Citat:
Ursprungligen postat av
nullejaro
Oavsett tog sig TH allt ut över E18, drängfull (8,5 av 10) och efter att tidigare ha tuppat av med ev. hjärnskakning. Han gick också ca 200m söderut för att slippa korsa trippla vägar med de avdelare varje väg innebär. Kanske hade han redan varit över på södergående sida och skulle tillbaka? Ett fel kliv under dessa influenser så kan det vara svårt att ta sig upp igen…
Men hetaste spåret nu är alltså ett tämligen demolerat fordon eller fler som körde på TH innan lastbilen? Känns som att den utredningen lär läggas ned hyfsat fort om ingen träder fram så här efter en månad.
Han hade inte kommit så långt som han hade behövt för att slippa korsa många vägbanor. Han hittades ju där det är sammanlagt sex körfält. Två södergående, två norrgående och två (!) i avfarten till OKQ8/Sibylla. Det blir nästan inte mer än så på den här platsen.
Han HAR varit på den södra sidan av E18, det finns ju ett vittnesmål från en bussförare som körde honom dit. Han klev av den bussen vid pendelparkeringen och därifrån såg bussföraren inte vart han tog vägen.
Om du tittar i slutet av sista förhöret med AK så ser du att de har en övervakningsfilm från OKQ8/Sibylla som visar att en person (polisen tror att det är TH) springer, och AK som ser filmen säger "han springer fort".
Där gissar jag att någon jagar honom, han är rädd för något. Eftersom det finns en hel del personer som redan nu lämnat vittnesmål och varit på platsen, så kanske det går att ta reda på varför han sprang.
Bland vittnesmålen förekommer även en vit bil, de gissar på VW, där föraren var inblandad i misshandeln. Den personen kom till platsen efter att en av festdeltagarna ringt honom. Jag kan inte hitta någonting i FUP:en som antyder att de hittat den killen och den bilen, men jag kan tänka mig att de letar.