2024-11-21, 13:20
Medlem
Verkar väl rimligt. Hade hoppats fler damer skulle vara disponibla för IBU. Bland det svagare man sett på senare år, är jag rädd.
Citera
2024-11-21, 14:53
Medlem
Ivarsson före Berglund är väl det enda jag inte håller med om. En 19-årig som visar en sån bra skidåkning redan nu bör vara med i WC, i synnerhet med tanke på att konkurrens inte är särskilt stark bland de svenska herrarna.
Citera
2024-11-21, 15:06
Medlem
Under a-landslaget får man hoppas på att ngr har utvecklats, är långt efter många länder på den nivån.
Senast redigerad av Vinter24 2024-11-21 kl. 15:18.
Citera
2024-11-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Ivarsson före Berglund är väl det enda jag inte håller med om. En 19-årig som visar en sån bra skidåkning redan nu bör vara med i WC, i synnerhet med tanke på att konkurrens inte är särskilt stark bland de svenska herrarna.

Berglund är född 2003 så 21. Sen med i a-laget för att gjort det riktigt bra i Idre på lördagen i speciella förhållanden är magstarkt. Får väl inte ens åka vc då inte åkt ibu..
Citera
2024-11-21, 15:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter24
Under a-landslaget får man hoppas på att ngr har utvecklats, är långt efter många länder på den nivån.

Vad tänker du på mera specifikt?
Citera
2024-11-21, 16:00
Medlem
Det är ganska stor skillnad på hur det trycks på underifrån i exempelvis Tyskland och såklart Norge. Tänkte främst här på Ibu får hoppas där att ngn överraskar positivt.
Citera
2024-11-21, 16:20
Medlem
Citat:

Var nok mest forholdene som spillte inn på lørdagen. På søndag når forholdene var mer normale så var Berglund langt nede på listen og over 2.30 bak. Var f.eks 1.30 bak Oskar Ohlsson.

Lovende, men ikke på langt nær klar for WC.
Citera
2024-11-21, 16:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter24
Det är ganska stor skillnad på hur det trycks på underifrån i exempelvis Tyskland och såklart Norge. Tänkte främst här på Ibu får hoppas där att ngn överraskar positivt.

Jo, men både Norge och Tyskland är större skidskyttenationer och de har ju en större bredd som dessutom är bättre än våra svenska breddaktiva. Det kunde ju man också se på ungdoms-OS och JVM förra säsongen. I söndagens sprint var det väl Elsa Brandt som stod ut mest bakom vår toppaktiva, nionde åktid av svenskorna och helt klart snabbare än sina jämnåriga svenskor (som Astrid Karlstedt, Ida Eriksson, Ida Backén m fl). Brandt får ju nu chansen i IBU-cupen och då får vi se vad hon går för lite mera.

- - -

Victor Berglund som nämns här i tråden kör väl i Bruksvallarna nu helgen så då får se lite mera vilken skidform han har (om det nu är samma Berglund).
Citera
2024-11-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Var nok mest forholdene som spillte inn på lørdagen. På søndag når forholdene var mer normale så var Berglund langt nede på listen og over 2.30 bak. Var f.eks 1.30 bak Oskar Ohlsson.

Lovende, men ikke på langt nær klar for WC.
Hmm, hade för mig att han åkte bra båda dagarna. Antingen är han riktigt stark på bara isiga förhållanden eller så var hans skidor usla på söndagen.

Ivarsson åkte inte nån av loppen om jag minns rätt?
Citera
2024-11-21, 18:54
Medlem
Citat:
Hmm, hade för mig att han åkte bra båda dagarna. Antingen är han riktigt stark på bara isiga förhållanden eller så var hans skidor usla på söndagen.

Ivarsson åkte inte nån av loppen om jag minns rätt?

Nej han vilade.
Citera
2024-11-21, 21:20
Medlem
Alkibiadess avatar
Någon som har koll på medel, är det bara ett nationellt påhitt? Skall köras vid första Sverigecupen i Östersund.
Citera
2024-11-21, 21:41
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Någon som har koll på medel, är det bara ett nationellt påhitt? Skall köras vid första Sverigecupen i Östersund.
https://www.skidskytte.se/folj-oss/nyheter/nyheter/2024-07-09-uppdaterade-nationella-tavlingsregler-for-sasongen-2024-2025

Edit: Lite kortfattet, er det samme strekning som jaktstart med 4 skytinger, og individuell start.
Lengre enn sprint, og kortere en normal distans. Derav navnet medel
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2024-11-21 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in