistiken med flit. De matchar ett enda par på ett vettigt sätt för att ha ett alibi. Sen tre par på ett sadistiskt sätt enligt Balubas spelregler, vilka gäller för alla dokusåpor.
Citera
2024-11-22, 07:00
Medlem
SnutteFia03s avatar
Som jag skrev om rörande förra avsnittet så var Elsa vilseledande i sitt hyllande av Adam. Nu är hon mer öppen utåt kring hur hon egentligen känner. Det har ju stått klart redan från början, men sen har det varit lite fram och tillbaka. Gissningsvis på grund av en övertro till experterna, matchningen och processen.

Blir nästan smärtsamt att lyssna på Adams resonemang kring vad han hade kunnat göra annorlunda. Det fanns inget han hade kunnat göra, Elsa är intresserad av en helt annan typ av kille helt enkelt.

Vet inte vem Elsa försöker lura genom att säga "ja" på beslutsdagen, sig själv eller tittarna/experterna? Hon vill inte det här och det framgår tydligt. Elsa och Adam påminner lite om Lina och Alex från en tidigare säsong. Där var inte heller Lina attraherad av Alex, men ändå låg hon med honom och gav honom falska förhoppningar. Sedan sa Lina också "ja" på beslutsdagen, fast hon egentligen inte ville. Den gången fick Alex nog och gjorde slut kort därefter.

Andreas, sexlärare? Det lät lite stelt och jobbigt hur han och Selma beskrev hur de hade haft sex. Det lät nära på forcerat och lite onaturligt, inget flyt i det eller någon romans liksom.

Selma framstår som alldeles för flamsig och verkar inte kunna vara allvarlig ens när det är adekvat att vara det. Allt skämtas eller flamsas bort. Det kanske funkar för Andreas, men sånt kan bli påfrestande i längden. Kanske är det nervositet av att vara framför kameran? Det är ju någon slags skydd/försvar för henne. Som jag skrev tidigare så hade hon nog mått bättre av att jobba mer med sig själv och sina trauman.

Nicklas och Ninni hade sex redan på brölloppsnatten, till ingens förvåning antar jag? Det jag undrar är hur det kommer se ut i framtiden och då främst vad Nicklas vän hittar på? Han har redan påvisat gränslöst och respektlöst beteende båda gångerna han synts i programmet, så vem vet vad som kan hända off-camera?
Citera
2024-11-22, 07:01
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Utförlig artikel i Expressen, fortfarande öppen nu på morgonkvisten:
https://www.expressen.se/noje/slutval-i-svts-gift-vid-forsta-ogonkastet--sa-valde-karleksparen/

Det verkar ha varit jobbigt för Nicklas med spekulationerna om att han och killkompisen legat.
Och Expressen har pratat med alla deltagarna. Utom Selma, henne fick de inte fatt i. Intressant.
Elsa ångrar ingenting.

Så de fick inte fatt i Selma och jag tycker även Andreas svarar lite kryptiskt...De har för mig inte känts som ett par som kommer hålla och dettta sätter ju mer fart på de tankarna. Hur ser det ut på deras Instagram?

Jag tycker ändå att både Adam och Elsa svarade rätt okej, de verkar ha kunnat gå ur dettta utan agg till varandra.
Citera
2024-11-22, 07:49
Medlem
Paren känner press att svara ja för att göra feelgood-tv. Varit så i även i USA.
Citera
2024-11-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon slutade för att ett par hoppade av medans det insinuerades om övergrepp.
Så du menar att hon slutade pga Jim
Och Linnéa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in