2024-11-14, 13:03
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Dom spelade ändå kul och om han får spelare som kan avsluta så kan det bli jäkla bra.
Kanske skulle funka i DIF ändå. Kvalitetsskillnaden är ju enorm och finns ju också kapital att sätta rätt gubbar på rätt plats. Man står inte och faller på Jabir och Diabate direkt. Men bortsett från spelet så är det ju osäkert hur han skulle klara av DIF.
Citera
2024-11-14, 13:06
Medlem
bananjuices avatar
Jag förstår att det föstås är mest sannolikt att vi sett honom för sista gången men hoppet lever faktiskt hos mig om att vi lyckas behålla Bazou till sommaren.. Eller åtminstone lyckas med någon sån fördelaktig såld men kvar på lån-lösning som gjordes med Fanne och Bergvall.
Citera
2024-11-14, 19:11
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Jag förstår att det föstås är mest sannolikt att vi sett honom för sista gången men hoppet lever faktiskt hos mig om att vi lyckas behålla Bazou till sommaren.. Eller åtminstone lyckas med någon sån fördelaktig såld men kvar på lån-lösning som gjordes med Fanne och Bergvall.
Inte omöjligt ändå, men beror på köparen tror jag. Om det blir PL så kan han ju lika gärna starta X antal matcher i Allsvenskan istället för att nöta bänk vårsäsongen ut. Annars är väl prislappen högre i sommar än nu, förutsett att det inte sker en Djukanovic. Men hoppas ni blir av med honom nu och köpande klubb går i konkurs som kan liknas vid Dalian Pros och Huskis kärleksbarn
Citera
2024-11-15, 08:54
Medlem
eternussermos avatar
Gojtom överger Solnalaget

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-goitom-och-sokolowski-lamnar-aik/193811
Citera
2024-11-15, 10:14
Medlem
Jaha, som Degerforsare är det väl bara att lämna topplagsrampljuset i Superettantråden och återvända till en mer undanskymd tillvaro i de allsvenska forumet. Får väl vara värt det ändå.

I Värmland handlar det mesta om Elias Pihlström just nu, och enligt Disco är väl typ hela övre halvan i Allsvenskan och några lag i Europa intresserade. Det snackades nyligen om att han var på väg att förlänga och skriva på ett riktigt kontrakt med riktigt lön nu när han fyllt 18 och fått nåt slags genombrott. Här hoppas vi väl på att han ska stanna åtminstone fram till sommaren när han tar examen och sånt, och gå för betydligt större slantar efter att förhoppningsvis ha gjort det bra även i Allsvenskan.
Kan dock förstå om han sneglar på en flytt direkt. Dels är det förstås en helt annan grej att briljera offensivt i ett topplag än ett förmodat bottenlag.
Och dels kommer det krävas ett annat spelsystem än vad vi pysslade med i Superettan där Pihlström när han väl fick speltid oftast utgick som Wingback i ett 3-5-2. För att få ut max av honom ska han vara offensiv ytter med en ytterback bakom sig. Iofs inte omöjligt att vi gör den anpassningen, offensiven kommer behöva byggas om rejält oavsett, eftersom Lindgren redan är såld och Vukojevic har utgående och känslan där är väl att han kanske tar sista utomlandschansen och tankar pengar och D-vitamin i ett par år nu (han blir 30 nästa år och barnen ska inte in i skolan än på ett par år).

Annars är det mest lösa rykten om division 1-spelare som gjort några mål i år, Kim Dickson från Torslanda och nån från Örebro Syrianska.
Men men, det tar säkert fart snart.
Citera
2024-11-15, 11:53
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Gojtom överger Solnalaget

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-goitom-och-sokolowski-lamnar-aik/193811
helt rätt, bättre att utvecklas utnför gnaget o ev komma tillbaka om 5-10 år
Citera
2024-11-15, 12:55
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice

Jag tror inte det kommer hända men det vore såklart otroligt bra att få behålla honom så länge. Han kommer nog lämna så fort fönstret öppnar med tanke på det budkrig som kommer ske.
Citera
2024-11-15, 13:08
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag tror inte det kommer hända men det vore såklart otroligt bra att få behålla honom så länge. Han kommer nog lämna så fort fönstret öppnar med tanke på det budkrig som kommer ske.

Nä när jag funderar ger jag det kanske 20% chans att han är kvar till sommaren, och det kan nog fan vara optimistiskt.
Citera
2024-11-15, 15:58
Medlem
a.e.gs avatar
Slutet för Dif.

https://x.com/FotbollSthlm/status/1857425167003120024

Hjärtliga hälsningar.
A.e.g med personal.
Citera
2024-11-15, 16:06
Medlem
Free12s avatar
Tycker ändå Haris kunde få ett år till..
Citera
2024-11-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Högre lön och samma press? Ja tack! Fegt att inte våga testa en storklubb men kanske också smart?

Finns ju fler aspekter, befogenheter, faciliteter i övrigt som ju Häcken har mycket bra, möjligheter att välja ev. stab m.m.. Organisationskultur.
Citera
2024-11-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Jaha, som Degerforsare är det väl bara att lämna topplagsrampljuset i Superettantråden och återvända till en mer undanskymd tillvaro i de allsvenska forumet. Får väl vara värt det ändå.

I Värmland handlar det mesta om Elias Pihlström just nu, och enligt Disco är väl typ hela övre halvan i Allsvenskan och några lag i Europa intresserade. Det snackades nyligen om att han var på väg att förlänga och skriva på ett riktigt kontrakt med riktigt lön nu när han fyllt 18 och fått nåt slags genombrott. Här hoppas vi väl på att han ska stanna åtminstone fram till sommaren när han tar examen och sånt, och gå för betydligt större slantar efter att förhoppningsvis ha gjort det bra även i Allsvenskan.
Kan dock förstå om han sneglar på en flytt direkt. Dels är det förstås en helt annan grej att briljera offensivt i ett topplag än ett förmodat bottenlag.
Och dels kommer det krävas ett annat spelsystem än vad vi pysslade med i Superettan där Pihlström när han väl fick speltid oftast utgick som Wingback i ett 3-5-2. För att få ut max av honom ska han vara offensiv ytter med en ytterback bakom sig. Iofs inte omöjligt att vi gör den anpassningen, offensiven kommer behöva byggas om rejält oavsett, eftersom Lindgren redan är såld och Vukojevic har utgående och känslan där är väl att han kanske tar sista utomlandschansen och tankar pengar och D-vitamin i ett par år nu (han blir 30 nästa år och barnen ska inte in i skolan än på ett par år).

Annars är det mest lösa rykten om division 1-spelare som gjort några mål i år, Kim Dickson från Torslanda och nån från Örebro Syrianska.
Men men, det tar säkert fart snart.

Måste väl ändå vara roligare att vara tillbaka i AS. Nu gick det ju fort. Förra gången mer än 20 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in