Citat:
Ursprungligen postat av
Badrumsbadkar
Jag får samma känsla, hon trodde nån skulle ordna upp det åt henne. När lägenheten väl såldes så uttryckte hon sig som att det var oväntat ”Tydligen ska jag inte få bo här”
Hennes långsiktiga plan verkar vara att låna folks soffor o bli bjuden på mat fram till miljonen rullar in på kontot. Hon anser att hon inte ska behöva betala för sitt uppehälle. Det är väl fantastiskt att hon har möjlighet att få låna pengar av soc, men det duger tydligen inte. Jag må ha fel men jag tror fortfarande inte hon blir hjälpt av gåvor och tillfälliga sovplatser.
Tror att anledningen till att hon inte antar soc erbjudande, är att hon helt enkelt KOMMER att få betala. Antar att de drar summan soc lånat ut från de pengar som Pia inväntar från KronKalle. Betyder att Pia får betala något hon anser är hennes självklara rättighet...att bo gratis.
Hon har ju vägrat att betala någon som helst räkning gällande livets nödtorft hitintills. Vad som fått henne att tro att hon är så speciell med att inte behöva göra sådant andra dödliga måste göra, förstår jag inte.
Snus, vin o krogen är sådant som hon lägger sina pengar på...hyra, el, övriga utgifter...inte hennes pryl.