Citat:
Ursprungligen postat av
Lorentsen
Alt du skriver er feil. Brevet som datteren skrev har blitt omtalt i de fleste aviser, og er også gjengitt i sin helhet i Dagbladet. Jeg aner ikke hvor du har det fra at SK har "tvunget seg på TV2 for å få de til å offentliggjøre brevet".
Barna var komfortable med at TV2 publiserte brevet. Datteren satte fingeren på mange feil, og tabber som ble gjort, og hadde jo helt rett i at politiet hadde fokuset på helt feil sted.
Det finnes mange spor på åstedet som ikke kan knyttes til TH. TH har alibi, og han er nå fullstendig renvasket etter en svært grundig etterforskning, og kan umulig være GM.
Har tatt et kjapt google-søk. Det stemmer at også andre medier har omtalt brevet, men det er kun TV2 som har gjengitt brevet i sin helhet. Det er det min kritikk går ut på. Brevet skulle aldri ha vært offentliggjort.
Jeg finner ikke noen hel gjengivelse av brevet i Dagbladet heller. Link?
At Ståle Kihle fikk brevet offentliggjort i sin helhet er et svik mot klienten, HHB2.
Fordi brevet var skrevet i affekt var også deler av brevet vanskelig å tyde. Det ble uklart hva som var meningsinnholdet.
Som bistandsadvokat hadde Ståle Kihle plikt til å omformulere innholdet i brevet til formelt advokatspråk. Gjøre om brevet til en formell klage. Han har hatt god tid til å gjøre det arbeidet, som faktisk er eller var jobben hans.
Fortell fortell. Vet du om andre spor på åstedet som politiet ikke har sjekket ut som "naturlig forklarlig" fordi de er avsatt av identifiserte personer som har hatt lovlig ærend i S4. Personer som ikke har hatt motiv for å drepe Anne-Elisabeth.
Men, i og med at politiet har vært opptatt av vaskerutinene, kan det tyde på at det i S4 ble funnet mye færre spor enn det man vanligvis finner i en bolig.
Og det som finnes av handlingsrelaterte spor peker fremdeles mot Tom Hagen.
Edit.
Jeg tror at Ståle Kihle har gått fra redaksjon til redaksjon for å finne noen som sa seg villig til å offentliggjøre brevet i sin helhet.
Brevet hører ikke hjemme i det offentlige rom.
Jeg tipper at diverse redaktører har bedt Kihle om å omformulere brevet til en formell klage. Som de etter nye vurderinger eventuelt ville kunne akseptere å offentliggjøre.
Edit2.
Å offentliggjøre brevet strider mot Vær Varsom-plakaten. Norske redaktører er ikke så ivrige på klikk at de bryter VVP og offentliggjør brev fra sårbare mennesker som helt åpenbart er skrevet mens personen var i følelsesmessig ubalanse.