Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Och hur vet tant det då?
Är det inte mer regel än undantag att småbrudar/unga kvinnor alltid har någon som de är kära i och gärna vill bli ihop med då?
Nej, jag har inte haft glädjen att stifta din bekantskap tidigare, halaltarzan... så där har du fel. Men jag kan nog också känna att det gärna får bli en kort bekantskap.
Jag vet vad min dotter tänker om killar och sex - hon är bara 13 och pratar om sånt med mig. Det är lååångt bortifrån hennes värld, men jag kan tänka mig att killar tror att hon är sugen med tanke på hur hon ser ut och klär sig. Jag minns detta från när jag var ung.
Att en ung tjej fantiserar om en pojkvän är långtifrån samma sak att hon vill ha sex. Det är fantasier om en kille som säger att hon är söt, håller handen och pussas. Kolla på tjejfilmer, läs några feelgoodböcker så inser du snabbt vad tjejer matas med och tror att kärlek är. Det är milsvid skillnad mot porren som killarna kollar på. Båda får en helt felaktig bild av verkligeheten och det bäddar för en riktig clash.
Det som är dumt med att killar inte fattar detta är just som Ericca skriver att ni projicerar era egna känslor på tjejerna och det kan bli farligt när ni för sent inser att hon inte alls var intresserad.
Ingen fara Ericca, jag förstår precis vad du skriver så vi klarar oss bra utan Tarzan i fortsättningen.