2024-11-12, 22:15
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tack för editen, men jag var faktiskt inte nämnd i posten 😂
Det var easy dan och mig han nämnde. Vi blev sen redigerade (reducerade?) till "vissa bajare".
Citera
2024-11-12, 22:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det var easy dan och mig han nämnde. Vi blev sen redigerade (reducerade?) till "vissa bajare".
Ja, jag känner mig förnärmad.
Senast redigerad av eternussermo 2024-11-12 kl. 22:44.
Citera
2024-11-12, 23:47
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
babbel./

Jag tror inte du fattar hur många skins och skins med nationell karaktär det fanns i Bajen o Djurgårn. Visst hade vissa stora pjäser i Gnaget en del historier om sig men jag tror fan Bajen hade flest skins. Då menar jag inte Sista kvarten Kalle som räknas som vanlig skinhead o inte nationell.

Angående Bajens publik behöver alla ca 1 minut att tänka. De fick en arena på gångavstånd från söder om söder orter som byggs ut varje år. Och som till slut kunde erbjuda platser åt de som aldrig fick plats på Söderstadion. Om man inte ville sitta vid hörnflaggan på familjeläktaren på fel sida stadion. Det är precis så jävla enkelt ett självspelande piano fungerar. Få det att funka så spelar det.
Citera
2024-11-13, 00:03
Medlem
TzOns avatar
Mitt i all Stockholmsrunkning vill jag passa på att gratulera Gais till bästa klubb I gbg. Vilken jävla resa ni gjort! Nästa år tar vi er men var det nått år ni skulle passa på så var det ju nu. Bra jobbat ! Se till att behålla Fidde nu.
Citera
2024-11-13, 00:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Jag tror inte du fattar hur många skins och skins med nationell karaktär det fanns i Bajen o Djurgårn. Visst hade vissa stora pjäser i Gnaget en del historier om sig men jag tror fan Bajen hade flest skins. Då menar jag inte Sista kvarten Kalle som räknas som vanlig skinhead o inte nationell.

Angående Bajens publik behöver alla ca 1 minut att tänka. De fick en arena på gångavstånd från söder om söder orter som byggs ut varje år. Och som till slut kunde erbjuda platser åt de som aldrig fick plats på Söderstadion. Om man inte ville sitta vid hörnflaggan på familjeläktaren på fel sida stadion. Det är precis så jävla enkelt ett självspelande piano fungerar. Få det att funka så spelar det.

Folk har sett den där gamla skinheads dokumentären med Kent och Göran och tror att AIK var ensamma att ha såna supportrar…
Citera
2024-11-13, 01:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Folk har sett den där gamla skinheads dokumentären med Kent och Göran och tror att AIK var ensamma att ha såna supportrar…
😄 det kan du fan ha en poäng i faktiskt
Citera
2024-11-13, 01:20
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Hoppade inte Göran in i gaisarnas huliganer sen?
Citera
2024-11-13, 02:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Pancev har som vanligt bra koll. Jag delar uppfattning med ovanstående. Min uppfattning är att det har gått i omgångar även om jag inte vågar sätta ut brytpunkter för exakta årtal när det skiftat. Det fetade är egentligen före min tid men jag har hört samma sak.
Citera
2024-11-13, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Mitt i all Stockholmsrunkning vill jag passa på att gratulera Gais till bästa klubb I gbg. Vilken jävla resa ni gjort! Nästa år tar vi er men var det nått år ni skulle passa på så var det ju nu. Bra jobbat ! Se till att behålla Fidde nu.
Ja Gais har verkligen gjort det bra.
Citera
2024-11-13, 05:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hoppade inte Göran in i gaisarnas huliganer sen?

Ingen aning faktiskt… Vart har du läst det?
Citera
2024-11-13, 09:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Vill man läsa lite historia hur vi har förändrat oss i tid så kan man alltid läsa denna krönika, en hel del kända namn där: https://bsjk.se/djurgardskultur-under-fyra-decennier
Den skriver ju lite om hur man såg på AIK och Bajen också i den eran även om den fokuserar på Blue Saints.
Citera
2024-11-13, 09:35
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vill man läsa lite historia hur vi har förändrat oss i tid så kan man alltid läsa denna krönika, en hel del kända namn där: https://bsjk.se/djurgardskultur-under-fyra-decennier
Den skriver ju lite om hur man såg på AIK och Bajen också i den eran även om den fokuserar på Blue Saints.
Just det. Den sidan är matnyttig.

Patte.. skön jävel.

Till o med fina Bulten är på bild ju 😄👍
Senast redigerad av Pancev 2024-11-13 kl. 09:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in