2024-11-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
ja vad ska man säga, jag fick inte använda namnet "GDPRwarrior" fick ett snabbt nej på den 😅

Är det inte vilseledande?
Citera
2024-11-11, 11:54
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppalillaloppa
Är det inte vilseledande?
borde kanske använt HEN. Näe men skämt åtsido näe då, för det spelar ingen roll vilket namn jag använder, jag lät dem bara använda min röst. Anledningen är för att jag har inte bestämt mig ännu om jag ska bli offentlig helt.
Citera
2024-11-11, 12:04
Medlem
Någon som har idéer på vad jag kan besvara Lexbase/Verifiera som inte tillmötesgår min begäran om radering?

Jag skickade in klagomål till IMY mot Nusvar AB (Mrkoll) samt Legal Newdesk Sweden AB (Verifiera/Lexbase).
Nusvar har tillmötesgått min begäran om radering.
Legal Newdesk tillmötesgår inte. Fick för några dagar sedan återkoppling från IMY gällande min begäran hos dem. Har bifogat första hälften av deras svar här, resten i kommetarerna. Någon som har tips på vad jag bör tillföra i mitt svar? Behöver återkoppla senast den 19 november 2024.

Senast redigerad av zac8787 2024-11-11 kl. 12:13.
Citera
2024-11-11, 12:07
Medlem
Fortsättning på min första kommentar, bifogar resten av svaret från Verifiera/Lexbase:

.
Senast redigerad av zac8787 2024-11-11 kl. 12:13.
Citera
2024-11-11, 12:13
Medlem
elin1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zac8787
Någon som har idéer på vad jag kan besvara Lexbase/Verifiera som inte tillmötesgår min begäran om radering?

Jag skickade in klagomål till IMY mot Nusvar AB (Mrkoll) samt Legal Newdesk Sweden AB (Lexbase).
Mrkoll har tillmötesgått min begäran om radering.
Verifiera/Lexbase tillmötesgår inte. Fick för några dagar sedan återkoppling från IMY gällande min begäran hos dem. Har bifogat första hälften av deras svar här, resten i kommetarerna. Någon som har tips på vad jag bör tillföra i mitt svar? Behöver återkoppla senast den 19 november 2024.

Nationell lagstiftning har inte företräde, det är etablerat sen länge, Sverige har inget undantag.

Lexbase verksamhet inte journalistik, de säljer domar till privatpersoner, inte någon journalistisk produkt.

GDPR Artikel 17 gäller.
Citera
2024-11-11, 12:15
Medlem
Någon som har svarat Verifiera/Lexbase tidigare?
Citera
2024-11-11, 12:32
Medlem
GDPRWarriors avatar
Jag kan tänka mig att hjälpa och agera som ombud, men jag tar inga fall som involverar grova brott eller där kvinnor och barn har kommit till skada.
Citera
2024-11-11, 13:51
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att hjälpa och agera som ombud, men jag tar inga fall som involverar grova brott eller där kvinnor och barn har kommit till skada.
Garanterar du att folk blir borttagna om du agerar ombud?
Citera
2024-11-11, 14:32
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppalillaloppa
Garanterar du att folk blir borttagna om du agerar ombud?
Chansen är mycket stor. Det värsta som kan hända är att processen drar ut på tiden och att målet kan pausas i väntan på mina andra ärenden, särskilt EU-domstolens förhandsavgörande.

Utan att låta övermodig, är jag övertygad om att jag kan besegra vilket företag som helst – jag håller redan fast staten i ett tvistemål som de försöker glida undan ifrån men kommer aldrig låta det ske. Så varför skulle jag tveka att gå emot små eller stora företag?Jag tror du får tänka om där.
Citera
2024-11-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zac8787
Någon som har svarat Verifiera/Lexbase tidigare?

Alla har varit tillmötesgående förutom Verifiera, ska vi väcka en grupptalan? Visst kan man stämma dem tillsammans eller hur funkar det?
Senast redigerad av mrjokern19 2024-11-11 kl. 15:34.
Citera
2024-11-11, 15:30
Medlem
Citat:
Chansen är mycket stor. Det värsta som kan hända är att processen drar ut på tiden och att målet kan pausas i väntan på mina andra ärenden, särskilt EU-domstolens förhandsavgörande.

Utan att låta övermodig, är jag övertygad om att jag kan besegra vilket företag som helst – jag håller redan fast staten i ett tvistemål som de försöker glida undan ifrån men kommer aldrig låta det ske. Så varför skulle jag tveka att gå emot små eller stora företag?Jag tror du får tänka om där.

Såg SVT reportaget, imponerande. Men jag tycker att det borde fått mer tid och uppmärksamhet.... hela denna process luktar korrupt.
Citera
2024-11-11, 16:14
Avslutad
Det var rätt väntat att SVT hittade en vänsterextremist som Ulrika Hyllert, just för att utmåla att det är en farlig väg att förbjuda tjänster som Lexbase, som om Lexbase vore en myndighetsverksamhet eller domstol, och att det bara är Lexbase som har information om vem som är dömd.

Det är en ännu större lögn att påstå att journalistik är beroende av Lexbase, när journalistkåren har egen tillgång till liknande databaser direkt från domstolen.

Det är fortfarande ofattbart och saknar motstycke i hela Europa och världen att tjänster ska ta ens personuppgifter för att tjäna pengar på dem, eller att man hänger ut folk i syfte att utsätta en annan person för andras missaktning.

Det är dags för alla att sluta prata om rädslan för främmande makt, desinformation eller smutskastningskampanjer. Den svenska staten och myndigheterna arbetar själva på den fronten och ganska bra på den fronten genom att hänga ut sina egna medborgare på internet inför hela världen. Vi behöver ingen fiende alls eller någon skräckpropaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in