2024-11-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Ja, fruktansvärt jävla osmakligt. Med tanke på att #510 gillar tjejer i den åldern, så borde det faktiskt undersökas om han har äcklat sej mot något riktigt barn som tidigare gått en gitarrkurs.
Är ganska säker på att föräldrarna till dom tjejerna har haft snack både med döttrar och ledarskapet i den gitarrkursen. Ja osmakligt är rätt namn här.
Citera
2024-11-15, 20:51
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Är ganska säker på att föräldrarna till dom tjejerna har haft snack både med döttrar och ledarskapet i den gitarrkursen. Ja osmakligt är rätt namn här.

Det skulle förvåna mig om han inte försökt något på kurserna.
Citera
2024-11-15, 20:52
Medlem
Tja, behöver få namnkännedom om gädda #466, HerrFlicke. Då man, enligt trådregler, inte får posta namn här så får man gärna PMa mig istället
Jag tror nämligen att den gäddan kan vara skyldig till fler smutsiga händelser, men vill gärna "utreda" det själv innan en eventuell anmälan
Citera
2024-11-15, 21:42
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Ny gädda! #511 Örebro
Ännu en skäggapa! 🙈🖕😄

https://dumpen.se/2024/11/15/hurtige-karl-orebro-511/

Kvalitén på filmerna sjunker rätt fort nu när de verkar tömma frysboxen på gäddor. Det är säkert helt i sin ordning, men jag som tittare kan omöjligt avgöra om det där verkligen är rätt gädda som dyker upp på konfrontationen.
Citera
2024-11-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Tja, behöver få namnkännedom om gädda #466, HerrFlicke. Då man, enligt trådregler, inte får posta namn här så får man gärna PMa mig istället
Jag tror nämligen att den gäddan kan vara skyldig till fler smutsiga händelser, men vill gärna "utreda" det själv innan en eventuell anmälan
han som bar Jesu kors på vägen till Golgata
Stort träd på två bokstäver pluss ett e pluss kan man klättra gjort av sten
Citera
2024-11-15, 22:43
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bettan57
han som bar Jesu kors på vägen till Golgata
Stort träd på två bokstäver pluss ett e pluss kan man klättra gjort av sten
Grym rebus! Tror jag talar för mång när jag säger att jag gärna sett att du fick med en referens till en okänd och/eller avdankad fotbollsspelare också. Annars är den kanon!
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Kvalitén på filmerna sjunker rätt fort nu när de verkar tömma frysboxen på gäddor. Det är säkert helt i sin ordning, men jag som tittare kan omöjligt avgöra om det där verkligen är rätt gädda som dyker upp på konfrontationen.
Det är nog tyvärr rätt vanligt att de dyker upp en och annan helt oskyldig person som får panik och bara drar så fort PoS dyker upp. Vi kan, som du säger, omöjligt bedöma om siluetten i den vänsterstyrda Audin är gäddan eller ej.

Sitter för övrigt och pimplar Arboga 10.2 klädd i min nya Hall of Fame-tröja

Skål!
Citera
2024-11-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Nej ”kvaliten sjunker inte”. Detta mantra har folk vevat sedan dag ett så fort det kommer ett par tråkigare konfrontationer.

Det har fluktuerat sedan första dagen och är inget ovanligt överhuvudtaget.
Citera
2024-11-16, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Ny gädda! #511 Örebro
Ännu en skäggapa! 🙈🖕😄

https://dumpen.se/2024/11/15/hurtige-karl-orebro-511/
från vedevåg, bor även där. Heter inte Karl.
Senast redigerad av Chipsfingret 2024-11-16 kl. 00:39.
Citera
2024-11-16, 00:52
Medlem
Angående #510; nyheten spred sig som en löpeld i stan igår. Har vänner och bekanta som mött honom i både jobbsammanhang och musiksammanhang, ALLA vet, länken till Dumpen har skickats överallt. Jag, som inte ens haft något med honom att göra, fick länken skickad till mig av två personer som vet vem han är. Har även hört att allt spridits friskt bland skolpersonal och andra som jobbar med barn och unga i kommunen. Folk har även hört av sig till Studiefrämjandet så han lär inte ha sitt jobb kvar. Han är körd i Luleå, kanske t.om hela Norrbotten.
Citera
2024-11-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
BRA.

Känns som att vuxenvärlden var på tårna i det här fallet. En arbetskamrats tonårsunge spelar musik i Studiefrämjandets lokaler på fritiden och barnet hade fått info om 510:an under skoltid och uppmaning om att inte vara där mer, och sen hade personalen ringt mamman och informerat. Nu verkar barnet aldrig ha varit där ensam utan alltid med andra, och verkar inte ha blivit utsatt för något av 510:an, men skolan hade ändå skickat barnet till elevhälsan ifall det var något med hela situationen som behövde ventileras hos kuratorn eller skolpsykologen. Min kollega tyckte det var otroligt proffsigt hanterat av skolan. Även om 510 aldrig varit på det barnet så visste ungen vem 510 var och hela händelsen kanske väckte funderingar som behövde omhändertas.
Citera
2024-11-16, 01:35
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Känns som att vuxenvärlden var på tårna i det här fallet. En arbetskamrats tonårsunge spelar musik i Studiefrämjandets lokaler på fritiden och barnet hade fått info om 510:an under skoltid och uppmaning om att inte vara där mer, och sen hade personalen ringt mamman och informerat. Nu verkar barnet aldrig ha varit där ensam utan alltid med andra, och verkar inte ha blivit utsatt för något av 510:an, men skolan hade ändå skickat barnet till elevhälsan ifall det var något med hela situationen som behövde ventileras hos kuratorn eller skolpsykologen. Min kollega tyckte det var otroligt proffsigt hanterat av skolan. Även om 510 aldrig varit på det barnet så visste ungen vem 510 var och hela händelsen kanske väckte funderingar som behövde omhändertas.

Mycket bra hanterat av Studiefrämjandet.
Citera
2024-11-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Mycket bra hanterat av Studiefrämjandet.

Jag har inte koll på hur Studiefrämjandet hanterat det (än, en av mina närmre vänner känner alla i musiksvängen så han lär få reda på hur snacket gått hos Studiefrämjandet, tänkte fråga honom om någon vecka).
Det var skolan som barnet gick på som agerade igår och pratade med både barnet och föräldern samt fixade samtalsstöd. Kollegan berättade om det idag på fikarasten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in