2024-11-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
21 år, identifierar sig som en hin, kedjeröker och pluggar till präst. Antingen så blir detta gräddis plastdotter eller så blir tintin tvungen att kasta ut Pia precis som Hassan gjorde.

Hinnis live-sände, sa att Gräddis är ute och att hon inte kommer att säga något om henne.
Citera
2024-11-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Just Huddinge kommun har ett uppsökande team inom socialtjänsten.

Vad ska teamet göra då? Omringa henne med värmefläktar och lägga ut varmkorv? Polisen rår ju inte ens på henne med handfängsel. Varken Socialtjänst, Polisen eller Psykiatrin kan göra nåt. Inte hennes familj. Inte Hassan. Inte HinHin. För att hon inte VILL. Svensk lagstiftning tillåter inte att man låser in, tvångsvärmer och tvångsmatar. Hon uppfyller inte kraven för LPT eller LVM. Man får säga nej till betalt hotell, dricka alkohol och äta dåligt. Man får frysa också. Dessutom ser hon ju alltid till att få gratis boende, mat och värme. Till och med alkohol.
Citera
2024-11-21, 18:55
Medlem
MaeWests avatar
Tack för info om den skuld som nu ANDRA såg till att betala. Hade de inte gjort det, så hade Pias "karriär" som alkad lodis på deken börjat bra mycket tidigare.

KAN kanske vara en nyckel till gåtan om att Pia nu betedde sig som hon gjorde inför den exekutiva auktionen av lägenheten, som hon gjorde...hon trodde kanske att det även denna gång var ett "skämt" som någon annan skulle lösa.

Att vara så dryg o laid-back inför att bli hemlös som Pia var, gjorde åtminstone mig lite förvånad. Hennes attityd o synsätt på det som var på väg att ske...när det var "på riktigt" så var det åter andras fel o Pia som var offret.

Vad Pias kommande agenda är, återstår att se...Vråla utanför Hassans? Robert? Tintin? Krogen o bli ett hemsläp?
Hur länge tar det innan Pia "tappat" bort sina väskor med allt hon äger? Det hon har i klädväg, har jag förstått mest består av riff-raff-kläder tänkt att lajva i, boendes hos någon karl (Hassan).
Citera
2024-11-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det är inte rimligt att förse en svårt sjuk människa med ”information” och tänka att de ska ta rationella beslut om sig själva eller vilja ta hjälp genom att få en lapp på ytterdörren, det vet socialtjänsten också. Vi kan inte ha ett samhälle som ger upp på utsatta för att de själv inte begriper sitt eget bästa, det är en farlig väg att gå.

Men nu bor vi i Sverige och har svensk lagstiftning. Vi medborgare är skyddade från att kunna låsas in det inte är riktigt, riktigt illa. Mentalsjukhusen är avskaffade.
Citera
2024-11-21, 19:05
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Hinnis live-sände, sa att Gräddis är ute och att hon inte kommer att säga något om henne.

Hin Håles första live. Hin trodde att alla nya följare var där för att höra om hins patetiska dans och om herren Jesus. Chatten svämmade över av frågor om om var Gräddis är och om hins psykiska ohälsa. Till slut fick hin stänga ner liven. Var ganska skoj att beskåda.
Citera
2024-11-21, 19:09
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Hin Håles första live. Hin trodde att alla nya följare var där för att höra om hins patetiska dans och om herren Jesus. Chatten svämmade över av frågor om om var Gräddis är och om hins psykiska ohälsa. Till slut fick hin stänga ner liven. Var ganska skoj att beskåda.

Haha, underbart!
Citera
2024-11-21, 19:26
Medlem
Ny story för 8min sedan,sitter på Centralen och är sur för att ingen erbjuder henne nattlogi.
Citera
2024-11-21, 19:30
Medlem
Nu är det följarnas fel att hon inte har nånstans att sova inatt😭🤣🤷‍♀️
Citera
2024-11-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Tack för info om den skuld som nu ANDRA såg till att betala. Hade de inte gjort det, så hade Pias "karriär" som alkad lodis på deken börjat bra mycket tidigare.

KAN kanske vara en nyckel till gåtan om att Pia nu betedde sig som hon gjorde inför den exekutiva auktionen av lägenheten, som hon gjorde...hon trodde kanske att det även denna gång var ett "skämt" som någon annan skulle lösa.

Att vara så dryg o laid-back inför att bli hemlös som Pia var, gjorde åtminstone mig lite förvånad. Hennes attityd o synsätt på det som var på väg att ske...när det var "på riktigt" så var det åter andras fel o Pia som var offret.

Vad Pias kommande agenda är, återstår att se...Vråla utanför Hassans? Robert? Tintin? Krogen o bli ett hemsläp?
Hur länge tar det innan Pia "tappat" bort sina väskor med allt hon äger? Det hon har i klädväg, har jag förstått mest består av riff-raff-kläder tänkt att lajva i, boendes hos någon karl (Hassan).

Jag får samma känsla, hon trodde nån skulle ordna upp det åt henne. När lägenheten väl såldes så uttryckte hon sig som att det var oväntat ”Tydligen ska jag inte få bo här”
Hennes långsiktiga plan verkar vara att låna folks soffor o bli bjuden på mat fram till miljonen rullar in på kontot. Hon anser att hon inte ska behöva betala för sitt uppehälle. Det är väl fantastiskt att hon har möjlighet att få låna pengar av soc, men det duger tydligen inte. Jag må ha fel men jag tror fortfarande inte hon blir hjälpt av gåvor och tillfälliga sovplatser.
Citera
2024-11-21, 19:41
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Ny story för 8min sedan,sitter på Centralen och är sur för att ingen erbjuder henne nattlogi.

God för en dryg miljon, men vill ha allt gratis...Självklart alla andras fel.

Ska bli skoj att se, hur hon löser sitt boende när pengarna kommit.
Citera
2024-11-21, 19:49
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Jag får samma känsla, hon trodde nån skulle ordna upp det åt henne. När lägenheten väl såldes så uttryckte hon sig som att det var oväntat ”Tydligen ska jag inte få bo här”
Hennes långsiktiga plan verkar vara att låna folks soffor o bli bjuden på mat fram till miljonen rullar in på kontot. Hon anser att hon inte ska behöva betala för sitt uppehälle. Det är väl fantastiskt att hon har möjlighet att få låna pengar av soc, men det duger tydligen inte. Jag må ha fel men jag tror fortfarande inte hon blir hjälpt av gåvor och tillfälliga sovplatser.

Tror att anledningen till att hon inte antar soc erbjudande, är att hon helt enkelt KOMMER att få betala. Antar att de drar summan soc lånat ut från de pengar som Pia inväntar från KronKalle. Betyder att Pia får betala något hon anser är hennes självklara rättighet...att bo gratis.

Hon har ju vägrat att betala någon som helst räkning gällande livets nödtorft hitintills. Vad som fått henne att tro att hon är så speciell med att inte behöva göra sådant andra dödliga måste göra, förstår jag inte.

Snus, vin o krogen är sådant som hon lägger sina pengar på...hyra, el, övriga utgifter...inte hennes pryl.
Citera
2024-11-21, 19:50
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Va, har hon stuckit därifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in