Citat:
Ursprungligen postat av
pantywanker
Vad tros om denna?
https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/starthjalp/starthjalp-12-v-600-a-2000053524
Jag känner att det ger lite mer trygghet att ha en sådan här rejäl med sig än en som är som en större powerbank.
(Jag har redan en sådan från Jula)
Problemet är att Biltema inte har några recensioner på sin sida så det går inte att se vad andra tycker om produkterna.
Den här kostar betydligt mindre än liknande produkter.
Brukar du ha ett behov av starthjälp? Om ja, så kan jag tänka mig att en med större antal Ah är bättre.
Om ja, så kan det ju också vara en idé att fundera på varför du behöver ha en starthjälp till att börja med. Kanske är bättre att åtgärda grundproblemet?
Nästa bekymmer. Hur har du tänkt förvara denna? En urladdad starthjälp är inte till nytta för någon. En starthjälp som ligger i bilen kommer att laddas ur.
Alltså bör den helst förvaras nånstans där den hela tiden underhållsladdas. Vilket gör att den kanske inte är tillgänglig när den behövs.
Eller så förvaras den i bilen, och du ser till att underhållsladda den med X intervall för att, så att säga, säkra att det finns kräm i den när behovet uppstår. Det är här det mest troligt kommer att skita sig.