2024-11-20, 22:04
Medlem
Det ble varetekt i inntil én uke for Marius. Til 27. november.

Marius er blitt en voldsom belastning for kronprinsparet. Det han holder på med er veldig ødeleggende for kongehuset.

Skulle nesten tro han gjør det med vilje. Ødelegger.
Citera
2024-11-20, 22:05
Medlem
Julio Kopseng fikk 21 års forvaring for 18 voldtekter. En hensynsløs serieovergriper.

Marius Borg Høiby er i ferd med å havne i samme segment. La oss håpe på 21 års forvaring for den kongelige stesønnen også.
Citera
2024-11-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanuttene
«– Vi som familie og som foreldre har vært opptatt av at Marius skal få hjelp, og jobbet lenge med at han skal få komme et sted hvor han kan få mer hjelp, rehabilitering og behandling, sier kronprinsen, og fortsetter:

– Det er noe vi prioriterer høyt. Så må det skje innenfor de rammene som rettsapparatet setter for det videre.«https://www.vg.no/nyheter/i/yEVObK/kronprins-haakon-om-hoeiby-saken

Det holder ikke det han sier der. Lenge etter at de visste han hadde tilknytning til tungt kriminelle fikk han bo i eget hus på kongens eiendom, holdt Skaugum festivaler med tungt kriminelle, kjørte nesten ned en gardist, attpåtil i nesten dobbel hastighet av det tillatte noe som vanligvis kvalifiserer til å miste lappen MINST, samt en endeløs rekke mer. Det er blitt holdt en beskyttende hånd over ham der andre ville blitt straffet. Rekken er lang, dette er bare noen få eksempler. Men jeg skal spare leserne for gammel drøvtygging.
Så å si det han sier, holder ikke, og kommer under kategorien svada. Kongehuset har lenge kastet blår i øynene på oss. For å gjøre vondt verre, ble oppfordring til samtale om graverende vold og overgrep ignorert av kronprinsparet.

Du har sikkert rett i dine eksempler, men du glemmer at kronprins Haakon har to hensyn i disse sakene - han representerer loven, og han representerer familien.
Citera
2024-11-20, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Du har sikkert rett i dine eksempler, men du glemmer at kronprins Haakon har to hensyn i disse sakene - han representerer loven, og han representerer familien.
Det er nok sant.
Lurer på om jeg faktisk egentlig er mest sint på alle eksperter rundt dem, og de er GODT betalt, som ikke har kunnet trå til mer og finne bedre løsninger.
Så mye ydmykelse kunne vært unngått. Og på ingen måte for å unnskylde Marius, men han ville kunne vært forhindret i sin spinnville oppførsel.
Citera
2024-11-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanuttene
Lenge etter at de visste han hadde tilknytning til tungt kriminelle fikk han bo i eget hus på kongens eiendom

Skaugum er kronprinsens eiendom, ikke kongens. Og grunnen til at de har villet ha ham i et hus på eiendommen er åpenbart den at de de forsøkte (merk: forsøkte) å ha en eller annen form for kontroll over ham, eller i det minste gjøre jobben for de som har med sikkerheten rundt den familien enklest mulig. Man kan og bør og etter min mening skal klandre de ansvarlige (les: kronprinsen) for mye, men neppe for akkurat det.
Citera
2024-11-20, 22:18
Avslutad
«Onsdag kveld ble det kjent at retten ga politiet delvis medhold i sitt ønske om at Høiby skal varetektsfengsles i to uker. Det kommer frem av en kjennelse fra Oslo tingrett onsdag kveld.

Høiby varetektsfengsles i en uke, med brev- og besøksforbud»https://www.nrk.no/norge/politiet-vil-fremstille-marius-borg-hoiby-for-varetektsfengsling-i-to-uker-1.17134148
Citera
2024-11-20, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadermedmera
Skaugum er kronprinsens eiendom, ikke kongens. Og grunnen til at de har villet ha ham i et hus på eiendommen er åpenbart den at de de forsøkte (merk: forsøkte) å ha en eller annen form for kontroll over ham, eller i det minste gjøre jobben for de som har med sikkerheten rundt den familien enklest mulig. Man kan og bør og etter min mening skal klandre de ansvarlige (les: kronprinsen) for mye, men neppe for akkurat det.
Ok. Takk for rettelse. Jeg skjønner at de ville ha bedre kontroll på ham men da må man følge opp. Han burde blitt forhindret fysisk i at gjengene besøkte ham og kuppet Skaugum til ville parties. Suspekte biler med suspekte mennesker ble rapportert å ha kjørt inn på Skaugum.
Men lille meg ville ikke fått komme inn.
Citera
2024-11-20, 22:25
Medlem
Gustav-Fs avatar
Lurer på om prinsesse Ingrid kunne ha holdt denne talen til sin halvbror igjen?

«Marius, takk for alt jeg har lært av deg, og for at vi kan snakke sammen om alt. Takk for at du alltid beskytter meg.»

Holdt på Ingrid sin 18-årsdag.
Citera
2024-11-20, 22:27
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Ikke nok med at vi har en kronsprinsesse som snakker med engler og skal gifte seg med en sjaman, nå ønsker Mettefarits også å få sin tid i rampelyset. 30 timer på glattcelle:

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-siktet-etter-voldshendelse-har-hyret-terroradvokat-oyvind-bratlien/s/5-95-1946712

Norske kongefamilien leverer alltid!

Det finns (och fanns) så otroligt många fina och vackra flickor i Norge. Varför valde kronprinsen att gifta sig med en som var frånskild från en kriminell och redan hade barn? Det var ju som upplagt att allt skulle gå fel.
Citera
2024-11-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Jeg er nysgjerrig på forholdet mellom Marius og Mette-Marit. Det må være noe alvorlig galt der. Hun forguder ham, mens han er en serieovergriper. En pågående serieovergriper, for han har jo bare fortsatt med ugjerningene etter å ha havnet i politiets søkelys for mishandling i nære relasjoner.

Marius må ha utviklet et alvorlig sykt kvinnesyn ettersom han lugger, spytter på og slår kjærestene sine (det er jo de man skal være gode med). Han doper sannsynligvis ned kvinner på fest for så å filme at han forgriper seg på dem mens de er forsvarsløse. Han beholder videoene på sin mobil, og sannsynligvis ser ham på dem i ettertid. Eller beholder han dem som sinnsyke suvenirer?
Hvordan i alle dager har en tilsynelatende priviligert gutt med potensielt alle muligheter blitt til dette monsteret som fryder seg over å mishandle kvinner?

Og hva er det slags mann som spytter og lugger?! Er han kongnitivt på alder med en 3-åring?

Ja, det er noe veldig alvorlig galt her.

Man må nesten spørre om det finnes noen som bevisst og systematisk manipulerer Marius til å påføre sin mor og stefar mest mulig skade.

Det er enkelte psykiske lider som kan gjøre ett menneske mye mer enn vanlig mottakelig for manipulasjon.

Men, det blir jo rene spekulasjoner.

Ofte har ikke ondsinnede manipulatorer noe motiv utover at de bare koser seg med å få offeret til å gjøre som de vil, og nyter skadene de både direkte og indirekte forårsaker for andre mennesker.
Citera
2024-11-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Men rettens avgjørelse skal komme i løpet av kvelden. Det er blitt sent.

Det vil være rart om Marius skulle bli løslatt i kveld, etter at den nyeste overgrepsvideoen er blitt oppdaget og ikke er ferdig etterforsket.

Det er veldig alvorlige mistanker som er under etterforskning.
26. september - under to uker etter at han ble pågrepet på en hyttetur på Skeikampen i Innlandet 13. september - mener politiet at Marius Borg Høiby skal ha begått en ny voldtekt, ifølge Dagbladets opplysninger.

Etter det Dagbladet får opplyst, skal den angivelige voldtekten ha skjedd i Høibys bolig inne på Skaugum, der også kronprinsparet er bosatt.
Vi må ta forbehold om at Dagbladet har korrekte opplysninger, de viser ikke til offisielle politikilder.

https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-pa-skaugum/82263053

Men jeg er redd dette er sannheten.

Marius fremstår nå som en serieovergriper. En farlig person som samfunnet må beskyttes mot.

Nå er jeg gammel, og takk for det. Når man ser på gruppevoldtektssaken i Bergen, der de tiltalte først ble dømt og senere ble frikjente under ankebehandlingen. Det var kommet frem flere mobilvideoer som styrket de tiltaltes forklaringer. Kvinnen i den saken var ikke bevisstløs. Tråd her. (FB) Voldtektssaken i Bergen, Norge (2020/2021)

Normene for hva som er normalt, hva som er akseptabelt, hva som er moralsk kritikkverdig og ikke nødvendigvis straffbart, og hva som er straffbart, normene endrer seg med tiden.

Men vi er vel ikke kommet dit ennå, at det kan finnes tvil om såkalt voldtekt uten samleie mot bevisstløs person.

Dette må være en helt ekstrem påkjenning for Mette-Marit. Dersom det stemmer at det finnes video fra hennes egen ungdomstid da hun selv drev med utagerende festing. Bare det at det har vært snakk om at det fantes en slik video.

Det er vel knapt noen som har bedre forutsetninger til å sette seg i ofrenes sted, enn hva Mette-Marit har.

Vi får kanskje tenne lys mens vi venter. For ofrene. Og for Mette-Marit. Og alle andre mødre som opplever at sønnene deres er blitt til overgripere.

Joda, tidene forandrer seg og betydningen av ord også.

Voldtekt kan være fingre i mørket - bare du er full nok, bare jeg er full nok, bare vi er fulle nok.
Senast redigerad av Kva 2024-11-20 kl. 23:01.
Citera
2024-11-20, 22:37
Medlem
Vossevangens avatar
nvm
Senast redigerad av Vossevangen 2024-11-20 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in