2024-11-21, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Kanske inte, viktigast är väl att det går framåt.
d såg du grattade putin på hans födelsedag o kallade honom ”vår” president, kan du utveckla?
Citera
2024-11-21, 05:36
Medlem
Jack.Elams avatar
https://newsukraine.rbc.ua/news/russian-military-aircraft-drops-250-kg-bomb-1732125008.html
Citat:
Russian military aircraft drops 250-kg bomb on school in Belgorod region

A Russian military aircraft dropped a 250-kg UMPB bomb on a school building in the village of Bykovka, Belgorod region. This incident highlights safety issues in the operation of Russian military equipment, according to the local media outlet Pepel and the Telegram channel Astra.

As the Russian media reported, the unexploded bomb pierced the roof of the three-story building and is now located in one of the school classrooms. Media reports indicate that no one was injured.

Following the incident, the school transitioned to remote learning, but the administration has not provided any official explanation of the event.

As reported by Astra, this incident is one of more than 150 documented cases of unintended ammunition drops in Russia or occupied Ukrainian territories in 2024, pointing to systemic technical issues.

Jag har ingen aning om vad jag ska klassa det här som. Dubbelfel, trippelfel?

Ett, bomben borde ha exploderat..
Två, man bombar inte sina egna eller för den delen andras skolor..
Tre, enda orsaken till varför den här piloten bombade en Rysk skola är för att han vågar inte flyga när gränsen.. ..Så tre fel där, kanske ett fjärde om man undersöker varför han inte vågar flyga nära gränsen..

Edit:
Fem.. Putin undrar varför Ryska par inte har fler barn..
Senast redigerad av Jack.Elam 2024-11-21 kl. 05:48.
Citera
2024-11-21, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Viktigast är att de 2000 är lögn, att det går framåt är lögn och att Ryssland håller på att kasta ut Ukraina är lögn. Man har inte förmågan.
Alla medier världen över rapporterar ink zelinsky själv att läget för ukraina är mycket svårt på alla fronter i kriget.
Och så kommer du med ditt tvärtomspråk.
Var hämtar du dina falsarier om att det går bra för ukraina?
Fan vad du ljuger.
Citera
2024-11-21, 06:32
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Alla medier världen över rapporterar ink zelinsky själv att läget för ukraina är mycket svårt på alla fronter i kriget.
Fan vad du ljuger.

Såg en intervju med zelensky igår där han utryckte att det inte är tänkbart att de har resurser att ta tillbaka Krim. Så ja Ryssland offrar otroligt med kroppar men de maler sig framåt och vårat militära stöd ligger steget efter ur den synvinkeln.
Citera
2024-11-21, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Fan vad du ljuger.

Lär dig stava till Zelensky, du har spridit ditt svammel i tråden i flera år. Jämför gärna inläggshistoriken i denna tråd; det står fullständigt klart vem som ljuger och inte.

Det är klart att det är svårt för Ukraina.
Jag pratar om att Ryssland inte har förmågan att slänga ut Ukraina ur Kursk. Lögnerna står ni ”skribenter” för. Som vanligt.
Citera
2024-11-21, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Såg en intervju med zelensky igår där han utryckte att det inte är tänkbart att de har resurser att ta tillbaka Krim. Så ja Ryssland offrar otroligt med kroppar men de maler sig framåt och vårat militära stöd ligger steget efter ur den synvinkeln.

Hur stora ryska förluster är enligt dig rimligt per 100m? I den här takten tar det 80 år att besegra Ukraina.
Citera
2024-11-21, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Jag har funderat på det där med krigsskadestånd. Enda sättet att få ut det är väl att de får betala med naturresurser? Olja, gas, metaller m.m.

De frysta ryska tillgångarna kan användas till detta. De ryssar som på detta sätt förlorar pengar får i sin tur kräva ersättning från ryska staten.

När Ryssland ockuperade Krim så tog man ju hela havsområdet fram till Odessa också, där det inte helt förvånande ligger en gasreserv som är x3 av vad Norge har. Så nästan viktigare för uppbyggnaden av Ukraina att få bort ryssen därifrån än tex Krim egentligen . Enklast är ju att ge Ukraina möjligheten att bygga upp sig med egna resurser på sikt än att lita på ryssfan
Citera
2024-11-21, 06:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Hur stora ryska förluster är enligt dig rimligt per 100m? I den här takten tar det 80 år att besegra Ukraina.

Det kan jag inte svara på. Men att Ryssland är beredd att betala med mycket kroppar är ju tydligt i syfte att tunna ut Ukrainas linjer. Det är den som först och störsfår problem att ersätta kroppar som förlorar på slagfältet så är det. Det tar nog inte 80 år dit. Men det kan vara Ryssland som drabbas först dock har jag inte den känslan tyvärr. Men jag tror det blir förhandling innan ett avgörande på slagfältet.
Citera
2024-11-21, 07:08
Medlem
Djupfryss avatar
Hittills har jag inte sett några uppgifter på vilken verkan de stormshadows som Ukraina skickade igår hade. Ryssen är ju jävligt noga med befälskedjorna och att allt skall vara väldigt formellt så strök det med många högre officerare kan det bli lite kaos i de ryska leden.

Det var ju någon här som också visste att rapportera om en sprängd ledningscentral i Belgorod. Jävligt smart av Ukraina. Utan ledning blir ryska fronten paralyserad alt sticker och gömmer sig.

Om det även var Koreanska befäl som gick åt kan man ju föreställa sig hur det ser ut i leden, ryssarna förbannade och frustrerade, koreanerna hysteriskt kacklande och ingen vet nånting.
Undrar förresten vad de gör med sårade koreaner. Skjuter de dem bara rakt av, eller får de åka hem efter att ha blivit omplåstrade.
Citera
2024-11-21, 07:14
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Undrar förresten vad de gör med sårade koreaner. Skjuter de dem bara rakt av, eller får de åka hem efter att ha blivit omplåstrade.

Ryktena gör gällande att Nordkoreaner som lämnat landet inte är önskvärda tillbaka. Dom kan ha smittats av västerländskt tänkande.. Så jag skulle tro att det blir frontuppgifter tills alla har dött.
Citera
2024-11-21, 07:21
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Inspelning på ett av samtalen mellan Wagner-ledaren Prigozhin och Belarus diktator Lukashenko har läckt ut (sannolikt med rysk underrättelsetjänst som avsändare).

I samtalet framgår hur extremt svag och desperat KGB-Putin var då Lukashenko tar upp brosprängningar och att endast Rosgvardia, vanliga poliser och eventuellt outbildade värnpliktiga skulle skydda diktatorn Putin i Moskva.

A recording has surfaced online, allegedly of a call between Yevgeny Prigozhin and Belarusian dictator Alexander Lukashenka during the June 2023 mutiny

The recording was published on the Telegram channel "Moscow Laundry," which is reportedly linked to Russian intelligence services.

In the recording, Lukashenka assures Yevgeny Prigozhin that he can negotiate a "bloodless" resolution to the conflict with Putin and suggests that Prigozhin retreat and relocate to Belarus. Prigozhin, in turn, demands that Putin finance his army and, if "Putin loses his mind and doesn’t provide the money," to force the Poles to pay Prigozhin and his mercenaries to keep them away from Poland’s borders.

x.com/nexta_tv/status/1859295840579322221
Citera
2024-11-21, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ryktena gör gällande att Nordkoreaner som lämnat landet inte är önskvärda tillbaka. Dom kan ha smittats av västerländskt tänkande.. Så jag skulle tro att det blir frontuppgifter tills alla har dött.
Tror jag också. Kim är den enda som skiter mer i sin egen befolkning än Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in