2024-11-04, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rahniaggol
Jag vet inte riktigt.. men en skuld på 1 mille, skulle ju kunna vara en anledning..?

Eller så kanske Cults blev så arga över att dom inte fick behålla lokalen så dom dräpte L…

Vilket som låter rimligast får du väl klura på själv.

Inget av dem ovanstående är en rimlig anledning men jag tror att människor vill att det ska se ut så och det behöver man inte vara hjärnkirurg för att ha sett igenom!
Citera
2024-11-04, 23:46
Medlem
Klosseklumps avatar
Körde nyligen förbi Hells Angels lokal i närheten av huvudstaden, som är allt annat än dold eller ens diskret (lokalen). Då och tidigare har jag tänkt på att HA omtalas väsentligt mindre ofta än annan organiserad brottslighet och undrat ifall det beror på att deras konkurrenter har tagit över.
Citera
2024-11-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
Inget av dem ovanstående är en rimlig anledning men jag tror att människor vill att det ska se ut så och det behöver man inte vara hjärnkirurg för att ha sett igenom!

Givetvis inte.

Men om man ska se det ur det faktiska, att han faktiskt mördats.. Så ligger det nog en ”rimlig anledning”, för den/dom som mördade honom.

Man har sett officiella ”mordlistor” som spridits på olika ställen på nätet där ”priserna” på en person är betydligt mindre än en miljon..

Vad är då rimligast i detta fallet? Säger inte att priset på hans huvud var 1 miljon. Men en skuld fanns ju på den summan.

Sen ihop med att han tänkte gå in i en annan klubb kort därefter gör ju inte saken bättre.

Vad skulle N ha vunnit på att ha ihjäl L? Någon som har en idé kring detta?
Citera
2024-11-08, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rahniaggol
Givetvis inte.

Men om man ska se det ur det faktiska, att han faktiskt mördats.. Så ligger det nog en ”rimlig anledning”, för den/dom som mördade honom.

Man har sett officiella ”mordlistor” som spridits på olika ställen på nätet där ”priserna” på en person är betydligt mindre än en miljon..

Vad är då rimligast i detta fallet? Säger inte att priset på hans huvud var 1 miljon. Men en skuld fanns ju på den summan.

Sen ihop med att han tänkte gå in i en annan klubb kort därefter gör ju inte saken bättre.

Vad skulle N ha vunnit på att ha ihjäl L? Någon som har en idé kring detta?

Nu känner jag inte denna N men jag har ändå svårt att tro att han mördade L av egen vinning.
Han ville väl hjälpa sina idoler men som många andra som haft med dessa att göra blev han grund lurad, han åkte dit och anstiftarna åkte ut ur HA… Man kanske ska ställa frågan om vem har mest att vinna på om Linus försvann?
Vem var mest rädd att sanningen skulle komma fram i händelser om vad som pågick innan Linus åkte ut?
Vem hade mest att förlora när Linus levde och vad för problem kunde han skapa för vissa människor?
Sen är ju frågan om en del saker kommer fram, hur ställer sig resterande av HA internationellt om div sanningar om hur saker sköts i Sverige?
Så hur som om nu Ha ligger bakom allt så har de tagit fel ände av problemet och fortsätter de dra i fel ände kan det inte sluta annat än med en offentlig förödmjukelse internationellt och då är ju frågan hur länge Ha kommer finnas i Sverige!
Citera
2024-11-08, 14:34
Avslutad
Citat:
Nu känner jag inte denna N men jag har ändå svårt att tro att han mördade L av egen vinning.
Han ville väl hjälpa sina idoler men som många andra som haft med dessa att göra blev han grund lurad, han åkte dit och anstiftarna åkte ut ur HA… Man kanske ska ställa frågan om vem har mest att vinna på om Linus försvann?
Vem var mest rädd att sanningen skulle komma fram i händelser om vad som pågick innan Linus åkte ut?
Vem hade mest att förlora när Linus levde och vad för problem kunde han skapa för vissa människor?
Sen är ju frågan om en del saker kommer fram, hur ställer sig resterande av HA internationellt om div sanningar om hur saker sköts i Sverige?
Så hur som om nu Ha ligger bakom allt så har de tagit fel ände av problemet och fortsätter de dra i fel ände kan det inte sluta annat än med en offentlig förödmjukelse internationellt och då är ju frågan hur länge Ha kommer finnas i Sverige!

Och för ett par år sen, fick en person ett erbjudande och vapen för att ta bort några från WR crewet, det var några från GT avd som gav det erbjudandet?
Hela den händelsen är helt otrolig men till 100 procent sann!
Citera
2024-11-08, 19:48
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Och för ett par år sen, fick en person ett erbjudande och vapen för att ta bort några från WR crewet, det var några från GT avd som gav det erbjudandet?

Vad menas med WR crewet?
Citera
2024-11-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Vad menas med WR crewet?
West Rock kanske
Citera
2024-11-08, 23:47
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
West Rock kanske

Ok. Tack!

Är det en avdelning i den egna sfären?
Citera
2024-11-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Ok. Tack!

Är det en avdelning i den egna sfären?
Var en av dem nedlagda avdelningar i Göteborg tillsammans med Goth Town
Citera
2024-11-09, 15:51
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
Var en av dem nedlagda avdelningar i Göteborg tillsammans med Goth Town
Tack! 😊
Citera
2024-11-11, 19:27
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:

Göteborg verkar vara ett hönshus, kan du inte berätta mer. Det var väl även GT som skulle hjälpa Linus och berget med killarna ifrån Bergsjön, men jag har fått känslan att GT lurade dom?
Senast redigerad av Hem_bränt 2024-11-11 kl. 19:32.
Citera
2024-11-11, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Göteborg verkar vara ett hönshus, kan du inte berätta mer. Det var väl även GT som skulle hjälpa Linus och berget med killarna ifrån Bergsjön, men jag har fått känslan att GT lurade dom?

Ja, jag tror de har med Linus grejen att göra alla dagar i veckan. Även det som avslutade Linus liv.
Jag tror den drivande trion i GT inte berättade allt för sina andra bröder i GT utan gjorde mycket utan deras vetskap och varje gång någon sa imot eller uppmärksammade övergrepp, blev själva utsatta åkte de ur klubben, falskt anklagade för något och ingen fick kontakta dem. Den killen som blev psykiskt misshandlad i många år och våldtagen av A.J ljuger inte. Han sa sanningen som även andra gjort men inte blivit tagna på allvar!
Har exempels vis svårt att tro att de skulle gå med på alla de gånger de begav sig till Garage1 och hotade den gamle där och gäster. Slog sönder och var fittor. Jag var själv med när de kom en gång och fick en kniv mot mig och som jag fattade det var det inte första gången utan något som de satte i system mot denna ”diamant” klubb. Så ja, jag har även svårt att se vilken skit de inte ligger bakom för de tål inte att något eller någon går imot dem och inte lyder dem som små hundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in