2024-11-15, 20:58
Medlem
Kämpendahls avatar
Killen blir misshandlad vid en busshållplats, men räddad av en busschaufför. Han får åka med, men hoppar sedan av och går mot E18 där han blev påkörd av en lastbil. Det låter ändå som någon form av Darwin Awards och det som skedde kunde nog inte förhindras. Tack och lov hann killen aldrig fortplanta sig.
Citera
2024-11-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Killen blir misshandlad vid en busshållplats, men räddad av en busschaufför. Han får åka med, men hoppar sedan av och går mot E18 där han blev påkörd av en lastbil. Det låter ändå som någon form av Darwin Awards och det som skedde kunde nog inte förhindras. Tack och lov hann killen aldrig fortplanta sig.

Detta är en sjuttonåring som hade en mor och en far, släkt och vänner, och de kanske sitter och läser den här tråden.

Du håller käften med sånt där.
Citera
2024-11-15, 21:12
Medlem
Citat:

Om jag tolkade FUP rätt, när TH anlände med bussen till Sibylla, letade polisen redan på andra sidan av E18 (söderut). Av någon anledning ville TH undvika polisen (kanske eftersom hade han tagit en väst som Si**on skriver?), men han ville också undvika gänget som misshandlade honom. Låter fortfarande super konstigt att gå mot E18. Man kunde gömma sig i skogen i närområdet tills hjälp från Si**on eller föräldrarna kommer. Vi fortfarande vet inte vad händer efter Sibyllan.
Citera
2024-11-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Detta är en sjuttonåring som hade en mor och en far, släkt och vänner, och de kanske sitter och läser den här tråden.

Du håller käften med sånt där.

Håller me
Jälit elakt
Citera
2024-11-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Om jag tolkade FUP rätt, när TH anlände med bussen till Sibylla, letade polisen redan på andra sidan av E18 (söderut). Av någon anledning ville TH undvika polisen (kanske eftersom hade han tagit en väst som Si**on skriver?), men han ville också undvika gänget som misshandlade honom. Låter fortfarande super konstigt att gå mot E18. Man kunde gömma sig i skogen i närområdet tills hjälp från Si**on eller föräldrarna kommer. Vi fortfarande vet inte vad händer efter Sibyllan.

Nja, det fanns en polispatrull på E18:s norra sida (alltså E18 södergående riktning). Men jag vet inte riktigt vad du menar med att de "letade".

Vi talar nu alltså om patrull 34-9310, poliserna Hedqvi*t och He**ler (*=s).

De åker till Söderhall från Norrtäljehållet med anledning av ett bråk utanför en buss. (FUP s. 12)

34-9310 befinner sig alltså på E18:s norra sida, vid de busshållplatser som ligger där. Det är tre stycken. Två på Lv 280 och en på påfarten till E18 i södergående riktning.

Men, det viktiga är att de är alltså INTE där med anledning av att TH blivit påkörd. De vet ingenting om någon trafikolycka när de kommer dit, det är inte det larmet gäller.

Ja, TH kunde ha gömt sig i skogen bakom Sibylla. Det är fortfarande ett mysterium varför han gav sig ut på motorvägen.
Citera
2024-11-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13

Undvika polisen?
Han flyr gänget som attackerar. Han flyr med bussens hjälp till Sibylla-sidan. Därefter ser eller förstår han att bussen kommer, den som går åt andra hållet, mot stan. Raskt över den 4/6 filiga vägen.
Sedan så kan det kanske finnas en en förståelse att det kan finnas alkohol eller annat med i bilden.
Citera
2024-11-15, 23:52
Medlem
Citat:
Han var bara 17 år, berusad, nojig och desorienterad.

Jag hade högre tankar än så om dig.
Citera
2024-11-15, 23:59
Medlem
Knotknets avatar
E18 går inte genom eller bredvid Vallentuna.
Citera
2024-11-16, 00:19
Medlem
Enligt rättsläkaren som utförde obduktionen var han vid liv när han blev överkörd av lastbilen
Citera
2024-11-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Den skär rakt igenom, i sydväst-nordostlig riktning.
Trafikplats Söderhall ligger i kommunens nordöstra hörn.
Citera
2024-11-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Jag tycker att du har hittat pudelns kärna, här händelsen. Vi tackar för ditt bidrag.
Citera
2024-11-16, 00:48
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Den skär rakt igenom, i sydväst-nordostlig riktning.
Trafikplats Söderhall ligger i kommunens nordöstra hörn.

Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag tycker att du har hittat pudelns här i den här händelsen. Vi tackar för ditt bidrag.
Jag tänkte helt fel. Utarbetad och några dagars fylla får jag skylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in