Citat:
Har bara läst dina första spaltmeter av text men man kan nog sammanfatta dessa 24 sidor som att felet ligger hos dig och i synnerhet din personlighet. För mycket bokstavskombinationer och för mycket "åh vad jag är duktig och måste visa upp allt jag har". Momssedeln kan du få när du har ingående eller utgående fakturer med moms på - då kommer Skatteverket se att du har anledning till att ha moms och där med bevilja den.
Ta det från nån som har 60+ år av medarbetare inom Skatteverket och har eget företag.
Ta det från nån som har 60+ år av medarbetare inom Skatteverket och har eget företag.
Låter märkligt att du har "60+ år av medarbetare inom Skatteverket och har eget företag". Märklig mening. Känner du personer som tillsammans är över 60 år gamla och som jobbar på Skatteverket och som har eget företag? Eller har du eget företag? Jobbar du på Skatteverket... eller... ja... märklig mening. Anyways.
Jag förstår att du inte orkade läsa. Det blir däremot lite dumt när du sedan langar fram en slutsats kopplat till min person, utifrån att du själv inte läste... eftersom att... well... du har helt fel.
Ansökan var som sagt några enstaka meningar. Första svaret var kort. När handläggaren (54 sidor senare) efterfrågade universum och lite till, typ "visa nu att du är duktig och visa upp allt du har" så behövde jag visa att "åh vad jag är duktig, nu ska jag visa upp allt jag har". Det är rimligen så att om Skatteverkets handläggare efterfrågar kvitton, fakturor, budget, bevis för annonsering, tillgångar etc - att man då langar fram kvitton, fakturor, budget, bevis för annonsering och tillgångar. Eller... det tror i alla fall jag. Du får gärna rätta mig, eftersom att du har "60+ år av medarbetare inom Skatteverket" o.s.v.
Till sist blir jag lite kluven... du kanske bara skrev fel, men...
...hur ska jag få momssedel när jag ingående eller utgående fakturor med moms på? Det är ju knappast så att jag får skicka en faktura med moms på om jag INTE är momsregistrerad?
"I call bullshit".