2024-11-14, 08:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Riktigt sjukt MO. Varför skulle man vilja göra så? På vilket sätt skulle det hjälpa några riktiga barn eller ungdomar till bättre eller tryggare liv.

Ur Dumpens perspektiv kan det ju försvaras genom att det gör att andra pedofiler (ej uthängda) drar sig för att söka kontakt med barn på nätet - de kan ju riskera hamna i en fälla.
Senast redigerad av Troian 2024-11-14 kl. 08:56.
Citera
2024-11-14, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har varit pengar inblandat i alla fall jag sett. En gädda betalade ju uppåt 30 000 för att träffa en trettonåring. Det kan inte klassas som att något barn trånat efter en gädda.

Menar du att du kommer med ett scoop?
Självklart och jag tvivlar inte en sekund på att så är fallet och dessutom relativt vanligt.
Däremot tvivlar jag starkt på att dumpens gäddor hivar upp 30.000 då och då och det är väl dem vi pratar om. Hur många chattloggar innehåller riktigt stora pengar, förutom cider och cigg?

Å andra sidan har du säkert kunskaper om detta som dissekerar och analyserar gäddorna in i minsta detalj i den andra tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Utan tvekan så pekar allt på att Sara visste och var med på upplägget. Men det som förvånar mig och gör att jag inte riktigt är övertygad. År att jag inte kan förstå att Sara är så korkad. När hon har allas ögon på sig som bara väntar på att hon gör minsta felsteg. Skulle ge sig in i dessa vidriga affärer.
Korkad och pundare passet väll som hand i handske? Plus luder på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Newsflash: kriminella pundare är inte kända för att varken vara smarta eller tänka långsiktigt.
Lägg till att båda två levt hela livet med att hitta vägar runt samhällets regler. Sara har dessutom en rejält lång lista med brott hon är lagförd för. Normala människor lär sig förhoppningsvis en läxa efter dom ett eller två. Sara har 30+... Putte har stångats med banker och SKV i alla år, så han har knappast svart bälte i hantering av ekonomi...
Citera
2024-11-14, 09:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det ju. Och det är ETC och Aftonbladet fullt medvetna om.

Skulle de tycka lika synd om en gädda som tagit livet av sig efter att polisen avslöjade honom?

"Buhu, polisen förstörde livet för Familjen Gädda. De borde låtit honom fortsätta ostört med sin verksamhet..."

Nej det skulle de inte kunna med. Så varför då detta enorma hat mot Dumpen? För att de då kan förklä sina gädd-sympatier till att det skulle handla om motivilja mot folk som "tar lagen i egna händer"?

En skillnad mellan polisen och Dumpen är ju att de förstnämnda är inriktade på personer som misstänks gjort sig skyldiga till brott. Polisen ägnar sig inte heller åt att så att säga provocera fram att någon gör närmanden mot underåriga (online eller utanför internet). Vidare är det så att polisen inte hänger ut folk på samma sätt som Dumpen.

Men ja. En person som snackar sex med en person som är vuxen, men utger sig för att vara 14, denne skulle inte stoppas av polisen - rent krasst.
Citera
2024-11-14, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ur Dumpens perspektiv kan det ju försvaras genom att det gör att andra pedofiler (ej uthängda) drar sig för att söka kontakt med barn på nätet - de kan ju riskera hamna i en fälla.

Ja, eller så blir de försiktigare och går under radarn för både dumpen och polisen och raderar sin barnporr.
Vad tror du?
Citera
2024-11-14, 09:03
Medlem
Citat:
Verka inte vara så avskrämmande. Sen vill int dumpen skrämma bort gäddor, då dumpen tydligen tjäna pengar på gäddor.
Citera
2024-11-14, 09:05
Medlem
Babianboogies avatar
Tycker största problemet med Sumpen är att det drivs av så motbjudande människor, en dryg avdankad höjdhoppare och en halv kriminell gammal Heroin häxa med ADHD.
Dom ska naturligtvis ha all cred för dom otäcka människor som dragits upp till ljuset, men mest har det ju varit förståndshandikappade som dom själva tagit kontakt med och tjatat till sig en träff med.
Tror denna sista skandal blir svår att försöka vifta bort för dom, och Saras hälsa är ju även oroväckande.
Citera
2024-11-14, 09:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Jag tror mer raffinerade pedofiler antagligen har ett helt annat tillvägagångssätt än vad Dumpens fiskare har. Till att börja med hänger de nog inte på sajter med 18-årsgräns...

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Lägg till att båda två levt hela livet med att hitta vägar runt samhällets regler. Sara har dessutom en rejält lång lista med brott hon är lagförd för. Normala människor lär sig förhoppningsvis en läxa efter dom ett eller två. Sara har 30+... Putte har stångats med banker och SKV i alla år, så han har knappast svart bälte i hantering av ekonomi...

Ja, som sagt har Putte väldigt dyra vanor som knappast skulle kunna finansieras med soc eller ett jobb som idrottslärare. Sara har aldrig levt på lagens rätta sida, så varför skulle hon börja nu? Lägg sedan till att anledningen till att den här typen av brottslingar åker fast är för att de helt enkelt blir mer vårdslösa och slarviga. Hade de inte utpressat den där miljonärssonsgäddan så kanske de hade kunnat fortsätta ett tag till?

Men de blev giriga.
Senast redigerad av moralhora 2024-11-14 kl. 09:09.
Citera
2024-11-14, 09:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ja, eller så blir de försiktigare och går under radarn för både dumpen och polisen och raderar sin barnporr.
Vad tror du?

Jag vet inte. Men det är väl bra att de raderar sin barnporr…

Däremot tror jag det är en uppenbar risk att de som hängs ut och får sina liv förstörda väljer att skita i allt. Har de levt ett dubbelliv med kanske vänner, arbete och familj å ena sidan och sexuella störningar å andra sidan, och vänner/arbete/familj försvinner så minskar också behovet av att leva dubbelliv.

Kvar finns dragningen till barn. Det finns inte särskilt mycket att förlora på att på ett eller annat sätt försöka leva ut dessa fantasier.
Citera
2024-11-14, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Utan tvekan så pekar allt på att Sara visste och var med på upplägget. Men det som förvånar mig och gör att jag inte riktigt är övertygad. År att jag inte kan förstå att Sara är så korkad. När hon har allas ögon på sig som bara väntar på att hon gör minsta felsteg. Skulle ge sig in i dessa vidriga affärer.

Det är en f.d sexualarbetare som har ett gediget brottsregister. Återkommande brott. Då borde man ju tycka att man borde lärt sig en läxa efter första gången. Fast hennes historik visar ju annat. Så det tyder på att det finns en större drivkraft bakom hennes handlingar än eventuellt straff.

Fast jag får allt ge duon cred för "Dumpenfinalen". Gädderiet har ju tappat sin forna glans och underhållning. Känns väldigt tragglande varje gång en ny gädda presenteras nuförtiden. Så då väljer duon att själva hamna i fokuset och bli en den nya underhållningen.

Jag kan inte bärga mig att få se Sjöfräset sitta i rätten och försöka köra på "stjärtgossekortet" från sin tonårstid. Han har ju kört på det i 20 år nu och mjölkat ut det på pengar och fördelar.
Sedan att få se Madrasshopparen få sin dom uppläst samtidigt som han blir blek i ansiktet och börjar frusta. När han inser att alla pengar han svindlat av till gäddorna konfiskeras och han själv blir tvungen att betala tillbaka till gäddorna. Vilken syn!

Kanske blir en gammal gädda som blir erbjuden hans knarkarkvart från boplats också. Detta är ju tvunderhållning när det är som allra bäst.
Citera
2024-11-14, 09:16
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Men det är väl bra att de raderar sin barnporr…

Däremot tror jag det är en uppenbar risk att de som hängs ut och får sina liv förstörda väljer att skita i allt. Har de levt ett dubbelliv med kanske vänner, arbete och familj å ena sidan och sexuella störningar å andra sidan, och vänner/arbete/familj försvinner så minskar också behovet av att leva dubbelliv.

Kvar finns dragningen till barn. Det finns inte särskilt mycket att förlora på att på ett eller annat sätt försöka leva ut dessa fantasier.

Raderar de kan ju polisen inte lagföra dem.
Kanske det och jag har ingen egentlig uppfattning hur de tänker och reagerar, förutom trolig större försiktighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in