2024-11-10, 22:57
Medlem
cokehyenas avatar
Rött kort för SVFFs lag i sista omgången?

Citera
2024-11-10, 23:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Halmstad?

Var glad Öster tog sig upp istället!

Ser du vem som är glad på min profilbild förresten?
Citera
2024-11-10, 23:45
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2024
Klass!
Citera
2024-11-11, 01:04
Medlem
snillet_1s avatar
Billborn skrapade visst ihop tre segrar på sina arton allsvenska matcher som blåvit coach i år. Rätt så häpnadsväckande.

Mitt kamikazetips är för övrigt att BP åker rätt ur nästa år. Tycker de fått oförtjänt hype under de här två åren - nu har de exempelvis bara två segrar på sina senaste tolv matcher. Förra året fick de kvala. Nu försvinner tränarna & Vasic, ett par andra gubbar lär också sticka.
Citera
2024-11-11, 01:13
Medlem
Pillenfilles avatar
Så blåvitt slipper kval pga fler gjorda mål....patetiskt...efter målskillnad bör inbördes möten gälla...måtte de åka ur nästa år.

Tycker att vsk's mål var rätt snyggt. Nånstans så förtjänar de inte att åka ur

Slutligen, VI ÄR BÄST I STAN!!!!
Senast redigerad av Pillenfille 2024-11-11 kl. 01:16.
Citera
2024-11-11, 01:15
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Man kan inte få allt. Degerfors kom visserligen tillbaka direkt men får väl sägas vara en klassisk klubb, och Öster är ju ett lag med meriter. Eskilstuna... Tja hade det varit IFK Eskilstuna, de spelade ju senast 1964 men var länge en klassisk klubb i de två översta divisionerna.

Ska ändå bli intressant och se om VSK kan studsa tillbaka, de bör ju ha hyfsat med pengar jämfört med de flesta konkurrenter i SE.

Apropå balans kan jag tycka det är bra om Giffarna är i AS lite då och då i alla fall, ett Norrlandslag är inte fel ibland och de har ju viss tradition och hyfsad publik. Deras suoerettan Zombietifo är ju riktigt högklassigt IMO.
Öster funkar bra nu när Kalmar är ute och Värnamo får kvala. Det hade varit för mycket med tre småländska klubbar.

Jag tar hellre Giffarna än exempelvis BP men jag kan inte säga att jag absolut vill ha upp dem. Norrland är så mycket mer hockey att det kanske är lika bra om de fortsätter vara hockey och Skåne-Halland-Blekinge är mer fotboll än hockey.Särskilt nu med 16 lag och säsonger som fortsätter till mitten av november.
Citera
2024-11-11, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Så blåvitt slipper kval pga fler gjorda mål....patetiskt...efter målskillnad bör inbördes möten gälla...måtte de åka ur nästa år.

Tycker att vsk's mål var rätt snyggt. Nånstans så förtjänar de inte att åka ur

Slutligen, VI ÄR BÄST I STAN!!!!
Som VSK-are är jag ju partisk. Men förutom egna oförmågan att få in bollen hade vi mycket otur och en del domslut emot oss. I omgång 28 var det klart vi skulle bli sist och MFF mästare. Men det var jämt när vi möttes. Borta förlust på ett offside-mål. Hemma 1-1 bestulna på en solklar och en möjlig straff.
Citera
2024-11-11, 04:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Öster funkar bra nu när Kalmar är ute och Värnamo får kvala. Det hade varit för mycket med tre småländska klubbar.

Jag tar hellre Giffarna än exempelvis BP men jag kan inte säga att jag absolut vill ha upp dem. Norrland är så mycket mer hockey att det kanske är lika bra om de fortsätter vara hockey och Skåne-Halland-Blekinge är mer fotboll än hockey.Särskilt nu med 16 lag och säsonger som fortsätter till mitten av november.

Det blir en massa tyckanden, men ser man på både befolkning och fotboll borde Skåne ha ett eller två lag till.

För geografisk spridning tycker jag Gefle eller GIF borde vara med.

BP kan byta med Örebro, eller bara försvinna.

Med ett skånelag till, och om BP Örebro byter, får min allsvenska 17 lag. Ska något lag bort då får det väl bli Degen, även om tre lag från Göteborg förmodligen är ett för mycket.
Citera
2024-11-11, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det blir en massa tyckanden, men ser man på både befolkning och fotboll borde Skåne ha ett eller två lag till.

För geografisk spridning tycker jag Gefle eller GIF borde vara med.

BP kan byta med Örebro, eller bara försvinna.

Med ett skånelag till, och om BP Örebro byter, får min allsvenska 17 lag. Ska något lag bort då får det väl bli Degen, även om tre lag från Göteborg förmodligen är ett för mycket.

Lag som Giffarna och Degerfors kan få ett par säsonger lite då och då och sedan kan lag som Falkenberg, Värnamo Varberg och dylikt dyka upp vart 20 år inte samma då utan något nytt lag där det inte spelats AS fotboll någonsin eller på jättelång tid.

Tänk lag som Oddevold och Sandviken, gamla VM-städer, lag från Karlstad, Linköping etc kan komma upp något år. Träskhults IF som hotar Billingsfors bottenrekord och släpper in över 100 etc.

Visby IF bara för att ett Gotlandslag ska få nå AS en gång, de hade väl ett lag i näst högsta några gånger.
Citera
2024-11-11, 06:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Som VSK-are är jag ju partisk. Men förutom egna oförmågan att få in bollen hade vi mycket otur och en del domslut emot oss. I omgång 28 var det klart vi skulle bli sist och MFF mästare. Men det var jämt när vi möttes. Borta förlust på ett offside-mål. Hemma 1-1 bestulna på en solklar och en möjlig straff.
Ni var nog bättre än jumbo rent spelmässigt mellan era straffområden. Defensivt inte urusla men alldeles för impotenta framåt för att ha en chans att hänga kvar. Visst kan man snacka om otur och domslut men ni hade 8 poäng upp till kval efter 30 omgångar.

Ska bli spännande att se om ett Landskrona som enbart är i kval tack vare vårens sensationella spel kan störa Värnamo överhuvudtaget. De sålde väl ett helt gäng nyckelspelare i somras och har sen dess vunnit 4 av 16 matcher i Superettan.
Citera
2024-11-11, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ni var nog bättre än jumbo rent spelmässigt mellan era straffområden. Defensivt inte urusla men alldeles för impotenta framåt för att ha en chans att hänga kvar. Visst kan man snacka om otur och domslut men ni hade 8 poäng upp till kval efter 30 omgångar.

Ska bli spännande att se om ett Landskrona som enbart är i kval tack vare vårens sensationella spel kan störa Värnamo överhuvudtaget. De sålde väl ett helt gäng nyckelspelare i somras och har sen dess vunnit 4 av 16 matcher i Superettan.
Ja fattades en bra avslutare. Hoppades på Granath när han kom tillbaka. Men han levererade inte som hoppats.även om han avslutade målskyttet. Landskrona borde vara chanslösa. Det de kan hoppas på är usla förhållande så här på hösten. Samt nerverna hos Värnamo.
Citera
2024-11-11, 07:07
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2024
Klass!

Smålandsbonden blir så jävla ägd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera