Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
Utan tvekan så pekar allt på att Sara visste och var med på upplägget. Men det som förvånar mig och gör att jag inte riktigt är övertygad. År att jag inte kan förstå att Sara är så korkad. När hon har allas ögon på sig som bara väntar på att hon gör minsta felsteg. Skulle ge sig in i dessa vidriga affärer.
Det är en f.d sexualarbetare som har ett gediget brottsregister. Återkommande brott. Då borde man ju tycka att man borde lärt sig en läxa efter första gången. Fast hennes historik visar ju annat. Så det tyder på att det finns en större drivkraft bakom hennes handlingar än eventuellt straff.
Fast jag får allt ge duon cred för "Dumpenfinalen". Gädderiet har ju tappat sin forna glans och underhållning. Känns väldigt tragglande varje gång en ny gädda presenteras nuförtiden. Så då väljer duon att själva hamna i fokuset och bli en den nya underhållningen.
Jag kan inte bärga mig att få se Sjöfräset sitta i rätten och försöka köra på "stjärtgossekortet" från sin tonårstid. Han har ju kört på det i 20 år nu och mjölkat ut det på pengar och fördelar.
Sedan att få se Madrasshopparen få sin dom uppläst samtidigt som han blir blek i ansiktet och börjar frusta. När han inser att alla pengar han svindlat av till gäddorna konfiskeras och han själv blir tvungen att betala tillbaka till gäddorna. Vilken syn!
Kanske blir en gammal gädda som blir erbjuden hans knarkarkvart från boplats också. Detta är ju tvunderhållning när det är som allra bäst.