2024-11-19, 18:13
Medlem
Ingen av er som har läst artikeln och reagerat på att familjen har inte haft råd med en julgran på flera år. ?

Artikeln säger inledningsvis att Cecilia tidigare jobbade som barnskötare men nu är sjukskriven.

Hur ska man tolka ovanstående? Jag tolkade det som att hon har blivit sjukskriven ganska nyligen och att det, tillsammans med en arbetslös sambo, är orsaken till en prekär jul. En samband jag inte protesterar emot.

När jag sedan läser att familjen inte har haft råd med julgran på flera år så måste jag revidera ovanstående tolkning. Har hon varit sjukskriven i flera år och sambon varit arbetslös lika länge?

Om båda jobbade tidigare, hur hade de inte råd att köpa en julgran? 🤔
Citera
2024-11-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Vi har råd att skänka pengar till Ukraina och köpa en massa vapenskit, men vi har inte resurser att skapa drägliga förhållanden för våra egna vithyade medborgare. Känner ej till just denna persons bakgrund, men de är många som kämpar och allt kan inte bero på dåliga beslut.
Det är fruktansvärt för ensamförsörjare nu! Har varit illa innan men nu har man inte råd köpa mat månaden ut. De frivilliga jobbar för fullt och ger matkassar och nu inför jul stötta.. Samhället blivit beroende av dem. Ingen säger nåt. Sverige blivit som USA.
Citera
2024-11-19, 18:17
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Är väl bara att såga ner en gran i valfri vägkant ? Vägverket lär inte protestera för att man gör deras jobb.
Citera
2024-11-19, 18:17
Medlem
Seriöst, jag är lika fattig. Långt innan jag gråter ut i media så hittar jag en lämplig granjävel som jag sågar ner och baxar hem i höst/vintermörkret. Blir förvånad att folk är så jävla måna om vad man får eller inte. Man löser sin situation, punkt.

I övrigt så blir jag förvånad hur fruktansvärt många har en låtsasgran i plast. Men det speglar väl världen vi lever i i dag. Fake it until you make it.
Senast redigerad av hulk1 2024-11-19 kl. 18:19.
Citera
2024-11-19, 18:19
Medlem
Vad är det här för djävla ickeproblem?!

Gå ut i skogen med ungarna och sluta klaga på petitesser!

Alternativt: gå till en "kyrka". Där brukar de värna om meningslösa traditioner som godis och julgranar...

Fundera på varför världen håller på att gå under istället för en jävla gran som ändå barrar inomhus och småglin som leker allan ballan

Det kan vara en sk "trolltråd" det här men jag svarar i alla fall för det gör mig förbannad rent ut sagt och min toleransnivå har nått sin 0, 0001 gräns nu!

Mvh/pp
Citera
2024-11-19, 18:19
Bannlyst
Samtidig kommer strafffångarna få extra stort julbord. Det känns om att det om fördelas pengar i samhället, att fångarna i fängelse få lite mindre och barn som far illa få det bättre.
Citera
2024-11-19, 18:20
Medlem
Julgranar kostar i snitt 400 spänn (svarta pengar! Måste vara riktigt fett att vara granförsäljae!
Och det är inte lätt att punga ut med
Citera
2024-11-19, 18:20
Medlem
Liberationfronts avatar
Hunden behövs ju inte, dom kan ju äta den. Julgran kastas ju ändå ut efter 2-3 veckor så kanske en plastgran vore ngt. Sambon borde fixa jobb
Citera
2024-11-19, 18:24
Avstängd
Jävla nollor som avlar ungar när dom uppenbarligen är slashasar och saknar ambitioner till att utbilda sig till ett riktigt jobb.
Citera
2024-11-19, 18:25
Medlem
Brukar köpa den minsta sorten kostar 200. Fundera på att skippa allt pynt det är överdrivet med allt krims och ljusslingor ÄVEN när man har barn
Får bli en stake och en julstjärna och några tomtar
Citera
2024-11-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Jävla nollor som avlar ungar när dom uppenbarligen är slashasar och saknar ambitioner till att utbilda sig till ett riktigt jobb.
Finns de som är SJUKA eller funktionsnedsättning men det finns väl inte i din perfekta värld!
Citera
2024-11-19, 18:29
Medlem
CyberIngmars avatar
Har ingen lärt sig någonting från Sunes Jul? Nu ska vi hugga gran Ut i naturen och hitta en passande gran. Orkar man inte det finns det säkert billiga, begagnade plastgranar genom sociala medier. Samma med julpynt. Själv gav jag bort en gratis julstjärna något år. Annonserade bland gratis annonser... Finns förmodligen fler därute som ger bort julprylar alternativt säljer för en billig peng. Sen kan barnen göra eget julpynt genom skolan till granen och hemmet.
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-11-19 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in