Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Jag känner ingenting för det eftersom att jag inte hatar kvinnor. Kvinnor och män måste samverka i en symbios. Det är löjligt att hata kvinnor men visst finns det en del sådana figurer.
Jag ser på de som genuint hatar kvinnor och feminister på ungefär samma sätt. Ni är två sidor av samma mynt. Du har väldigt mycket gemensamt med dessa figurer, men jag tror inte att du är kapabel till att se det. Eftersom att min position är att kvinnor och män bör komplettera varandra och leva i symbios är feminismen i mina ögon en destruktiv och skadlig ideologi. För feminismen, precis som de som hatar kvinnor, vill splittra könen.
Den stora skillnaden här är dock att feminismen(manshat) är institutionaliserad i samhället till skillnad från de förlorarmän som genuint hatar kvinnor och den är därmed ett mycket större problem och av större vikt att bemöta. Den har reell makt. Skulle MGTOW-ideologier och liknande någonsin få institutionell makt och genomsyra varenda aspekt av samhället som feminismen gör och det istället vore feminismen som var den marginaliserade ideologin så hade det varit minst lika problematiskt och jag hade då lagt mer energi på attackera den ideologin istället för feminismen.
Det mesta du skriver och står för på detta forum ÄR rent kvinnohat.
Det sätt du debattarerar på ÄR kvinnohat i kvadrat.
Ja kvinnor och män måste samarbeta och leva i symbios, och det betyder lika rättigheter och möjligheter och RESPEKT för varandras mänsklighet och verkliga behov. Dvs jämställdhet.
Den konservativa blajjet om att kvinnor och män ska
komplettera varandra, vilket i konservativ anda betyder: män ska ta alla fördelar och kvinnor ska tvingas på alla nackdelar...är misogynt patriarkalt trams från medeltid.
Och det är DETTA som i verkligheten är försöken att splittra könen, eftersom underlaget för detta trams är div. rena påhitt kring könen.
Sanningen är:
-Kvinnor ÄR sexuella varelser, de ska därför ha exakt samma rätt till sin sexualitet som män har.
-Kvinnor vill andra saker, har andra ambitioner, drivkrafter, begåvningar etc än att föda barn och ta hand om barn, sjuka, gamla under ovärdiga villkor...obetalt eller underbetalt ex.
- Mänsklig reproduktion, dvs barn är BÅDA könens ansvar och inte bara kvinnors.
- Kivnnor behöver samma vuxna självständighet som män i sina liv.
etc.
Att vara för abortförbud är den direkta motsatsen till jämställdhet, det är att INTE respektera kvinnors behov och rättigheter.
och det finns inget "manshat" institutionaliserat i samhället överhuvudtaget.
Inga förbud för män att rösta, äga pengar, få lov jobba, studera, ha sex med frivilliga hur mycket de vill, röra sig fritt i samhället, få lov skilja sig etc etc etc...av alla exempel på faktiskt misogyn politik och normer som existerat tidigare.
Så du snackar fullständigt skit.
Kvinnors likställning med män, och möjligheter och rättigheter är INTE mansförtryck.
Först fatta detta nångång.