2024-11-11, 13:49
Medlem
Det handlar om "Project 2025"...

Originaldokumentet är över 900 sidor och handlar om hur man ämnar gå framåt OM Republikanerna skulle vinna valet.

Vad Demokraterna gjort är att göra en lättläst snabbversion (snabbguide)som är bara några sidor lång för att hjälpa sina väljare förstå vad Project 2025 handlar om.

Vad som ska ha hänt är att man tydligen skall ha ljugit i den snabb guiden. Dessa kvinnor och män tror alltså att ett mål i planen är att abort ska förbjudas helt och hållet. Man refererar i guiden var någonstans i originalet detta skall stå och man räknar med att ingen läser igenom originalet. Om det då stämmer vad man refererar till i originalet så stämmer det inte alls vad guiden påstår.

Det skall alltså finnas 2 versioner av detta dokument som där snabb guiden Demokraterna har fått ta del av inte alls stämmer.

Inte konstigt att många är förfärade. I guiden som Demokraterna fått ta del av så skall då t ex en kvinna som blivit våldtagen, eller bär på ett sjukt barn eller riskera att själv dö om man fullföljer graviditeten inte skall få välja huruvida man vill göra en abort eller inte.

Nypa salt som med allt annat du ser på nätet. Jag vet inte vad som står i originalet lika lite vad som står i snabb guiden . Det här är bara ett rykte
Citera
2024-11-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Men lilla stumpan. Du får leva/dö vart du vill, jag bryr mig inte.
På min kropp blir det inga uniformer igen. Så är det bara och det finns absolut inget ni kan göra åt saken. Kontraktet är brutet och det var inte jag som bröt det.

Jag var inställd på att leva gott eller bara väl i en fientlig värld redan för 20 år sedan.
Vägen hit har inte bara varit rolig eller lätt. Sådant är livet. Hårt jobb, besparingar och investeringar lönar sig.

Jag vet att ni kommer skapa era egna helveten här på jorden. 4b är bara ett av dem och jag kommer glatt att fortsätta skriva av mig.

Min hypotes är att män som ser sig som riktiga karlakarlar nu blir gnälliga som småbarn bara för att de inte längre tillåts få fett på sylen.
Citera
2024-11-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Min hypotes är att män som ser sig som riktiga karlakarlar nu blir gnälliga som småbarn bara för att de inte längre tillåts få fett på sylen.

Min hypotes är att du är en idiot.

Citera
2024-11-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor som vill ha aborträtt, slippa sexuellt våld, trakasserier och leva som jämställda med män i sina samhällen är INTE en "liten" eller " extrem" klick kvinnor.

4B-rörelsen är en väldigt liten klick av psykiskt sjuka kvinnor. Feminister som du är några av högerns bästa rekryterare. Det är bara att se på reaktionerna till klippen som galna liberaler och feministiska 4B-kvinnor publicerat på sociala medier efter Trumps vinst. De blir hånade och utskrattade. När en vanlig människa som kanske inte är särskilt intresserad av politik ser dessa klipp så gynnar det knappast feminismen. Det borde väl till och med du förstå?

Titta bara på dessa klipp och säg sen igen att detta skulle gynna feminismen :
https://x.com/ResisttheMS/status/1855036808507039781
https://x.com/DrewHLive/status/1854136828150047135
https://x.com/ResisttheMS/status/1854187149190475878
https://x.com/DrewHLive/status/1854136569277649066
https://x.com/zenoc_oshits/status/1852354238694695176
https://x.com/GuntherEagleman/status/1854062675497533709
https://x.com/CassandraRules/status/1854772465001443727
https://x.com/iAnonPatriot/status/1854647427338280995

Ska jag fortsätta? Ni visar tydligt för omvärlden precis vad ni är. Hysteriska, känslostyrda förvuxna barn. Gråter och skriker som ett litet barn som inte får sin vilja igenom. Knappast en smickrande bild. Det här är vad feminismen och vänsterpropaganda gör med många kvinnor och det är därför helt korrekt att beskriva feminismen som ett gift för sinnet. Är du så hjärntvättad och djupt nere i feminist- och woketräsket att du inte kan se hur vansinniga ni framstår i andras ögon?

"Buhu jag kan inte mörda mitt eget barn i min livmoder längre" . De är så korkade att de inte ens förstått att valet inte handlade om abort. Roe v Wade revs ju upp under Bidens presidentskap. Även om Kamala hade vunnit valet så hade hon inte kunnat ändra på det.

Utöver dessa hysteriska reaktioner där feminismen förvandlat kvinnor till skrikande barn så finns det en annan typ av reaktion. Den som visar upp feminismens och vänsterliberalismens psykopatiska natur.

Här är en feministkärring som kallar sina egna söner onda för att de röstade på Trump:
https://x.com/Breaking911/status/1855675672267526171
Feminister fantiserar nu om att mörda och förgifta män:
https://x.com/paleochristcon/status/1855651569322139960
Cynisk psykopat visar sitt rätta ansikte:
https://x.com/Rach4Patriarchy/status/1854652772899340594

Tror du på fullt allvar att det som nu sprids på sociala media av er feminister verkligen framställer er på ett bra vis? Att den normala genomsnittsliga människan reagerar positivt på det? Ni skjuter er själva i foten som vanligt och det är bara att applådera.

Här har du en kvinna som förvisso är helt hysterisk och överdriver något enormt men som ändå är den enda som åtminstone har någon sorts poäng. Hon har i alla fall förstått att feminismen är slut och att antifeminismen är det nya normala och att det kommer spridas utanför USA till t.ex. Australien. Sverige är ju inget undantag då vi svenskar är extremt influerade av vad som sker i USA.
https://x.com/DANSTNG1/status/1855069974211240089

Det är inte konstigt att så många kvinnor, särskilt unga, är som de är och lider av så mycket psykisk ohälsa, när deras förebilder idag är sådana kvinnor som vi kan se ovan. Kvinnor har verkligen helt usla förebilder idag och blir matade med så mycket galenskap på sociala medier att man häpnar.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-11 kl. 15:06.
Citera
2024-11-11, 15:08
Medlem
Javisst

Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Min hypotes är att du är en idiot.

Vet du, det finns en likhet och en skillnad mellan oss två.

Likheten är att vi båda är idioter.

Skillnaden är att jag inser det.

Senast redigerad av GaussBonnet 2024-11-11 kl. 15:10.
Citera
2024-11-11, 17:13
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
De förhållandena som det sker mest våld i är lesbiska förhållanden. I heterosexuella förhållanden så är det oftare kvinnan som är den aggresiva och våldsamma, bara det att män inte anmäler

Hur kan du veta det om mannen inte anmäler?
Citera
2024-11-11, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av System76
Det handlar om "Project 2025"...

Originaldokumentet är över 900 sidor och handlar om hur man ämnar gå framåt OM Republikanerna skulle vinna valet.

Vad Demokraterna gjort är att göra en lättläst snabbversion (snabbguide)som är bara några sidor lång för att hjälpa sina väljare förstå vad Project 2025 handlar om.

Vad som ska ha hänt är att man tydligen skall ha ljugit i den snabb guiden. Dessa kvinnor och män tror alltså att ett mål i planen är att abort ska förbjudas helt och hållet. Man refererar i guiden var någonstans i originalet detta skall stå och man räknar med att ingen läser igenom originalet. Om det då stämmer vad man refererar till i originalet så stämmer det inte alls vad guiden påstår.

Det skall alltså finnas 2 versioner av detta dokument som där snabb guiden Demokraterna har fått ta del av inte alls stämmer.

Inte konstigt att många är förfärade. I guiden som Demokraterna fått ta del av så skall då t ex en kvinna som blivit våldtagen, eller bär på ett sjukt barn eller riskera att själv dö om man fullföljer graviditeten inte skall få välja huruvida man vill göra en abort eller inte.

Nypa salt som med allt annat du ser på nätet. Jag vet inte vad som står i originalet lika lite vad som står i snabb guiden . Det här är bara ett rykte

I originalet står det att abort ska tillåtas fram tills man kan höra hjärtslag, vilket är ca vecka 6. Så i praktiken abortförbud eftersom majoriteten kvinnor inte ens vet om att de är gravida då. Över 80% av aborterna i USA utförs innan vecka 10 och över 90% innan vecka 13. Så en abortgräns på vecka 14 hade varit en sund kompromiss. Men eftersom Project 25 är författad av fanatiska kristna som vill återföra i stort sett all makten till och runt presidenten (en republikansk president) så kommer det inte kompromissas ett skit från deras håll.

MEN det stora plusset är att dessa människor är för galna till och med för Trump. Han har konsekvent motsatt sig Project 25. Fattas bara, för det där är rena rama Stalin fasonerna.

Problemet är att många av dessa människor ligger bakom eller är engagerade i The Heritage Foundation också. The Heritage Foundation stöttas av flera av världens rikaste och donerade stora summor pengar till Trumpkampanjen, troligen var de den största donatorn.
Citera
2024-11-11, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
En majoritet av vita kvinnor röstade på Trump. Din "analys" till varför kvinnorna röstade på honom är alltså att kvinnor är korkade idioter som inte vet sitt eget bästa och som gör allt för manlig uppmärksamhet. Om du verkligen tror på det så vad säger det om kvinnlig rösträtt? Du brukar också vara väldigt snabb med att anklaga allt och alla för att vara kvinnohatare men vem är kvinnohataren egentligen?

Det feministiska narrativet om att kvinnor är starka och självständiga är helt plötsligt som bortblåst efter att kvinnorna svek och röstade fel. Nu är de förrädare och korkade idioter istället. Feminister som du har inga konsekventa principer. Den enda princip en feminist har är att ösa skit och hata på alla som inte håller med om feminismens extrema världsåskådning.

Att feminister hatar män vet ju alla vid det här laget men det är ingen hemlighet heller precis att ni även hatar alla kvinnor som inte följer er extrema ideologi. Kvinnor som inte håller med om feminismens dogmer ska hånas, spottas på och kallas för pick-me:s och motsvarigheten för män är incels. Samtidigt som hatet bara flödar ur er konstant så är ni dock alltid snabba på att anklaga andra för att vara kvinnohatare.

Det lustiga här är att exakt dessa ord du skriver nu, där kvinnor beskylls för att vara för korkade för att veta sitt eget bästa, är ord och narrativ som pumpats ut av mainstreammedia efter att Trump vann. Det var "förklaringen" som gavs till varför kvinnor röstade på honom. Från mainstreammedia i USA har det sedan spridits vidare ut på sociala medier. Det är alltså inte ens din egen tanke du ger uttryck för, utan det är något du blivit matad med, precis som det mesta du skriver. Om media hade skrivit att Trump var bra, och att dessa kvinnor var sansade och vettiga, så hade du tyckt så också.

Du är dock inte ensam om det utan väldigt många människor och särskilt kvinnor följer bara strömmen och vad som sägs i media. Vad kommer du göra när det istället är feminismens ideal och den typen av kvinna som du symboliserar som det kollektivt spottas på av media, kulturen och samhället i stort? Vi är på väg dit och det vet du också om innerst inne trots att du aldrig skulle erkänna det.

Båda sidorna har pumpat/pumpar ut så jävla mycket propaganda. Du måste vara mer kritisk Reiwa, även mot dem du gillar.

Pick-me:s är den kvinnliga motsvarigheten till erat "simp".
Med tanke på att ni kallar var och varannan man som inte vill inskränka kvinnors mänskliga rättigheter för "simp" så borde mäns rösträtt verkligen också ses över.

Jag menar, inte ska ni väl tillåta alla dessa män som "simpar" för kvinnor att ha rösträtt? Sen är frågan hur snävt ni drar gränsen. Är en man simp om han tar hälften av hushållet och barnen? Är han simp om han kritiserar er kvinnohatare? Eller ja, det vet vi ju att han är enligt er.

Pick-me:s kvinnorna simpar som fan för män och för männens kadaverpolitik.

Vidare, jag är fullt medveten om att de kan ha gått på Trumpadministrationens skrämselpropaganda och exakt allt är inte skit i hans politik, men för mycket är.

Vilka stora mainstream media gick ut med att kvinnor som röstade på Trump är korkade?
Senast redigerad av Jenny9 2024-11-11 kl. 17:56.
Citera
2024-11-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
irrelevant trams

Du börjar prata om andra saker när du borde bemöta det faktum att du anser att kvinnor är korkade idioter som inte förstår sitt eget bästa och som gör allt för manlig uppmärksamhet. Det är dina ord - inte mina.
Citera
2024-11-11, 18:11
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Hur kan du veta det om mannen inte anmäler?
Därför att statistik från myndigheter inte är det enda man kan gå efter. Det finns forskning som visar har visat resultaten att kvinnor slår män oftare än vice versa. Oftast så är det dock ringa fall (som en man skulle få hus i helvette för, men en kvinna aldrig blir anmäld för).
Citera
2024-11-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Som vissa andra skriver - om kvinnor i Sverige hade börjat med det här beteendet så hade de enbart eliminerat sig själva ifrån genpoolen. Män i Sverige med duglig ekonomi skulle i detta läge bara kunna börja dejta kvinnor ifrån andra länder.

Man ska komma ihåg att svenska män har avsevärt högre status i många länder än Sverige av flera skäl.

Jag tror ibland att kvinnor inte förstår hur män tänker. Män som grupp bryr sig inte ett dugg om vissa kvinnor. Vi tittar bara på utseendet och andra bra egenskaper.

Biologin har redan kodat ganska starkt vad vi dras till.

Vad betyder det att kvinnor eliminerar sig själva från genpoolen? Om alla kvinnor i ett land vägrar få barn så kan deras bröder, fäder, morbröder eller manliga kusiner tillsammans föra vidare de flesta av deras gener. 21 av våra 22 kromosompar är icke-könskromosomer och är en mix av moderns och faderns gener. Endast mitokondriernas gener kommer enbart från modern. Det krävs väldigt många generationer med enbart svenska fäder och utländska mödrar innan genernas har blandats bort.
Senast redigerad av guru1966 2024-11-11 kl. 18:37.
Citera
2024-11-11, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du börjar prata om andra saker när du borde bemöta det faktum att du anser att kvinnor är korkade idioter som inte förstår sitt eget bästa och som gör allt för manlig uppmärksamhet. Det är dina ord - inte mina.

Pick-me:s är den kvinnliga motsvarigheten till erat "simp".

Pick-me:s kvinnorna simpar som fan för män och för männens kadaverpolitik.

Vidare, jag är fullt medveten om att de kan ha gått på Trumpadministrationens skrämselpropaganda och exakt allt är inte skit i hans politik, men för mycket är.

Pick-me:s kvinnornas rösträtt ska inte dras in, jag är inte extremist såsom ni är.

Vilka stora mainstream media gick ut med att kvinnor som röstade på Trump är korkade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in