2024-11-16, 22:43
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
De gör så emellanåt för uppmärksamhet, tror till och med att han sa det i en stream för inte så länge sedan.

Mm han sa det i en stream.. men jag tror att det eg beror på att dom beter sig som tonåringar när dom blir osams…
Citera
2024-11-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du missar som vanligt hela poängen, sensmoralen med historian var att hennes need 4 attention är viktigare än att trösta ett barn som skrikgråter i bakgrunden, en riktig skitmorsa är hon

Hon sa ordagrant att rökningen lindrar ångesten vilket är helt falskt, att du försvarar detta visar att du är en liten groupie.

Nikotin är centralstimulerande och kan visst lindra depression.
Nikotin var för några år sedan på tal om att använda i medicinskt syfte när någon har adhd. Vet dock inte hur forskningen där har gått fram.
Citera
2024-11-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hon ville inte prata om utredningen sa hon, så ingen info om konton.
Däremot sa hon att barnets pass har gått sönder och hon har sagt till Chrippa att hon tänker inte godkänna ett nytt.
Alltså litar hon inte på att han kommer hem med henne igen.

Det gör hon rätt i. Jag hade gjort precis likadant om jag var i hennes sits. Utan tvekan hade jag gjort det.
Citera
2024-11-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag tror att det var en hel del i den telefonen, och vad jag fått till mig så finns det fler anmälningar som soc misstänkte va L.
Det är nått som inte stämmer med henne.

Jag har ägnat mig åt att gå tillbaka i denna tråden och läst. Många anmärkningsvärda inlägg som går i linje med vad som hänt hitintills.

Det är sannerligen något som inte stämmer med Linnéa. Jag blir inte förvånad alls om det framkommer att hon ligger bakom mycket som ställer till det för Chrippa. Det betyder inte att jag tar Chrippa i försvar då han är världsbäst på att förstöra för sig själv.
Citera
2024-11-16, 23:17
Medlem
Citat:
Var det inte bland annat flertal anmälningar där i januari/februari som lyckades pricka in varje gång Kräftan skulle på möte med socialtjänsten?
Den person måste ha vetat om samtliga tider.

Man kan undra varför Socialtjänsten skulle misstänka L av alla.
Det kan bli mycket intressant det här.

Ja det verkar vara mycket Linnéa ligger bakom.
En kreativ människa den där Linnéa.

Läste någonstans att Linnéa är Chrippas karma. Jag tror inte det åsyftades på att göra gott och gott kommer tillbaka.
Citera
2024-11-16, 23:20
Medlem
Citat:
Var det inte skyddsbedömningen som låg till grund för att barnet skulle placeras hos Kräftan och därmed börja förskola i Linköping? Eftersom det inte finns något beslut enligt socialtjänsten, är det kanske inte aktuellt med förskola i Linköping.

Jag tänker att om Julia är boendeföräldern så borde väl dagis vara på den orten Julia bor. Vice versa om Chrippa är boendeföräldern.
Citera
2024-11-16, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det verkar vara mycket Linnéa ligger bakom.
En kreativ människa den där Linnéa.

Läste någonstans att Linnéa är Chrippas karma. Jag tror inte det åsyftades på att göra gott och gott kommer tillbaka.
Vi vet alla vad hon skrev till honom för snart ett år sen och vad hon sagt i förhör, hennes "nu pratar jag"-video osv. Planen exekveras sakta men säkert.
Citera
2024-11-16, 23:28
Medlem
Citat:
Det kan antingen vara att hon anser att barnet far illa i deras hem och under Kräftans vårdnad, eller att det är en hämnd för att se till att vårdnaden tas ifrån honom.
Oavsett vilket är det mycket illa.

Eller för att hon inte vill dela Chrippa med barnet.

Det är väldigt illa och jag kommer ihåg när han gnällde över att han måste ha barnet och därmed inte ha något liv kvar och att han ville vara med Linnéa.
Citera
2024-11-16, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Vi vet alla vad hon skrev till honom för snart ett år sen och vad hon sagt i förhör, hennes "nu pratar jag"-video osv. Planen exekveras sakta men säkert.

Ser man till helheten i det som sades och det som sker faller bitarna på plats. Hon tror hon är så himla smart men det kan inte vara tydligare.

Lägg därtill att båda har med största sannolikhet hakar på varandra. Låst läge
Citera
2024-11-16, 23:43
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nikotin är centralstimulerande och kan visst lindra depression.
Nikotin var för några år sedan på tal om att använda i medicinskt syfte när någon har adhd. Vet dock inte hur forskningen där har gått fram.
Gick nog inget vidare med det.

Att sluta röka gör dig mindre orolig och stressad, inte tvärtom, som många tror

https://tobaksfakta.se/rokstopp-minskar-stress/
Citera
2024-11-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo, men det står ju att dem bara fick en fjärrkontroll att sälja.
Vad hände med datorn, tvn, ipaden, mm?

Polisen ha resten av prylarna i beslag så kmf kan ej ta dom.
Citera
2024-11-16, 23:59
Medlem
Citat:
Hör med Linköpings kommun hur ansökan går till när föräldrarna bor i olika kommuner, och i vilket skede i ansökan båda vårdnadshavarna måste godkänna för att den ska gå igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Bra att hon inte ska synas på socialamedier.

Håller med dig, barnet ska hållas utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in