2024-11-12, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kollade en snabbis på Linneas Twitch. Krabban höll sig undan iaf då för att inte få henne blockad direkt. Men utan Krabban är Linnea helt lost och vet vare sig hur man sänker ljudet eller går vidare till nästa spel.

Inom en månad så lär denna fars vara över, för det finns väl ingen som vill lyssna på Linneas efterblivna osäkra röst utan de vill ha krabbisen, får de inte det så kommer publiken att svika.

Använder hon några bonuslänkar? "Sätt xxx med koden yyyy"?
Citera
2024-11-12, 01:57
Medlem
https://www.youtube.com/shorts/-fsmHkb9pJY

Har det hänt eller inte? Ont i bröstet i två veckor för C drog armen ur led?
Citera
2024-11-12, 02:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Använder hon några bonuslänkar? "Sätt xxx med koden yyyy"?

Ingen aning, kollade bara ett par minuter tills någon skithög musik drog igång och dumskallen fattade inte hur man sänkte utan ropade på Chrippa.

Vill man kolla hennes skitstream så är det ju bara att gå in på hennes IG länk, behöver inte ens regga sig utan bara glida in anonymt.
Citera
2024-11-12, 06:27
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då är vi överens om att när han flexat med tillgångar har det inte varit falskt eller låtsas pengar och saker.
Min uppfattning är att han har pengar - huruvida de är lagliga eller inte har jag ingen uppfattning om. Det får myndigheterna reda ut.

Men det är ju låtsaspengar eftersom det inte är hans pengar?

Det finns inget att beundra hos någon som inte gör rätt för sig.
Citera
2024-11-12, 06:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
https://www.youtube.com/shorts/-fsmHkb9pJY

Har det hänt eller inte? Ont i bröstet i två veckor för C drog armen ur led?

Det är frågan, den ständiga frågan om vad som är sant eller inte när det gäller de två.
Jag vill ju tro på människor men i detta fallet kan man ju inte tro på båda i varje fall.
Jag har börjat ifrågasätta allt de säger och tänker att detta endast är för uppmärksamhet.

Jag ifrågasätter starkt det Cluee berättade om misshandeln av Linnéa när han med darrande röst ringde till Jockes svarare. Det är något som inte stämmer där. Och då är jag ändå av den åsikten att man ska tro på kvinnor som säger att de har blivit misshandlade.

Hon skrev ett meddelande och lade ut att hon ville hitta sitt mjuka igen men fortsätter ändå direkt efter att vara otroligt arrogant och faktiskt verkar leva i någon slags fantasivärld och beter sig som en svensk hollywoodfru.
Citera
2024-11-12, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är frågan, den ständiga frågan om vad som är sant eller inte när det gäller de två.
Jag vill ju tro på människor men i detta fallet kan man ju inte tro på båda i varje fall.
Jag har börjat ifrågasätta allt de säger och tänker att detta endast är för uppmärksamhet.

Jag ifrågasätter starkt det Cluee berättade om misshandeln av Linnéa när han med darrande röst ringde till Jockes svarare. Det är något som inte stämmer där. Och då är jag ändå av den åsikten att man ska tro på kvinnor som säger att de har blivit misshandlade.

Hon skrev ett meddelande och lade ut att hon ville hitta sitt mjuka igen men fortsätter ändå direkt efter att vara otroligt arrogant och faktiskt verkar leva i någon slags fantasivärld och beter sig som en svensk hollywoodfru.

Att få armen dragen ur led är ju väldigt smärtsamt. Och man bör få hjälp, förslagsvis av en läkare att ploppa in den igen. Och få undersökt hur det är med senor och vävnader. Det gör jävligt ont tills den är satt i led igen och ett litet tag efter det.

Så hennes svala uttalanden om att hon hade ont i bröstet men inte något om ont i leden talar ju för att hon inte har fått någon arm ur led.

Cluee är en konstig kropp. Jag har inte fått något grepp om vad det är för en typ och hur hänger han ihop med andra?
Citera
2024-11-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Händelsen där Cluee säger sig ha både hört och sett är intressant.

Var det inte i samma veva som de "låtsades" göra slut, för att sedan dyka upp tillsammans i Dubai, dit de "flydde"? I ett klipp säger de att de aldrig gjorde slut och L hade tydligen ett jobb där som Kräftan sabbade enligt Goldie, men enligt Kräftan var det okända som ringde Ls arbetsgivare.

Det är något som inte stämmer med hela händelsen, för Cluee har berättat två eller tre olika versioner av händelserna. Och bara det att Lisen skulle ringa polisen är märkligt. Det går utmärkt att ringa polisen i Spanien och prata engelska, något Cluee borde ha kunnat göra, eftersom det var han som både pratade med henne och såg en video där hon påstods vara blåslagen över hela kroppen.

Fler olika versioner av händelsen och oförmåga att ringa polisen, för att det istället skulle lämnas över till Lisen som befann sig i ett helt annat land? Jocke är den första personen L kontaktar, och sedan Cluee?

Jag fick bland annat det här i dm från en viss användare gällande hela denna cirkus, någon månad efter att händelsen skulle ha inträffat. Enligt vissa ska det vara en mycket trovärdig användare, vilket gör informationen både intressant och högst relevant.

Citat:
Förtalsoffren skrattar just nu åt hur grabbarna för bort sig. Åtalspunkterna blir bara fler och fler och det är inte första gången som lurat förtalarna i fällan att använda falskt material. Hihi
Citera
2024-11-12, 09:39
Medlem
Fp
Senast redigerad av VilaVila 2024-11-12 kl. 10:03.
Citera
2024-11-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Självklart. Kanske nånstans mellan 100-200K/månaden? Dock avsevärt mindre än i våras. Det handlar som sagt om hur mycket hans tittare spelar bort.

Tror det handlar om 500k + i månaden. Med tanke på att 200k. Skatt osv blir det inte mycket kvar.

Chrippa har ett stort community, därför han försöker hålla det aktivt med olika lögner hit och dit som gör att folk kommer in i stream.

Han drar in stora deg. Men det skall beskattas och då är hälften borta egentligen.

Vet inte om du har hört en annan youtuber berätta om vad han drog in på Cs go betting.
Svt dokumentär, så får man lite inblick i hur mycket pengar det faktiskt rör sig om.

22500 cirka använde en kod. Lade in 360 000 dollar. Han fick 6% av detta i provision. Så utöver vad han fick betalt för samarbetet.
Senast redigerad av CLJA 2024-11-12 kl. 10:16. Anledning: Lite mer detaljer.
Citera
2024-11-12, 10:17
Medlem
Horrorgrams avatar
Följt denna tråden på avstånd och sett en användare micro som verkar ha en extrem besatthet av chrippa och vrider allt till sin fördel, är användaren äntligen avstängt eller har hen gett upp?

Sen undrar jag. Blev det ingenting av det polisärendet när eko kronofogden osv kom? Såvitt man kan se på sociala medier så lever han på som vanligt?
Citera
2024-11-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Följt denna tråden på avstånd och sett en användare micro som verkar ha en extrem besatthet av chrippa och vrider allt till sin fördel, är användaren äntligen avstängt eller har hen gett upp?

Sen undrar jag. Blev det ingenting av det polisärendet när eko kronofogden osv kom? Såvitt man kan se på sociala medier så lever han på som vanligt?

Det har inte blivit något alls av det än, som syns offentligt iaf, åtal med mera tänker jag på då.

Så antagligen kräver nog en åklagare mera bevis av eko och polisen innan han/hon tänker väcka åtal.
Citera
2024-11-12, 12:36
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Otroligt fascinerande tråd i det att den har så mycket uppmärksamhet här. De flesta(utanför fb) vet väl knappast vem Chrippa är? Tråden har alltså över 12M visningar och 50k svar, inte illa pinkat om uppmärksamhet på fb var målet för denne Jockiboi-brorsa.

Vad består egentligen fascinationen i skulle ni säga(ni som frekventerar tråden), det finns väl trots allt otaliga b-/c-kändisar med lite tveksam livsföring, vad är det som utmärker Chrippa i jämförelse s.a.s.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in